walkera #37 al in bezit?

• Topicstarter Topicstarter Koning_sparta
  • Startdatum Startdatum
K

Koning_sparta

Guest
Hallo,

Ik krijg waarschijnlijk binnen 2 weken de walkera #37, de opvolger van de 36 dus. deze heeft een metalen frame en schijnt betere servo's en gyro te hebben.
heeft iemand al ervaring met het apparaat?

Joost

waar heb je hem gekocht?
ik heb nog niet zo lang een #36 en inderdaad is het frame al naar z'n grootje :?
hoe duur is de #37 eigenlijk?
en met de servo's en de gyro heb ik geen problemen, het is de zender/ontvanger die voor de 2 crashes zorgte :(
laat wel wat foto's zien als je hem hebt he :D
groetjes oscar

Koning_sparta zei:
Hallo,

Ik krijg waarschijnlijk binnen 2 weken de walkera #37, de opvolger van de 36 dus. deze heeft een metalen frame en schijnt betere servo's en gyro te hebben.
heeft iemand al ervaring met het apparaat?

Joost

Hij bijna exact hetzelfde als de HM036, de HM037 is alleen ccpm en de HM036 is gewoon collective pitch.

de verbeterde gyro's en servo's zitten allang op de HM036

beide hebben ook een verbeterde zender/ontvanger gekregen, maar t zal nog ff duren voordat een shop in NL die in handen krijgt. :wink:

En van die "verbeterde" gyro moet je je niet al teveel voorstellen... hij werkt iets beter, maar het is nogsteeds geen GY401 hoor :wink:

Cheers,

Rich 8)

dat zeker niet nee, maar ik moet wel zeggen dat nu ik een langer servoarmpje op de staartservo heb en sensitivity op 0 heb staan hij het erg goed doet. voor een beginner meer dan genoeg.

ik hoorde dat m'n #37 afgelopen dinsdag vanuit china is verstuurd dus ik hoop hem volgende week te hebben.
volgens mij zit het grootste voordeel ten opzichte van de 36 ik het autorotatie systeem..

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen gewone collective pitch en ccpm?

gewoon cp is aangestuurd door 1 servo om de pitch te regelen,
ccpm gebrukt zegmaar 3 ''stuurservo's'' om de pitch te regelen.
dus de ccpm moet wel elektronisch gemixt zijn om de servo's samen te laten werken.
en wat is er dat mis met het autorotatie systeem op de 36? niks lijkt me.

explosive rc tuning zei:
gewoon cp is aangestuurd door 1 servo om de pitch te regelen,
ccpm gebrukt zegmaar 3 ''stuurservo's'' om de pitch te regelen.
dus de ccpm moet wel elektronisch gemixt zijn om de servo's samen te laten werken.
en wat is er dat mis met het autorotatie systeem op de 36? niks lijkt me.

bij het autoroteren moet het zo zijn dat de staartrotor niet meer wordt aangedreven, bij een 36 is dit wel het geval waardoor ie teveel energie kwijt raakt daardoor zakt het toerental enorm in en kan je niet meer autoroteren. volgens mij worden die 3 servo's niet gebruikt voor de pitch maar om de swash aan te sturen. bij normale besturing heb je 1 servo voor roll en 1 voor nick. bij ccpm heb je hier 3 servo's voor, vandaar ook de 120 graden.

en dan door die 3 servo's samen te laten werken wordt de pitch aangedreven, zo heb ik het altijd begrepen :wink:
en dat autoroteren zonder staartaandrijving is nieuw voor mij, wel logisch overigens, maar deze optie is nou niet super belangrijk. Eerder bij brandstof modellen waarvan de motor wel eens uit wil vallen :roll:

ik denk als je een storing krijgt waardoor je motor niet meer werkt, dat je dan aan autoroteren ook niet veel meer zal hebben. :).

rik
bij auto-roteren is het gebruik van een staart rotor handig soms maar ook soms weer niet als het dus inderdaad te veel energie weg neemt uit de hoofd rotor.
maar het is niet zo dat de staart rotor per definitie altijd uit moet zijn bij auto-rotatie.
(laat ik als voorbeeld nemen dat bij de raptor 30 de staart rotor niet meer werkt en bij de raptor 50 hij blijft werken. dit om te kunnen sturen met de staart als je bijvoorbeeld een acrobatische auto-rotatie wilt doen.)
hoe wel bij de 36 zal dit in mijn optiek de auto-rotatie succes kans wel verhogen (de staart uitschakelen dus).
deze heeft van zich zelf al een stroef mechaniek.
daarom moest ik hem toen ook al piroend landen bij het invliegen van je 36 inplaats van auto roterende landen.

Back