Walkera 4#1 of de Honey Bee Fp?

• Topicstarter Topicstarter AlfaGTA
  • Startdatum Startdatum
A

AlfaGTA

Guest
Goeden Avond,

hierbij me eerste Post.

ik heb redelijk veel topic gelezen hier, maar de echte antwoord op mijn vraag kan ik met de search functie toch niet vinden.

zelf ben ik een 1:10 nitro racertje, maar in de winter zit ik liever binnen.

dus ben op zoek naar een leuke beginners heli. beetje rond gekeken en eigenlijk 2 modellen tegen gekomen die me wel interessant leken.

maar welke kan ik nu beter nemene? i.v.m. slechte onderdelen etc.
de:

Walkera 4#1 of de
Honey Bee Fp?

ik zit te twijfelen, en misschien dat jullie mij meer kunnen helpen.

Groeten.

Hoi AlfaGTA,

Welkom op het modelbouwforum. Ik denk dat er al veel info over beide heli's te vinden zijn in FP/Coaxiaal, de voor en nadelen van Walkera zijn uitvoerig beschreven goedkoop maar de electronica laat het nog wel eens af weten. E-sky honey bee zou dan let op mijn persoonlijke voorkeur hebben. Er zullen vast ook 1001 en 1 andere meningen zijn.

Ik heb je draadje meteen verplaats in het juiste forum.

Mijn vader heeft de HM4#1 en ik heb zelf de Honeybee FP. Dus ik heb met beide gevlogen. Als ik moet kiezen ga ik toch voor de Honeybee FP. Maar het verschil is minimaal. De opbouw van beide heli's is gelijk en je hebt met beide heli's een geweldige en robuuste leer-heli in handen.

Voordeel van de Honeybee is dat de ontvanger niet alleen samenwerkt met de esky zender, maar ook met andere zenders (bv Graupner mx12/16). Dat kan met de walkera dus niet.

Ik alleen maar positief zijn over de Honeybee. Je kan er in de huiskamer mee leren hooveren en als de wind het toelaat (maximaal windkracht 2 a 3) kan je er fantastisch mee buiten vliegen. Echt een heerlijke helikopter.

Succes met je keuze! Groet, Joost

Zelf denk ik ook meer aan de Honey Bee, waarom weet ik niet, meer een gevoelskwestie. en qua instapeuro's scheelt het niet veel.

ik zal het nog even laten bezinken, voordat ik in mijn winter maanden vooral in een loods ga doorbrengen. :D

in elk geval bedankt voor jullie mening,

en als zo hoor ik er graag meer.

gr.

ik denk laat het maar even weten.

Gister toch maar de Honey Bee Fp besteld, met koelvinnetjes voor allebei de motortjes, zal waarschijnlijk toch wel een bedoeling hebben.

en vol ongeduld wacht ik op de dinsdag, wanneer hij zou moeten binnenkomen.

ja heb ik wel gezien, alleen weet ik niet zeker of ik er veel aan heb, aangezien je telkens aangeeft dat ik het boekje door moet lezen.

Back