Walkera 4#3b of een 5#10?! Wie helpt?

Beste micro heli experts!,

Na mijn Lama v3 E-sky definitief aan gort te hebben gevlogen (19hoog van balcon af vliegen in de Maas eindigen was toch too much! jammer), wil ik nu een nieuwere net iets vettere heli hebben om mijn vriendin te kunnen zieken binnenshuis.

Ik zit te twijfelen tussen de 4#3 en de 5#10. wie heeft ervaring met deze heli, en wie kan mij vertellen wat de plussen en minnen zijn van heli's, waar ik de beste prijzen kan krijgen... etc.

Ik vind zelf precisie vliegen best belangrijk, maar hoe leiner hoe schattiger ook best belangrijk... Lijkt mij dat de 5#10 makkelijker en preciezer vliegt, maar de 4#3 is nog kleiner, en is geen coax wat de heli weer iets 'echter' maakt in mijn ogen dan...

Wie roept!?!?!? Thanx alvast...

wil ik nu een nieuwere net iets vettere heli hebben om mijn vriendin te kunnen zieken binnenshuis.
_________________________________________________________-
Als je je vriendien kwijt wil is dit een prima oplossing hoor

Ah joh, ben je eindelijk van zo'n ellendige heli af, koop je er weer een:hammer::mrgreen:

Ah joh, ben je eindelijk van zo'n ellendige heli af, koop je er weer een:hammer::mrgreen:

Hahahaha.... Het wordt winter, het veld haal ik niet voor 7 uur s'avonds doordeweeks! En mijn huis is te klein voor een cessna minium... (daarbij wacht ik ongeduldig de vierkanaals versie af) Ga ik me nog verdedigen ook! What the fuck?!?! Die kleine heli's zijn volop vet... hehe

Kijk dan naar de Lama2 van Walkera en de 4#3B =o

thanx, Maar ik heb ze al bekeken, wil graag info over vliegeigenschappen, vliegt de 4#3b echt strak? ziet er goed uit, mooi apparaatje, maar die filmpjes zien er allemaal zo schommelend en chaotisch uit. De coax lijkt me rustiger en mooier vliegen, of heb ik ongelijk?

Als je de staartmotor hebt laten stoten tegen de omgeving, gaat de motor dan al snel minder goed lopen? Dan vliegt het geheel niet meer, dat soort dingen...

neu totaal gelijk. Als je echt alleen maar ontspannen binnen gaat vliegen neem dan de Lama2. Coax is uitermate stabiel en heerlijk binnen.

Die 4#3B is een zenuwelijer. Ik vind het wel leuk door de uitdaging om loeihard door de kamer te zoeven en langs de muren draaien, maar echt ontspannend is het niet :P

Hahahaha.... Het wordt winter, het veld haal ik niet voor 7 uur s'avonds doordeweeks! En mijn huis is te klein voor een cessna minium... (daarbij wacht ik ongeduldig de vierkanaals versie af) Ga ik me nog verdedigen ook! What the fuck?!?! Die kleine heli's zijn volop vet... hehe

Hehe, het indoorseizoen begint ook al bijna he Roel, naja, we spreken elkaar nog wel:D

Heli's afbreken dan gaan ze hoveren met een vliegtuig...tsss...consequentie is ver te zoeken:p.

De heli's die je probeert te vergelijken kan je gewoon niet vergelijken. Als je enkel met coax gevlogen hebt, nooit met een fp of met simlator dan ga je in het begin erg teleurgesteld zijn met een 4#3...je gaat 'm geen 10 seconden in de lucht houden. Persoonlijk was ik erg snel uitgekeken op coaxiaal en ben ik snel op FP overgestapt, maar ieder zijn keuze.

Heli's afbreken dan gaan ze hoveren met een vliegtuig...tsss...consequentie is ver te zoeken:p.

Sterk punt! hehe

De heli's die je probeert te vergelijken kan je gewoon niet vergelijken. Als je enkel met coax gevlogen hebt, nooit met een fp of met simlator dan ga je in het begin erg teleurgesteld zijn met een 4#3...je gaat 'm geen 10 seconden in de lucht houden. Persoonlijk was ik erg snel uitgekeken op coaxiaal en ben ik snel op FP overgestapt, maar ieder zijn keuze.

OJEEEE!!! Iemand gaat weer zeggen dat ik iets niet kan, ik voel mijn eigenwijsheid weer opkomen (mijn eigenwijsheid is altijd duur!)... Ik ga nu snel de 5#10 bestellen!
Ik hou jullie op de hoogte (in de figuurlijke zin dan he?)...

OJEEEE!!! Iemand gaat weer zeggen dat ik iets niet kan, ik voel mijn eigenwijsheid weer opkomen (mijn eigenwijsheid is altijd duur!)... Ik ga nu snel de 5#10 bestellen!
Ik hou jullie op de hoogte (in de figuurlijke zin dan he?)...

LOL, je moet dat zo niet opnemen, iedereen kan helivliegen, maar hou er enkel rekening mee dat er een leerfase aan vooraf gaat...en met een 4#3 is die wat langer dan met een coax...De 4#3 is de eerste heli die ik langer dan 10 seconden in de lucht kon houden...na mijn coax. Met de grotere modellen lukte het niet en met de 4#3 wel...dus het kan.

LOL, je moet dat zo niet opnemen, iedereen kan helivliegen, maar hou er enkel rekening mee dat er een leerfase aan vooraf gaat...en met een 4#3 is die wat langer dan met een coax...De 4#3 is de eerste heli die ik langer dan 10 seconden in de lucht kon houden...na mijn coax. Met de grotere modellen lukte het niet en met de 4#3 wel...dus het kan.

Ik heb de 5"10 al besteld, na nog wat filmpjes te hebben bekeken op youtube, en het commentaar te horen van de figuren die um vlogen... Ze vinden deze toch wel een van de duidelijk betere mooiere coaxen die er zijn.... ff afwachten hoe snel RCVliegshop is...

gefeliciteerd met je aankoop! dat zag er mooi uit gister! erg stil en strak.
wat maakt mijn lama ineens een pokkeherrie....

gefeliciteerd met je aankoop! dat zag er mooi uit gister! erg stil en strak.
wat maakt mijn lama ineens een pokkeherrie....

Thanx! Vliegt inderdaad behoorlijk stil en strak! Erg mooie afwerking...

Twee puntjes, als je de batterij aansluit op de heli en het ledje blijft branden (rood overigens, wordt deze niet groen?), komt er een heel hoog piep geluid uit de heli, is dit normaal?
Twee, als ik rechtuit druk, gaat de heli links vooruit (terwijl hij wel mooi blijft hangen als je niets doet) is hier nog iets aan bij te stellen?

1. Dat komt vermoedelijk uit de 4-in-1, mogelijks de gyro.

2. kijk eens wat de swashplate doet als je de stick naar voor duwt, waarschijnlijk kantelt ze ook een beetje opzij. Proberen bij te stellen zodat ze zo zuiver mogelijk beweegt - voor/achter en links/rechts zonder gemengde beweging...

5#10 is een geweldige heli voor indoor vliegen.
Heb hem zelf ook in de 2.4Ghz uitvoering en geen spijt van gehad.
stiller en rustiger dan de lama's...erg stabiel...lots of fun

greetz from Rotterdam.;)

Back