Walkera 400D motor upgrade vraag voor expert (denk ik)

Hallo,

ik baal van de motoren in mijn walkera 400D. Ik wil borstelloze motoren erin. Ik kan hier erg weinig over vinden behalve deze link:

RTF-HELI.COM - BRUSHLESS MOTOR MOD FOR WALKERA LAMA 400D

wie weet wat ik moet bestellen om mijn heli borstelloos te maken? De motor uit de link is van E sky kan ik zien op het plaatje, de rest kan ik niet thuis brengen. Snelheidsregelaar? Gyro?
Wat kan ik bestellen voor de upgrade?

Ik wil nog geen andere heli omdat ik nog niet goed genoeg vlieg, wil ook duurzame motoren in mijn 400D (geen tips welke heli ik beter kan kopen). Wil eerst echt goed kunnen vliegen dan wil ik een grotere CP heli.

Bedankt alvast

Wat je nodig heb is.....

2 Brushless motoren en ik denk dat dit de 3900 kv zijn van Esky maar dat kan ik niet terug vinden.
Dan heb je ook 2 regelaars nodig.. en 2 Brushed to Brushless Signal Converters, deze zet een spanning om naar een servo signaal zodat je Brushless regelaars hun werk gaan doen..

dan nog 2 dezelfde pinions en alles netjes inbouwen..

okay,

ik heb op de site van extreme production gekeken, ziet er goed uit. Ik ben nog te noob op er echt uit te komen. Ik zie geen prijzen of niks.

Zou je me linkjes kunnen geven van de onderdelen die ik nodig heb svp? Het liefst via nl bedrijven? als dat mogelijk is.

2 motoren
2 regelaars (zijn dit servo's? die heb ik toch al?)
Brushed to Brushless signal converters
2 pinions

Kan ik dezelfde accu's gebruiken? ik heb nu 3x 11,1V 1500mah 20c

Bedankt

Er is aleen 1 probleem zie ik net.........

Die converters mogen niet meer dat 10 volt hebben, en aangezien het 3S LiPo's zijn is dat wel wat meer..
Weet er wel wat op maar dan mag je zelf aan de gang met wat weerstandjes...

En die converters zijn best aan de prijs...

Maar goed ze zijn HIER te koop

En een motor+ESC combo

Met zo'n Pinion denk ik.... als je slim bent koop je er verschilende en ga je testen ;)
De as van die motoren is 2,3mm dus daar moet je even goed op letten

Er is aleen 1 probleem zie ik net.........

Die converters mogen niet meer dat 10 volt hebben, en aangezien het 3S LiPo's zijn is dat wel wat meer..
Weet er wel wat op maar dan mag je zelf aan de gang met wat weerstandjes...

En die converters zijn best aan de prijs...

Maar goed ze zijn HIER te koop

En een motor+ESC combo

Met zo'n Pinion denk ik.... als je slim bent koop je er verschilende en ga je testen ;)
De as van die motoren is 2,3mm dus daar moet je even goed op letten

helemaal top, bedankt voor je reactie!

wat gebeurt er met de convertors wanneer ze teveel stroom krijgen, dan ploffen ze?
Wat kan ik hier verder aan doen? svp wat meer info op dit vlak aangezien ik nieuw ben, TNX

Spanning is te hoog voor de converters... wat je kan doen is een simpele spannings deler te maken met 2 weerstandjes.

Spanningsdeler.png

Dus inplaats van je normale motor sluit je 2 weerstandjes aan bij 'E' zoals op de tekening, je converter kan je dan aansluiten bij 'U'

Voor R1 en R2 kan je een 1 KOhm weerstand nemen, die zijn bij een beetje electronica zaak wel te krijgen, nu ga je de spanning door 2e delen en dus kom je onder de 10 volt en blijft je converter het doen ;)

Als je het te moeilijk vind PM me maar even....

Hey,

dit word wat te technisch voor me denk ik :P

Ik heb nieuwe motoren besteld (veel nieuwe onderdelen trouwens :) )

Heb er 1 kunnen plaatsen, de andere niet.... de pinion zit niet op de goede plaats om het tandwiel aan te drijven.. wat moet ik hieraan doen? Heb ook een andere thread open, alleen niemand weet het...
Weet jij wat ik moet doen om de pinion goed te krijgen? ik moet hem verplaatsen zonder de motoras te mollen...

TNX

Daar heb je speciaal gereedschap voor... noemen ze een Pinion puller geloof ik.

ff een plaatje zomaar van internet..
pinion-puller01252009.jpg

Verder over de weerstandjes.... ik wil ze wel maken voor je dan hoef je ze aleen maar voor je converters te zetten, ik neem aan dat je wel een borstelloze motor kan aansluiten...?

Bedankt maar dat hoef je niet te doen. Wel super tof van je aangeboden!!!

Ik heb aardig wat geleerd over rc heli's de laatste tijd. Ik heb nu in me walkera 400D al veel geld zitten. Bijna alles wat draait wel vervangen of uit elkaar gehad.
Ik wil voor een FP gaan de CB180Z van Walkera lijkt me wel wat. Daarna CP helikopter.
Ken je die 180Z?

Groeten T2M

Ik heb er wat over gelezen...

Een Fp met elektronische stabilisatie... het klinkt best wel leuk maar ik weet niet of je daarmee echt leert vliegen.

Ik heb zelf ooit een walkera Hm 04 gehad..... die ben ik ook helemaal gaan verbouwen.
En uiteindelijk deed ik dingen met een fp die niemand dacht dat het kon.. normaal hoover je aleen maar met een fp.
Maar deze kon ik gewoon heel goed rond vliegen, en dat deed ik dan ook.... en wel hard..
Heb er zelfs een raare looping mee kunnen maken :)

Stel je heb het geld over.... ga voor een echte CP, vergeet Walkera en kijk verder naar het betere spul.

Voor een leuke CP heeft KDS erg goeie starters kitjes, het is niet mega goed maar het vliegt wel goed genoeg om met een CP om te leren gaan.

Wil je het echt goed doen zal je toch een goeie zender aan moeten schaffen.. en als je dan toch bezig ben kan een goeie heli ook niet ontbreken.
Nu Align al een poosje aan Super Combo's doet zijn het goed te betalen heli's waar alles gewoon goed zit... het enige wat je nodig heb dan is een goeie zender...

Suc6 met kiezen ;)

Hallo.
Zou graag even met alle plezier mijn relaas willen geven.
Ik raad het af om verder te gaan met Walkera helikopters.
Indien je het budget hebt en de lust om door te gaan met deze prachtige hobby, dan zijn er 2 goeie opties in mijn opini:
1: Schaf jezelf zowiezo een degelijke computerzender aan.
Er zijn al goeie die zichzelf dik hebben bewezen tussen de 150 en 200 euro.
Merken zoals Futaba/Spektrum en Graupner zijn gewoon goed en degelijk.
Dan zou je kunnen kiezen voor een 'kloon' CP heli.
Mocht je dat gaan doen, dan raadt ik je met klem aan om alleen maar te kiezen voor een
KDS helikopter of voor een CopterX helikopter.
Deze 2 'kloon' merken zijn nu eenmaal de betere onder de klonen.
Laat de CP heli's van Walkera en Esky alsjeblieft links liggen.
Kwalitatief zijn ze slechter dan de andere klonen want ik praat uit veel ervaring met die
zooi.
Zal je veel geld en ergenis besparen als je Walkera en Esky vergeet.

2: Kies gelijk voor het echte en toch betere werk.
Kies een CP heli van een gerenomeerd merk zoals bijv Align Trex.
Een Align Trex450 CP heli zit nu eenmaal zoveel malen beter in elkaar dan een kloon heli.
Vooral de kwaliteit van het materiaal (lagers, assen, alu en plastik) ga je pas na
meerdere vluchten merken.
Een Align Trex450 CP heli heb je in verschillende types en zijn best goed betaalbaar.

Ik zeg je absoluut NIET wat jij moet doen ofzo.
Geef je wel mijn ervarings tips mee.
Natuurlijk zullen er voor en tegenstanders zijn van mijn bovengenoemd verhaal,maar ik kan je verzekeren dat we echt nog een keer praten indien je het toch op dezelfde wijze zou gaan doen als dat ik toenertijd heb gedaan.( heb te lang met zooi rondgevlogen met veel ergenis erbij)
Een Walkera heli zoals degene die jij wenst te willen kopen of een HM-UFLY zijn echt wel leuk om mee te vliegen.
Maar vooral om mee te LEREN vliegen.
Niets meer dan dat.
Als je leercurve toeneemt, dan ga je de gebreken merken van zulke heli's.
Het zijn tenslotte FP heli's.
Ik raadt beginnende piloten altijd dit aan:
Koop bijv eerst een goedkope Walkera FP heli.
Leer daarmee de beginselen van het helivliegen.
Dus hoveren tail in.
Hoveren side in beide kanten.
Lafjes heen en weer vliegen.
Dat soort zaken.
Het bied 2 voordelen:
-Het is betaalbaar.
-Het zijn hele goede leer heli's om uit te zoeken ofdat deze toch wel dure hobby ECHT wat voor je is op de langere termijn.

Dan nog iets..................
Blijf niet te lang hangen in het segment FP heli's.
Mocht je daarmee content zijn en willen blijven dan is dat natuurlijk GEEN enkel probleem.
Maar..............wil je echt serieus verder met heli vliegen dan kun je NIET om een CP heli heen.
Probleem is dat er tegenwoordig erg veel aanbod is van verschillende merken en type CP helikopters.
Voor een beginnend vlieger meer dan lastig, want wat is nou echt een goeie?
De 1 zegt dit en de ander zegt dat.
Zoveel mensen...............zoveel meningen..............
Ik raadt jou uit eigen ervaring echt aan om zo'n CP heli te kiezen van het merk en type wat eenvoudigweg zich al bewezen heeft.
Dus kies voor een gangbare CP heli straks.
Kijk...........een SJM 400 CP heli vliegt mooi en strak (mits goed afgesteld).
Maar de onderdelen zijn lastiger verkrijgbaar en crashen doet iedereen.
Een Align Trex450 SEV2 bijvoorbeeld is een echte gangbare CP helikopter.
Soort van Volkswagen GOLF.
Rijden er duizenden van in Holland.Je ziet ze in elk geval meer dan bijv Alfa's.
Je zult mijn insteek begrijpen hoop ik.
Affijn..............kan nog wel even doorgaan.............maar krijg lamme vingers.
Sukses met je keuze straks.
Spendeer je geld goed kerel.
De hobby is al duur genoeg.
Vr Gr Erwin

Laatst bewerkt:
Helemaal ToP jongens!

bedankt voor jullie input!

Ik heb een gear puller aangeschaft en ga er nu mee aan de gang.

Het is wel heel moeilijk wat de juiste stappen zijn in het heli-vliegen. Maar bedankt voor jullie info.

Ik heb mijn Lama 400D voor €230 bij quartel gekocht. Was al wat te duur achteraf maar dat hou je toch wanneer je met iets begint waar je het fijne niet van weet. Ik heb ondertussen veel extra onderdelen gekocht, zit nu op een €450,- denk ik. Misschien toch een goede tip om meteen naar CP te gaan...Het is wel een kostbare hobby zo, maar ook zeer leuk.

Ik kan alleen nog niet goed genoeg vliegen en die 400D is erg gevoelig voor wind vind ik....het meeste van de hobby is sleutelen :D en wachten :P . Ik moet meer ervaring opdoen en voorlopig kan dat met mijn coax heli.

T2M

Back