Walkera 4F200LM vragen?

Discussie in 'Flybarless' gestart door Richardcj, 1 sep 2012.

  1. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Ik heb van een mede-hobyist een walkera ter reparatie meegenomen.
    Hij vliegt normaal met de blade`s micro hely`s
    De walkera heeft een G3/ontvangercombi.
    Hij heeft een crash gehad, het fijne weet ik er niet van.
    Echter is èèn van de swash-servo`s toe aan een tandarts.(moet worden vervangen).
    Wat mij ook zorgen baard is het totaal niet functioneren van de E.S.C.
    De B.E.C. functioneerd echter wel
    De moterdraden geven een indentieke OHM meting op!
    Maar er komt ondanks knuppel/trim geen leven meer uit.
    servo i.p.v. esc ,doet het wel.
    andere ontvanger(futaba) werkt de esc ook niet(behalve de bec)

    Ik heb op de walkera site gezocht naar een manualESC-type WK-WST-30A-1...deze is zeer summier
    vraag: is deze esc ook/wel te programmeren?
    vraag: de swashservo`s,(wk-7.6-6) zijn die alleen per drie te bestellen?
    vraag: waar/wie in de NL kan onderdelen leveren voor deze hely of walkera(om de nationale economie een handje te helpen)

    Ik heb natuurlijk ook al ge-googled, maar kom meestal bij de buiten de NL site`s uit.

    Nog een opmerking i.v.m. de zender/ontvangercombo

    er zit een G3/onvanger in type RX-2618V
    de bijgeleverde zender is een walkera WK2801 PRO

    In die zender zitten diverse compatibilytijds-mode`s in.

    Als ik deze laat staan op 2801 laat staan( voor achtkanalen)werkt de verbinding wel naar de ontvanger,maar....als ik deze op 2606 of 2401 zet, heb ik geen contact en kan ik ook gèèn gas en pitchcurves aankiezen. iemand een idee?



    Bvd voor enige informatie...

    Mvg. Richard
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2012
  2. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    Hallo, ik gebruik diezelfde zender :)

    de zender staat zo afgesteld om maar met die 6ch ontvanger te kunnen werken, maar idd optimaal is het niet
    de reden waarom je in de 26 en 24 modus geen reactie krijgt, is omdat de ontvanger niet in die modus gebonden is, en wat betreft het menu vanwege mogelijkheden van die desbetreffende zenders.

    de 6ch ontvanger waar het hier om gaat zit ook op mijn tweede heli en werkt (bij mij) het best in de 26 modus, simpelweg omdat deze 8ch zender dan als een 6ch zender communiceert.
    het nadeel daar aan, is dat de zender ook de mogelijkheden van die 6ch weergeeft.

    zelf hanteer ik de volgende truc:
    voor pitch en throttle curve afstellen gebruik ik de 2801 modus, en na het opslaan schakel ik terug naar de 26 modus.
    gevolg: door het ''frontje'' wat bij de 6ch zenders hoort kun je er nu niet bij, maar zijn de gemaakte de instellingen wél geladen!!!

    als er nog meer info over die zender nodig is, vraag gerust ;)
     

Deel Deze Pagina