Walkera 4g1b instabiel

• Topicstarter Topicstarter jurgenb1
  • Startdatum Startdatum
J

jurgenb1

Guest
Heey,

Ik heb al weer een poosje de walkera 4g1b.
Pas heb ik een paar nieuwe onderdelen besteld, waaronder een nieuw landingsgestel. Hij was al een poosje een beetje onstabiel, dus ik gaf het beetje kapotte landingsgestel de schuld. maar na een nieuwe er onder gezet te hebben.... geen verbetering, nja een klein beetje.

Zie deze video ( tijdelijk) voor wat de toestand is.
Link: [URL="
- Rare beweging walkera 4g1b[/URL]
in deze video is het in het begin best erg maar zo is het niet altijd.

Waar aan zou het kunnen liggen?

Groet Jurgen

p.s dit had misschien beter in een ander subonderwerp gekund:lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
uuh.. nja in de garage wel ja , en daar is het ook vrij windstil

ik heb het net nog even snel in de woonkamer uitgeprobeerd, het is wel iets minder maar niet helemaal weg, misschien door de kou?, niet dat het hier binnen koud is maar ik kom wel net van buiten ?

Het zou beide kunnen zijn..

Ook een FP is nog redelijk gevoelig voor wind..

Heb je dit probleem al vanaf het begin dat je hem hebt, of is dat later pas gekomen?

neej, ik geloof het niet. Maar sinds waaneer ik het wel heb weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik had een poosje niet meer gevlogen

Het kan ook zijn dat per ongeluk toch spanning heeft gestaan op de hoofdas.
En dat hij nu een heeel klein beetje gebogen is.. en dat je heli daardoor wobbelt..

Dit zou je kunnen testen door de hele kop uit elkaar te halen, totdat je alleen je hoofdas overhoudt en op een glasplaat rollen.

En kijken of hij nog recht is..

Kijk ook voor overmatig slijtage aan de rotor bladen.. dit kan enorm veel schelen.

de bladen had ik inderdaad ook al vervangen maar ik zal is kijken naar de hoofd-as

en kijk even hoe strak de boutjes zitten waarmee de bladen vast zitten. Ik heb dit wel eens gehad als ze te los zaten. Of eerder als 1 veel losser zat dan de ander.

zou kunnen, maar ik denk dat die wel goed zitten. Wat is eigenlijk de reden dat die bladen niet helemaal vast moeten, maar nog losjes kunnen bewegen?

Hoi Jurgen,..

Het lijkt op speling ergens in de kop waardoor de heli zo gaat waggelen.
Controleer even of er ergens speling zit vanaf de flybar tot aan de servo's.

Is dit niet het geval, dan kan het zijn dat de rubbertjes in de kop (dampers) inmiddels een beetje op beginnen te raken en hier ruimte in onstaan is.

Als laatst,.. (zoals hier al ergens staat) zou het de main shaft kunnen zijn, maar ik betwijfel dit ergens aangezien de heli dan ook erg zou moeten trillen (i.p.v. waggelen), dit moet je zelf even bepalen, want kan ik niet zien zo op het filmpje.

Succes ;-)

Nick

haha, die nick ik dacht al ik hoef niet te e-mailen, je zal het wel lezen,:)
maar ik heb ook al dat rubertje met wat moeite vervangen..
Maar ik zal het nog is na lopen, als ik weer even tijd heb.

Een micro is van origine heel stijf op de kop, omdat je bijna geen demping hebt. Als je kop te vast zit krijg je deze wobble. Ik had er last van toen ik mijn micro full alu had gemaakt, en heb de wobble eruitgehaald door tussen de alu delen die de lagertjes bovenin de kop omsluiten een ringetje te doen.
Volgens mij zit je kop te strak.

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met deze heli, heb toen al een boel dingen nagelopen maar niets dat ooit heeft geholpen.

De 4G1B is sowieso niet erg stabiel omdat hij licht is van gewicht en een vreemd zwaartepunt heeft?

Back