Walkera 4G3 kleinste CP heli, 68gram !

Hallo,
iemand in nederland al vliegervaringen met een Walkera 4G3 (2.4GHz) ?
Dit is een van de kleinste CP heli's met een gewicht van 68gram ! Vliegt op 1 cel lipo van 400mAh.
Hier te vinden : WALKERA--CHINA

Ik ben van plan om er een aan te schaffen na mijn 4#3B te hebben verkocht. Gewoon leuk voor erbij om in huis mee te vliegen en 's winters voor indoor. Of natuurlijk buiten als het windstil is.

De V2 is al op de markt, die betere servo's heeft en een alu head. Ook kan hij met een brushless (hoofdmotor) geleverd worden net als dat je er een luxere zender bij kunt kopen, een wk2801 ipv de wk2601. De wk2601 kan throttle en pitchcurves instellen mbv 2 draaiknoppen en een aantal dipswitches op de achterzijde van de zender. Lijkt me niet erg handig, je ziet ook niet wat je doet, je moet de schaal die naast de draaiknoppen staat maar geloven.
De wk2801 daarintegen is een computerzender met display en lijkt sterk op een DX-7 . Omgerekend moet je voor de wk2801 ca. 70euro meer betalen.
Echter is deze zender natuurlijk ook prima te gebruiken voor andere (indoor)modellen mits je er nog een extra 2.4GHz walkera ontvanger erbij koopt.

Op andere fora heb ik al veel positieve berichten gelezen over deze kleine rakker en vroeg me af of dat in nederland (belgie) ook zo is …

Ik kijk uit naar jullie reacties

Bas

Mijn verhaal ken je al, maar ik zal het hier even publiek maken.

Ik vind het best lekker vliegen. 3D kan ik niet en zwaar stuntwerk heb ik er nog niet mee gedaan omdat ik er alleen mee in de woonkamer oefen, en dat gaat prima.

Ik ga 'm nu upgraden naar een V2, behalve het frame en de servo's, omdat de kunststof kop veel endplay vertoont.

Wat de zender betreft, inderdaad : instellen met draaiknoppen en dipswitches, curves programmeren met de natte vinger dus. Enige grote nadeel. 'm Kunnen binden met mijn DX7 zou perfect zijn...

Groot verschil met de kliene 'echte' heli's zoals de Gaui EP200 en de T250 is het veel lager gewicht en de veel lagere headspeed, uitermate geschikt voor in de woonkamer dus.

Ik heb ook interesse in dit geinige dingetje, alleen hoor/zie je er weinig van hier in NL.
Ik zie hem hier ook bijna nog nergens te koop, de metal upgrade en die nieuwe zender al helemaal niet.

Nice :) Brushless + alu kop. Daarom heb ik nog even gewacht met de aanschaf. Ik ben erg beniewd naar de ervaringen.......

Meestal duurt het even voor zo'n nieuw versie hier in europa binnendruppelt.

Je kunt wel het brushless systeem + alu head los kopen, maar let bij de laatste goed op dat je de originele van Walkera zelf hebt. De kloon heeft namelijk de onhebbelijkheid dat de kogeltjes van de swash los kunnen schieten, deze zijn namelijk gelijmd en niet geschroefd zoals die van Walkera.

Hier nog een heel indrukwekkend filmpje van een zeer bekwame piloot. Overigens vliegt hij hier nog met de originele plastic head en borstelmotor, ook de oude zender.

http://www.microheli.net/videos/4g3indoor.wmv

Hier nog een leuke duitse site waar de kleine Walkera's getuned worden (meer voor de micro heli freaks) :

Nanoheli Shop und Dokumentation zum Brushless Umbau für Nano Helis und Micro-Helis : Startseite

Hier de manual van de WK-2801 zender :
http://www.derspielstein.com/Anleitungen/WK2801.pdf

Bas
ps. in de nieuwe FMT staat een test over de 4G3, ga ik vanavond eens even lezen

Laatst bewerkt:
Bij RCVliegshop hebben ze 'm ook, maar ook nog de gewone versie. Ze hebben wel brushless setjes in bestelling weet ik uit goeie bron.

Ik heb net de recensie uit FMT ingescand, wie interesse heeft moet mij even een pb met zijn email sturen , dan zend ik het je toe.

Bas
ps. dit is geen heli'tje voor beginners ....

Bij rchellevoet.nl hebben ze de brushless uitvoering. Heb hem zelf nog zonder maar de upgrade al besteld.
Erg leuk speelgoed het vliegt als een gek.

vandaag de upgrade gedaan naar brushless valt niet tegen.
Ik gebruik de standaard zender en voor deze heli vind ik dat voldoende.
Enkel in het buitenland word hij verkocht met de 2801 zender.

Ahha, misschien dus ook een optie. Heb rchellevoet.nl donderdag gemaild over de 2801 zender overigens, maar nog geen antwoord ontvangen dus aarzel nog een beetje over deze winkel.

Laatst bewerkt:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit een goede shop is hoor! Bestellingen van op voorraad liggende onderdelen worden altijd snel geleverd! Mailen kan natuurlijk, maar vaak is een belletje makkelijker. Op mail wordt niet altijd binnen een dag gereageerd ;)

Laatst bewerkt:
Ahha, misschien dus ook een optie. Heb rchellevoet.nl woensdag gemaild over de 2801 zender overigens, maar nog geen antwoord ontvangen dus aarzel nog een beetje over deze winkel.

Zou niet aarzelen, de 2801 zender word enkel los verkocht. Leuk als je een vloot walkera heli's hebt of op je andere heli's de walkera ontvanger wil gebruiken.
Ik bestel regelmatig bij rchellevoet en heb daar nog nooit problemen gehad als je door de weeks besteld heb je de volgende dag je bestelling in huis. En de voorraad klopt daar ook.

Hoe dan ook leuke heli en zoals ik je eerder vertelde de 2601 werkt prima.

Ahha, misschien dus ook een optie. Heb rchellevoet.nl woensdag gemaild over de 2801 zender overigens, maar nog geen antwoord ontvangen dus aarzel nog een beetje over deze winkel.
Hoi u heeft dat mailtje donderdag naar mij gestuurd.
Ik heb daar ook een antwoord op gegeven maar waarschijnlijk is daar wat fout gegaan.
Ik heb u vandaag opnieuw een antwoord gegeven op u vraag.
U kunt mij ook altijd bellen als u een dringende vraag heeft het nummer staat op de site.

Gr Ruud

ik ga zaterdag naar china, en hoop hem daar ook te treffen voor een prikkie (anders kan ik hem net zo goed hier halen)

Back