Heli houdt al na minuutje of 1 a 2 enorm in, nog nèt aan op hoogte te houden maar niet meer dan dat. Zou toch paar minuutjes meer moeten zijn toch?
Wie weet raad (motortje 4g6 etc nagenoeg gelijk aan 4g3):
Heli en lipo's (500 mAh en 700 mAh 20c) nagenoeg nieuw, zo'n 40 vluchtjes/ladingen schat ik. Omdat ik met deze 4g6 begonnen ben met leren helivliegen weet ik het niet 100%, maar ben er toch redelijk zeker dat dit probleem zich de eerste ca 10 a 20 vluchten om te leren hooveren zich nog niet zo voordeed.
Ik gebruik de standaard stekkerlader uit de set vanaf het begin en laden duurt ca uur dus zou redelijk leeg en weer vol moeten zijn?
Aan de zenderinstellingen af fabriek ben ik nog niet gekomen, muv expo, dus dat zou het niet moeten zijn?
Kan het standaard motortje al versleten zijn, dan zou ik toch ook die eerste minuut niet omhoog komen? Oververhitting misschien? Ik vlieg steeds 2 lipo's achter elkaar zonder afkoelen, maar probleem lijkt bij 2e niet erg veel erger dan bij 1e.
De regelaar misschien? Wordt net als motor best warm, maar tijdens laatste 10 ladingen is het probleem weinig of niet groter geworden en als het de regelaar was dan zou die na 10 tot 20 ladingen met dit probleem toch al de geest hebben gegeven?
Alvast dank voor meedenken en ervaringen.
Wie weet raad (motortje 4g6 etc nagenoeg gelijk aan 4g3):
Heli en lipo's (500 mAh en 700 mAh 20c) nagenoeg nieuw, zo'n 40 vluchtjes/ladingen schat ik. Omdat ik met deze 4g6 begonnen ben met leren helivliegen weet ik het niet 100%, maar ben er toch redelijk zeker dat dit probleem zich de eerste ca 10 a 20 vluchten om te leren hooveren zich nog niet zo voordeed.
Ik gebruik de standaard stekkerlader uit de set vanaf het begin en laden duurt ca uur dus zou redelijk leeg en weer vol moeten zijn?
Aan de zenderinstellingen af fabriek ben ik nog niet gekomen, muv expo, dus dat zou het niet moeten zijn?
Kan het standaard motortje al versleten zijn, dan zou ik toch ook die eerste minuut niet omhoog komen? Oververhitting misschien? Ik vlieg steeds 2 lipo's achter elkaar zonder afkoelen, maar probleem lijkt bij 2e niet erg veel erger dan bij 1e.
De regelaar misschien? Wordt net als motor best warm, maar tijdens laatste 10 ladingen is het probleem weinig of niet groter geworden en als het de regelaar was dan zou die na 10 tot 20 ladingen met dit probleem toch al de geest hebben gegeven?
Alvast dank voor meedenken en ervaringen.