Walkera 5#5B

Eerste ervaringen met de Walkera heli 5#5B. Ik heb voor dat ik deze heli kocht eigenlijk alleen ervaring opgedaan met E-sky (honeybee FP en lamaV4/ dauphin). Onlangs deze heli aangeschaft om eens een ander merk te proberen.

Tijdens de eerste vlucht merkte ik dat de swash niet goed afgesteld stond. Ik ben dit vervolgens gaan aanpassen. Daarbij merkte ik dat de servo linkage rods nogal lastig loskwamen van de bevestigingspunten op de swash. Deze punten zijn daarbij erg zwak, wat na een paar keer loshalen leidde tot het afbreken van één van de bevestigingspunten. Ik heb er twee vluchten mee kunnen maken en bij de poging verder af te stellen na de tweede vlucht ging het mis. Ik vind de kwaliteit van de swash dus erg tegenvallen (zeer kwetsbaar).

Verder leek heli op zich prima te vliegen. Ik heb een nieuwe swash besteld en ondertussen de heli gedemonteerd. Ik moet zeggen dat het demonteren niet al te te lastig was. Een voordeel voor een beginner op dit vlak (waar ik mezelf absoluut nog onder schaar). Verdere opmerkingen volgen.

Weet iemand trouwens hoe je het tandwiel en de buitenste as kunt demonteren? Dit is nu niet nodig omdat deze voor de swash reparatie kan blijven zitten maar mogelijk dat ik de buitenste as ooit nog wel eens moet vervangen.

MVG

Jaap

Vandaag de nieuwe swash geplaatst en de boel weer in elkaar gezet. Het lijkt wel of de nieuwe swash wat steviger is. Misschien wil ik dit zien, misschien was de originele swash gewoon een vrijdagmiddag product. Hoe dan ook, ik heb de heli nu stabiel gekregen en het vliegt erg fijn. Niks bijzonders maar gewoon zoals een coaxiaal hoort te vliegen.

walkera

Plaats eens een foto van de heli, wij zijn wel benieuwd.

Dit is hem dus?
SSL20291copy_LRG.jpg

Is al een verouderde walkera, op de walkera site staat hij niet meer tussen de heli's.

Ja hij is idd al wat ouder, echter wel nieuwer dan zijn voorganger (5#5). Ik vloog eerder altijd met E-sky (en nog steeds) en wilde eens kijken wat Walkera er van bakte. Ik heb dit model gekozen (miracle-mart) omdat er losse servo's zijn gemonteerd. Sommige walkera's hebben de servo's in de 3 (of 4) in 1 zitten. Heel bijzonder maar echt waar. De heli laat zich vergelijken met de lama V4 alleen een slag kleiner. Ik moet zeggen dat hij fijn vliegt en ik heb het gevoel dat de kans op een blade strike kleiner is dan bij de lamaV4. Wel is de kwaliteit dus wat minder, vooral de onderdelen lijken wat fragiel. De prijs is wel erg goed. De heli is behoorlijk gezakt in prijs en nu verkrijgbaar voor 50 euro, exclusief verzending!

Dat wil uiteraard wel eventjes doen. Maar dan moet je een newbie wel even helpen. Hoe zorg ik ervoor dat de eigen fotos hier te zien zijn? Dan moet ik ze zeker eerst uploaden en vervolgens ernaar verwijzen.

Ik heb overigens ook besloten de Walkera 38# aan te schaffen. Dit is een twin coaxiale helicopter in een metalen uitvoering (de koppen). Lijkt me ook erg gaaf! Maar daar zal ik tegen die tijd een apart draadje voor openen.

Walkera 38#

1Z538-0104_big.jpg

foto's

Foto's plaatsen,,,,,, hoe doe je dat?

Ikzelf heb een account aangemaakt bij Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
Dit is vrij makelijk om te doen, en ook om te beheren is alles goed overzichtelijk.
Ook heb je hier alle mogelijkheden om je foto te bewerken wat op sommige forums wel handig is.

Hier de info die je nodig hebt,,,,,,

Foto's kun je alleen op het forum plaatsen als je ze eerst ergens op het internet hebt gezet.
Vandaar uit wordt er dan een link aangelegd die hier geplaatst gaat worden.

Het meest gebruikte uploadsite voor foto's is Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
Je maakt op photobucket eerst een acount aan zodat alleen jij bij de foto's kunt die jij gaat plaatsen.
Als je daar ingelogd hebt kun je foto's uploaden vanuit jou eigen computer.
De foto's staan na het uploaden in jou eigen fotoalbum op photobucket.
Bij deze foto's staan een paar linkjes, het linkje met IMG ervoor kun je aanklikken.
Hierdoor kopieer je het linkje, daarna plak je de link hier ergens tussen of na de tekst in dit venster.
Zo'n foto link zal er dan ongeveer zo uit komen te zien:
http:///i220.photobucket.com/albums/dd78/RonW_photos/logobigscale12-1.gif[\img]
Ik heb even als voorbeeld het schuine streepje / in het laatste img teken vervangen voor het streepje \ , zo is de link beter te zien.

Het forum gebruikt dan de foto die op fotobucketet staat, en zal de foto tonen zoals jij het linkje hier ergens tussen of na de tekst hebt geplaatst.

Je kunt na het plaatsen van de foto op photobucket de foto verkleinen door de foto aan te klikken die in jou photobucket album staat.
Boven de foto staan dan een paar optie's die je kunt uitvoeren.
Je kiest dan de resize button en kiest het formaat 640 x 480.
Nu verkleint photobucket de foto zodat hij goed te zien is hier op het forum.
Zo hoeven wij niet te gaan scrollen om de hele foto te kunnen bekijken.

Succes

RonW

Bron: [url=http://www.bigscaleommen.yourbb.nl/viewtopic.php?f=2&t=95]• Toon onderwerp - Re: hoe krijg ik foto's op het forum - YourBB.nl Jouw Gratis Forum[/url]

Ook kan het meestal met een foto die al ergens op het Net staat door de eigenschap van deze foto te kopieeren en plaatsen tussen [img]..................

Ik ga wel even proberen. Mocht het niet lukken, er zijn voldoende fotos te vinden online en wat filmpjes op youtube. Ik heb overigens de grijze uitvoering. Onderdelen zijn trouwens goed te verkrijgen, ook in Nederland.

Groet

Dat wil uiteraard wel eventjes doen. Maar dan moet je een newbie wel even helpen. Hoe zorg ik ervoor dat de eigen fotos hier te zien zijn? Dan moet ik ze zeker eerst uploaden en vervolgens ernaar verwijzen.

Ik heb overigens ook besloten de Walkera 38# aan te schaffen. Dit is een twin coaxiale helicopter in een metalen uitvoering (de koppen). Lijkt me ook erg gaaf! Maar daar zal ik tegen die tijd een apart draadje voor openen.

Walkera 38#

1Z538-0104_big.jpg

Sowww....dat benne een hoop rotorblaadjes ;)

Ik zal voor de chinook een nieuwe topic aanmaken anders dwalen we af. Andere mbf leden die ervaring hebben met de Walkera 5#5B?

Nog wat ervaringen:

Het vliegen met de walkera is een leuke ervaring. Na afstellen reageert de heli fijn en direct. Er is leuk mee te sturen door een woonkamer (windstil). Ook ziet de heli er leuk uit. Prima heli om mee te beginnen, leuke bijkoop voor ervaren vliegers.

Ik heb tot nu toe twee nadelen kunnen ontdekken.
1. De slappe kwaliteit van de bevestigings punten van de linkage rods op de swash.
2. De batterij haalt de 8-10 minuten bij lange na niet. Denk eerder aan 4 minuten. Mogelijk heb ik een zwakke batterij maar 10 minuten haal ik echt niet.

Ik heb een probleem met de 5#5b. De heli vliegt de eerste minuut prima maar verliest daarna ineens kracht en blijft net boven de grond hangen. Ik dacht direct aan een lipo probleem maar ook een splinternieuwe batterij (en andere laders) lossen het probleem niet op. Wat is het volgende dat ik kan proberen voordat ik alles ga vervangen. Zouden de motoren nu al op zijn? Ik heb er al met al 2 uurtjes mee gevlogen denk ik, als ik dat al haal. De innershaft gaat iets moeilijk in de outershaft maar draait verder soepel.

Enige ideeën?

Ik ben verleden jaar ook begonnen met de 5#5B. Volgens mij zijn de motortjes op, ze gaan echt niet zo lang mee hoor. Maar normaal gezien zou hij dan moeten beginnen spinnen, omdat ze zelden gelijkmatig slijten, en dus meestal 1 van de motoren eerst verslijt.

Hoofd motortje zal stuk zijn.

Controleer goed dat er ietsje speling zit op de hoofdaandrijving, zo weet je zeker dat dat soepel draait.

Het bleken inderdaad de motoren te zijn. Die zijn dan wel redelijk snel versleten moet ik zeggen. Maar ach, het zijn ook erg kleine motoren. En zo schroef je nog een heli in en uit elkaar. Bedankt voor de reacties!

Back