walkera 60b 2.4 ghz probleem

Ik heb net mijn 60b binnen gekregen,
lipo opgeladen en, wou kijken of alles werkt, maar,
de zender starte niet op hij bleef hangen op gedimd licht,
schakelde perongeluk de 3d in en hij gaf gelijk een pieptoon,
en begon te draaien, ik schakelde de 3d knop snel om en hij stopte gelukkig, daarna kon ik wel alle servo's bedienen, maar als ik de gashendel omhoog deed, kon ik enkel de Swashplate bewegen.
daarna zender uitgezet en weer aan en hij deed niks meer
knippert wel een rood lampje op de heli.

en de blades waren erg los, ik kon ze niet in een rechte lijn zetten dus hebze iets strakker gezet, is dit goed ?
Yellow_Flash_Colorz_PDT_22.gif

Groetjes Nico

60b

denk dat je het over een walkera 60b hebt?

heb er zelf eentje gehad en vloog opzich wel goed.

1 controleer voordat je begint altijd alle afstellingen en of alles goed vast staat.

2 altijd eerst je zender aanzetten en dan pas spanning op je heli.

3 de rotorbladen dienen zo vast te zitten dat als je de heli kanteld de rotorbladen nog net kunnen zakken. ze centeren zichzelf zeg maar als het geheel in beweging komt.achter ook gewoon losjes.

4 als je spanning op de heli zet nadat je eerst de zender hebt aangezet controleer je of de swachplate horizontaal staat,zowel aan de zijkant als aan het voor aanzicht.

5 de idle up mode op je zender zou ik nog ff niet aankomen ga eerst eens oefenen op de gewone modes.

6 koop ook een pitchgauche meter om de hoek van de bladen af te stellen. het meeste in terug te vinden in de gebruiks aanwijzing.

7 als je dan toch idle up gaat zorg dan dat je bladhoek o graden is bij (mid stick) en dat de heli dus eerst kan optoeren voordat je schakeld anders kost dit je tandwielen.

8 je kunt ff je motor van je tandwiel loskoppelen zodat je alle bewegingen kunt checken. dan geeft het niet als de motor ineens gaat draaien.

kortom een leuke hobby. ben zelf een jaar bezich en vlieg momenteel met een hirobo shuttel en een hirobo sceadu .50.(nitro)
heb nog een vario benzinetrainer in bestelling staan.

veel oefenen en veel geduld.als je op het punt komt dat je denkt,dit leer ik nooit,dan gewoon doorzetten. kocht mijn spullen altijd bij rcvliegwinkel.nl.

suc6 en heligroet firemanbonkie.

bedankt voor je reaktie, nee tuurlijk begin ik nogniet aan 3d vliegen haha.
ging perongeluk en was goed afgelopen gelukkig alleen het probleem is. hij reageert nergens op als ik um niet op 3d zet, het display geeft alleen de spannings sterkte aan het heli icoontje blijft uit, knippert wel een rood ledje op me heli, ik snap er niks van, en ben nu al heledag mee bezig

Back