Walkera CB100

Hallo,

Ik moet even wat kwijt :)
Als beginner heb ik een paar valse starts met KDS450
(niet langer dan 30 sec in de lucht) gemaakt.
En daar werd ik wel beetje moedeloos van.

Maar heb een walkera CB100 gekocht en tot mijn verbazing kon ik deze kleinnood direkt uit de doos in de lucht houden.
Hooveren en draaien en FP vliegen ging nog nooit zo makkelijk.
Wat een stabiel dingetje ..en de brusless motortjes lopen als kleine naaimachientjes..
Ik ben super blij mee.. Zelfs na overmoedige crash`jes blijft hij zonder schade prima vliegen.
Zijn er al andere forumleden die hier ervaring mee hebben?
Ik zeg kopen:)
P.s Wel binnen vliegen...

Ik ben me aan het orienteren voor een klein indoor helitje van dat formaat, ik vond in de filmpjes de cb100 ook zeer stabiel, en hij komt met een goede zender, double brushless en metal, lijkt me dus een goede deal voor de prijs die ze er voor vragen.

Wat mij alleen een beetje doet twijfelen, is of hij niet TE makkelijk is voor mensen die ook andere heli's vliegen, en puur iets kleins voor in de huiskamer zoeken...

Ik ben me aan het orienteren voor een klein indoor helitje van dat formaat, ik vond in de filmpjes de cb100 ook zeer stabiel, en hij komt met een goede zender, double brushless en metal, lijkt me dus een goede deal voor de prijs die ze er voor vragen.

Wat mij alleen een beetje doet twijfelen, is of hij niet TE makkelijk is voor mensen die ook andere heli's vliegen, en puur iets kleins voor in de huiskamer zoeken...

Denk dat je er wel plezier mee beleefd.. Ook een optie is
de Blade mrs van e-flite. Zo werd mij verteld en op youtube ziet die er ook goed uit.

Ja klopt, die vliegt net so "tam" maar kan wat meer voorwaartse snelheid opbouwen. Is wel flink duurder volgens mij?

Is overigens wel kleiner en lichter als de cb100, en ook veel kleinere accu's

En de rtf versie van de blade komt met een heel speelgoedachtig ogende remote, die van de cb100 is volledig instelbaar (met scherm zelfs)

Hi,

Ik heb net ook zo'n CB100 besteld, als kompleet beginner leek me dat aangeraden.:rolleyes: Heb wel al een tijdje met een coax dingetje gevlogen, omdat er weinig aan bij te trimmen was het eigenlijk ongecontroleert vliegen;)
Ik hoop met de cb 100 meer te 'vliegen' Hoe lang is de vliegtijd met één batterij??

Rudi

Hi,

Ik heb net ook zo'n CB100 besteld, als kompleet beginner leek me dat aangeraden.:rolleyes: Heb wel al een tijdje met een coax dingetje gevlogen, omdat er weinig aan bij te trimmen was het eigenlijk ongecontroleert vliegen;)
Ik hoop met de cb 100 meer te 'vliegen' Hoe lang is de vliegtijd met één batterij??

Rudi

5 minuten haal je makkelijk...maar bestel wel lippo`tjes van 500 Mah. Daar vliegt ie het beste mee..

Bedankt, ik had op iets langer gerekend maar heb er 3 extra batterijen bijbestelt moet kunnen dus ;)

Zijn er trouwens shops in Belgie of Nederland waar onderdelen te vinden zijn of is China de enige optie:mad:

Rudi

Bedankt, ik had op iets langer gerekend maar heb er 3 extra batterijen bijbestelt moet kunnen dus ;)

Kan ook wel iets langer zijn,,,maar geloof me met 500mah vlieg je lang genoeg als je er twee of drie hebt..
Laat maarhoren hoe het gaat..

Een 'beginner' zegt hij dan:D:D, zéér strak gevlogen man:cool: mooie landing ook:rolleyes:, bij mij had ie al na 15 seconden in de gordijnen gehangen.

Vraagje, zitten er eigenlijk kogellagers in gemonteert of is dat een update??

Hopelijk kan ik volgende week ook de huiskamer teisteren:mrgreen:

Rudi

Laatst bewerkt:
Hallo,

De CB100 is vandaag in de bus gevallen:cool::cool: Mooi dingetje maar ziet er toch zo fragiel uit....
Recht uit de verpakking een stabiele hoover?? Vergeet het maar, er is serieus wat trimwerk aan!

De swashplate zit wat te wiebelen op de as dus had ik gedacht om er een veertje onder te steken, vraag is, hoe begin ik eraan? Onderaan het tandwiel eruit halen en zo over de motoras schuiven en dan alles terug monteren waarschijnlijk.
Hoe lang moet dat veertje zijn eigenlijk:confused:

Rudi

Beetje trimmen moest ik ook. Doe ik nog wel eens om de voorwaartse snelheid wat te verhogen..
Maar verder was het bij mij prima vliegen uit de doos..
Ben benieuwd hoe het andere vergaat.
Maar ik heb geen andwoord op je vraag. Ik zou eerst proberen de servo iets te trimmen en dan als goed is verder kijken. Mss is dat veertje helemaal niet nodig..
Succes en have fun

Bedankt, Jan??

Gisteren 15 packs leeggevlogen en het gaat de goeie richting uit:D Hij wordt stabieler, ik heb het gevoel dat de duimen wat minder moeten trillen en dan komt het wel goed.

Dat veertje moet ik er echt wel op zien te krijgen, de swashplate beweegt nu ( terwijl de rotor op 50% draait ) zo'n 3 tot 4 mm op en neer, da's veel te veel:(. éénmaal dit opgelost moet hij gewoon stabieler worden......wordt vervolgt. Heb vroeger met nitro racewagens gereden en toen losten we zoiets op met er een stukje siliconenslang over te steken om de speling weg te krijgen, kan hier misschien ook lukken.

Kan er iemand trouwens een goede snellader aanbevelen voor lipo's van 3,7V 500Mah die zowel op 12V als op netstroom werkt??

Rudi

Laatst bewerkt:
Hoi Jan en andere cb100 vliegers,

Ik ben zelf wat aan het zoeken gegaan naar een forum met de cb100 en hier tref ik ook jou aan leuk!
Ik heb inmiddels 4 lipos leeggevlogen en hij is inderdaad in vergelijking met de hm1#a een stuk stabieler en door de afmeting is de kamer ook een stuk groter!
Ik begrijp echter geen snars van de zender... Dat trimmen begrijp ik niet, een normaal schuifje (zoals mijn andere zender is begrijpelijk, midden is 0) hoe zit dat nu op de 2402?
Bij welke stand van de throttle gaat hij bij jullie van de grond?

groet,

Danny

Heb vandaag m'n CB100 binnengekregen. Vliegt lekker. Maar ik moet op de zender zoveel trimmen dat ik me afvraag of er ook een mechanische trim mogelijk is, bijvoorbeeld via de links tussen de servo's en de swash plate.
De handleiding zegt van wel, maar ik ben bang de schroefjes verrot te draaien. En ze zijn al zo klein...

Willem.

Ben weer terug uit Italie.. wel minder want heb een zware crash met m`n racemotor op circuit Mugello gemaakt ..sleutelbeen gebroken dus kan niet eens meer vliegen:(
Maar je kan je kan de swashplate trimmen met de ballinks.. en daarna met de zender. Even proberen maar moet lukken lijkt mij.
Teminste zo heb ik wel correctie`s aangebracht...bij mij vloog hij wat teveel naar voren.
Ik hoop dat jullie erplezier mee hebben.

groetjes Jan

"Ben weer terug uit Italie.. wel minder want heb een zware crash met m`n racemotor op circuit Mugello gemaakt ..sleutelbeen gebroken"

Dat is balen man:( van hieruit van harte spoedig herstel toegewenst;)

Groetjes ReneDL

Hoi,

Heb gisteren ook de CB100 binnen gekregen. Vliegt inderdaad erg leuk. Maareuh, mijn cb100 helt beetje over naar rechts..hij vliegt als het ware scheef en niet recht (Dus niet waterpas, om het zo maar even te zeggen)

Verder bij een lichte crash, zijn er twee kabeltjes afgebroken van de staart rotor. Strakjes weer even vast solderen. Vond het wel vreemd te zien dat de stroomkabeltjes gewoon over zijn..

Kan niet wachten om dadelijk weer even te vliegen..

Back