Walkera DF 22E

• Topicstarter Topicstarter evert.999
  • Startdatum Startdatum
E

evert.999

Guest
Zijn er mensen die deze heli vliegen? ik probeer hem juist aftestellen, en vroeg me af of iemand zo'n 'het grote DF 22e verzamel topic' kan starten (net als die DF 04) over het afstellen, upgrades, etc, (met fotos) ik moet zelf nog leren vliegen maar hij moet eerst 'perfect' zijn.

Ik wil eerst wel kunnen hoveren/vliegen voordat ik bv een betere accu/hoofd moter/tail moter wil bestellen, etc, ik zat al te denken aan iets grotere main blades (lijkt mij verhoging van stabiliteit, en een iets kleinere tail blade (met een DD motertje) en daaromheen wil ik een zelf een kooi maken (bescherming) zodat die standaard steun stokje weg kan (blijft op de grond er aan haken als ie beetje scheef omhoog dreigt te gaan, en belemmert het optijgen vanuit gras een) Ik moet toegeven dat ik nog niet hoger geweest ben dan 1 cm (sja eerst moet ie afgesteld zijn, dus ik glij nog liever even over de grond dan meteen vliegen). Maar als het windstil is wil ik een pogingwagen op het gras... Ook is me tail motertje al stuk (don't ask why) maar heb al een nieuwe besteld, alleen krijg ik het motertje niet uit de moter-houder, dat gaatje waar door die heen zit is te klein :S...

heeft ook iemand enig idee wat te doen tegen servo ruis? dat armpje trilt als een gek! Als ik de zender uit zet is de ruis weg, zit het probleem in de zender dan ?

wij hebben op school een rc auto gemaakt met de zender van mijn cessna op 35 mHz. de stuurservo begon bij het testen als een gek te trillen. bij ons lag het aan een lege accu.

....error

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de lipo binnen, maar nu heb ik een klein probleempje

de lipo heeft 2 stekkertjes, 1 2pins en 1 4pins (waarvan 2 zwart) Maar mijn heli heeft voor de accu aansluiting 2 pins (zwart en rood), weet iemand of ik dan een stekkertje kan maken die op de 2 pins past (las iets dat die voor een balancer is?) of hoe ik dan het beste die 4pins op die 2 pins krijg?

Je moet het 2 pins stekkertje hebben hier op zitten als het goed is ook een zwarte en een rode.

Je heb best kans dat dit een andere stekker is, deze moet je dus vervangen voor een ander.
*tip*
Soldeer dan draad voor draad, zodat je geen kortsluiting maakt. (ook niet beide draden tegelijk door knippen).
Dit vinden Lipo's niet fijn.

En het andere stekkertje met 4 pinnen, is voor het laden met een balancer.
1 draad is massa, en de andere 3 zijn de plussen van elke cel.

Ok, ik heb dus een lipo en een oplader en daar gaat weer een adapter op, (die oplader is dus de balancer?)

maar dan is het best makkelijk, want ik hoef niet te solderen aan de kant van de batterij, ik soldeer een stekkertje (ik stik nog van oude pc rommel en fannetjes enzo, met stekkertjes) op het draadje van me heli :)

thx, maar dan weet ik in iedergeval welk stekkertje ik moet hebben, tja dat staat weer net niet op die doosjes waar het allemaal in zat he ;)

Weet iemand welke betere servos dan de standaard, passen op de df22e?

ja ik heb ze in huis, maar ze passen ronduit slecht in de servo holders, ja met een hoop gevijl en kans dat je servo holder breekt, dus heb ik maar voor de zekerheid nieuwe servo holders besteld en heb ik gister de 5gram versie binnen, die iets kleiner is, wel beetje jammer van die korte bedrading die er standaard bij zit.

die 9gram komen misschien nog van pas, maar helaas heb ik al de onderkant ingekort (schroef gaatje er af geknipt) om hem passend te krijgen, stom stom stom, maaja

Back