Walkera DF 35 als 2de toestel ?

• Topicstarter Topicstarter x-centric
  • Startdatum Startdatum
X

x-centric

Guest
hey iedereen,

ik ben nieuw hier, heb al enorm veel gelezen, en geleerd hier.
maar nu had ik even een vraagje.
Ik heb vorige week een Carbooon FP gekocht, hier nu 2 tot 3 uur mee gevlogen te hebben kan ik echt al mooi hooveren, dus goed blijven hangen op bijna hetzelfde plekje, tail-out lukt ook al bijna even goed, en side in ook. (ben verbaasd hoe snel ik dit onder de knie had)
Maar door het intensief oefenen, en enkele harde landingen heeft de heli toch al wat geleden, dus had ik gedacht, misschien een 6ch kopen ineens, en deze houden als 2de heli om bepaalde oefeningen wat te verfijnen etc.
Nu had ik gezien op 2dehands.be dat er iemand DF 35 verkoopt, en deze dus al voorziet van een lipo batterij, betere gyro, sterkere motor en hij doet er ook zo'n trainerskabel en een landingsgestel bij. hij wil hem ook invliegen en afstellen voor me.
Is dit wat om mee verder te gaan, samen met een sim, of moet ik iets mer uitgeven voor m'n volgende heli ?

alvast bedankt,

X

als je dan toch een dragonfly koopt, neem dan de #36, die met lipo en brushless voor 250 nieuw.
maar veel ga je er niet op vooruit, je kan beter een t-rex of groter nemen denk ik.
of natuurlijk nog veel oefenen om over te gaan naar een raptor of een andere brandstof model :D
maar het ligt er helemaal aan hoeveel je te besteden hebt he :wink:

Ik heb gehoord dat je niet teklein moet gaan met je heli, als je CP wil gaan vliegen (uiteindelijk dus 3D), Over de T-rex heb ik al een paar mensen horen klagen dat et beestje buiten gewoon nauwlijks zichtbaar is als et n stukje verderop rond dard. :P

Mischien is de EP-8 wat voor je? Mooi alu, en niet zo heel erg duur volgens mij.

Als ik mijn corona een beetje beu ben, ga ik waarschijnlijk ook zon EP-8 halen. Of een logo 10, tis maar net welke op dat moment wordt aangeraden. ;)

mijn doel is inderdaad om op brandstof over te gaan, omdat ik nu eenmaal van brandstofmodelbouw hou.
Ik heb enkele auto's gehad, en 2 hovercrafts zelf gebouwd met allen brandstof motortjes.
dus eerder een 36 dan een 35 ?

welke reden ?

de 36 heeft tandwieltjes op de staartaandrijving, je zou kunnen zien dat de 36(snaaraandrijving staart) de verbeterde versie van de 35 is.
ik moet wel zeggen dat ik een beetje geklooi had met de walkera zender bij de 36, ik heb 3 keer gehad dat ik onwijze storing kreeg zodat de heli als een baksteen uit de lucht viel. nu heb ik de mx-12 met r700 ontvanger samen met de 36 en ik ben er super gelukkig mee :D

is zo'n riemaandrijving dan zoveel beter ?
Naar de nabije toekomst kijkend en voor latere uitbreidingen is de 36 dus eigenlijk de betere keuze ?

welk model t-rex raad je aan ?
Zijn er kits van een t-rex, dus met zender incl.

ik heb dus de walkera 36 gekocht.
WAT een verschil zeg met m'n carbooon FP, zo stabiel ...
ziet er niet alleen een pak beter uit, dat vliegt echt super :-)

Naar de toekomst gezien heeft deze ook enorm leuke mods.

de heli kan het zeker, maar als ikzelf zover ben ga ik d'r een brushless opzetten, dit is toch een enorm verschil in kracht ...
Maar voordat ik zover ben moet ik nog wel wat basic oefenen :)
mijn kunst in heli vliezgen gaat nu niet verder dan hoveren, en misvormde 8-vormpjes maken :)
weet er misschien iemand een soort stappenplan van welke figuren je het best kan oefenen en in welke volgorde om een goede leercurve te hebben ?

ikzelf vlieg nu alleen nog maar gewoon wat rond, niet 3D dus, maar ook niet alleen hoveren.
ik heb het zo gedaan: eerst normaal hoveren, daarna side-in van beide kanten, daarna nose-in, hierna tail in van je af vliegen en dan nose-in naar je toe, en ten slotte meer hoogte maken en bochten oefenen.

Back