Walkera Dragonfly 4

• Topicstarter Topicstarter Rccity
  • Startdatum Startdatum
R

Rccity

Guest
Hoi,

Ik ben hier nieuw:D Ik ben Martijn en heb sinds een week een dragonfly 4 electro helicopter.

Ik kan al iets vliegen maar ik heb een probleempje.
De Hoofd Rotor Kern is al 2 keer geknapt. Ik heb nu al weer een nieuwe maar ik ben bang dat deze ook weer breekt als ik een "ruwe" landing maak, en dan iets schuin terecht komt. Heb ik misschien de rotorbladen te strak afgesteld want de leverancier verteld dat deze toch echt wel crashbestandig moet zijn.

Hebben jullie misschien tips om dit te voorkomen of moet ik er gewoon een paar kopen en dan maar kapot laten gaan als het misgaat?

Groetjes Martijn

Ik neem aan dat je de tuimelschijf bedoelt. Staat waarschijnlijk in de handleiding als swashplate. Die is simpelweg niet bedoelt voor ruwe landingen. Leer jezelf aan om zodra je crasht je gas stick dicht te trekken dit zorgt voor zomin mogelijk schade. Crashen zonder schade is zeer zeldzaam. Bij bijv een piccolo van ikarus springt de rotor eraf en beschermd zo je tuimelschijf.

suc6 ermee,

niels

Dankjewel! Ik probeer ook zo min mogelijk te crashen en de gashendel trek ik ook helemal terug als hij wil gaan crashen maar je voorkomt het natuurlijk niet dus..

hij bedoelt denk ik wel degelijk de rotorkern :wink:
dit is inderdaad een zwak onderdeeltje :|
gas dicht bij mogelijke crash, verder kan je er weinig aan doen, dan beter leren vliegen :lol:
al het begin is moeilijk, als het eenmaal wat beter gaat heb je ook minder last van kapotte onderdeeltjes.
keep on trying!

In het draadje "ook een dragonfly poging"staan diverse tips/ tools en don't s in geschreven.

explosive rc tuning zei:
hij bedoelt denk ik wel degelijk de rotorkern :wink:
dit is inderdaad een zwak onderdeeltje :|
gas dicht bij mogelijke crash, verder kan je er weinig aan doen, dan beter leren vliegen :lol:
al het begin is moeilijk, als het eenmaal wat beter gaat heb je ook minder last van kapotte onderdeeltjes.
keep on trying!

Inderdaad ik bedoel de rotorkern:). Ik probeer gewoon beter te vliegen;).

Dank jullie wel voor de hulp!

Martijn

Dit is inderdaad een zwak onderdeel, maar bij de vorige versie waar hij dikker was, slopte je vaak een rotorblad en deze zijn duurder dan die rotorkern.

Helaas is dit de kreukelzone van de heli, bij een te harde klap moet er iets kapot kunnen anders gaat er veel meer kapot.

gr Remco

Back