Walkera HM-UFLY-S

Hoi allemaal,
Na een tijd een coaxiale heli te hebben gehad, ben ik op zoek geweest naar een goede beginners FP heli. Ik heb er verschillende bekeken en ik kom uiteindelijk (qua prijs en kwaliteit) bij de Walkera HM-UFLY-S uit.
Nou heb ik twee vraagjes:
- Wat vinden jullie hiervan (ervaring) ?
- Ik ben van plan om hem bij hobbydaddy.com te gaan kopen, maar dan moet het pakketje vanuit Hong-Kong komen (heli plus transmitter). Hebben anderen hier ook wel eens iets besteld en wat is je ervaring hiermee (het buitenland dus in het algemeen).

Ik heb een mail gestuurd met een vraag over het verzenden en dit is wat ze o.a. zeiden:
"Please note that if there is any problem with the shipment, please report to us at once and we will report to post office and start investigation with them. For the warranty, if you found any issue with the item, you can report the case to us within 7 days of parcel arrival and we will try our best to help. Please feel free to purchase in our website if you are interested in any items."

Alvast bedankt,
Groetjes van Bryan

Laatst bewerkt:
Hallo Bryan

Goede keuze kerel,ik heb hem ook en vind het een fijne helicopter.
Prima om daarna over te stappen op CP.Als je met de Ufly kan vliegen kun je met alles vliegen mijn gedacht.Als je de Ufly's hebt zet je best de aileron en elevator op nul op jou ontvanger,is dan veel scherper te sturen.Van de rudder instelling blijf je beter af.Ook de dual-rate best uitzetten als je er mee buiten wil.Alhoewel hij dan ook niet goed buiten kan bij wind maar met Dual-rate aan helemaal niet.
Succes ermee.

Gr Raymond

Omdat mij destijds werd verteld dat de cb180z stabieler en dus makkelijker voor een beginner zou zijn dan de ufly(s), heb ik de cb180z uitgekozen als mijn beginners heli.

Doordat de ufly iets groter en zwaarder is dan de cb180z, zal hij minder last hebben van de wind. Ook zou hij feller en sneller zijn dan de cb180z. Maar nu zo een 4 maanden na aanschaf van mijn heli heb ik nog geen behoefte gehad aan iets feller en sneller zoals de ufly.

Niet overdrijven he ;) een CP is nog altyd een stuk moeilijker :)
Nope.... Ufly is echt moeilijker, veel minder stabiel en je mist de power van een CP!
Als je die Ufly beheerst vlieg je zo weg met een CP heli, alleen de power is ff wennen van een CP heli, maar het vliegt absoluut makkelijker!

Die CB180z is inderdaad veel makkelijker vliegt bijna als een Coax, zo stabiel.

En ja ik heb ze allemaal gehad ;-)

Bedankt voor jullie feedback en tips! Nu ik het ook van een ander heb gehoord en na een paar video's en reviews bekeken te hebben, blijft ik bij mijn keuze. Het lijkt me een erg leuke helicopter om als opstap naar een CP te gebruiken. Wat betreft de stabiliteit, ik zal natuurlijk veel gaan oefenen (ook met simulator) dus dan zal ik het toch wel onder de knie moeten krijgen, of niet? :P

Bryan

Leuk adresje toevallig waar die te verkrijgen zijn?

Mijn interesse is gewekt (voor de zoon dan:D)

Stevo

Nou, ik in nederland zit je toch wel rond de €180,- Ik heb hem zelf op hobbydaddy.com een stuk goedkoper gezien, maar nu hebben ze de prijs weer een stuk omhoog gegooid... Als je hem daar koopt moet ie uit Hong-Kong komen en dan zit je misschien weer met de douane. Dat risico wil ik liever niet lopen en nu de prijs weer is gestegen (voorheen $135, nu weer $170) al helemaal niet. Ik denk dat ik dan met kosten van heli plus verzendkosten (als de douane er zich niet mee bemoeit) hem beter hier in de buurt kan gaan kopen. Ik heb al een thread aangemaakt in de 'gevraagd' categorie, dus ik hoop dat ik daar een reactie krijg. Dat wordt dan toch weer even zoeken :P

Ik hoop dat een double post hier geen probleem is, maar ik heb een topic aangemaakt in de 'gevraagd' categorie. Nou heb ik daar een reactie op gekregen van iemand die nog een Walkera V200D01 had staan. Deze is flybarless, maar wel iets kleiner als de UFLY-S. Hoe zit het met prijs/kwaliteit/specs als je de twee met elkaar vergelijkt? Want ik vind het vrij lastig om een keuze te maken. Het is natuurlijk niet zomaar iets... :D

Persoonlijk vond ik de Walkera V200D01 een stuk makkelijker te vliegen dan de Ufly, doordat hij toch meer gestabiliseerd word, daarbij voelt de Ufly echt aan als een FB 450 naar mijn idee.
Bij een crash zijn beidden heli's erg gemakkelijk te repareren, over de Ufly is zelfs een hele FAQ gemaakt op een ander forum. ;)

Back