Walkera New Lama3 (coax LM3) 666mm!!!

Ik denk dat velen van ons wel eens nadenken over een grote coaxiaal. Misschien niet eens zozeer om buiten te vliegen (wind blijft een probleem) maar meer omdat de heli's zo lekker stabiel zijn.

Nu heeft Walkera een 400 size coaxiaal:

400d_y01.jpg

Dit is natuurlijk al een flinke heli maar heeft nog wel wat nadelen. Zo zijn er nog geen borsteloze upgrades (wel voor bijvoorbeeld de Big Lama van ESky) en schijnen de bladhouders nogal fragiel te zijn. Nu gonzen er wat geruchten (en let op, meer is het niet) dat Walkera bezig zou zijn met een 500 size Lama coaxial (ergens in 2010). Zijn er mensen die hier meer over gehoord hebben of zijn deze geruchten de wereld in geholpen door mensen die dit graag willen zoals in deze threads:

Beware ! Never ever buy Walkera Lama 400D - Page 2 - RC Groups

Walkera 400D The Best Coaxial In The World So Far..... - RC Groups

Laatst bewerkt:
grote coaxiaal

dan neem je toch gewoon een trex600 met helicommand , dat vliegt als een hele grote coaxiaal lekker makkelijk

succes

Er zit wel een klein financieel gaatje tussen Walkera en een T-rex 600 met helicommand... Maar je hebt absoluut gelijk ;)

geld enzo

mmmm ik heb een walkera gehad en liep daar bijna op leeg, alles ging stuk. Met mijn Trex600esp nog nooit wat gehad, hij houd zijn waarde en je kan hem met windkracht 7 nog prima vliegen ( open veld!! of beter aan zee ) Met de helicommand kan je ook heel ver vliegen daar deze hem stabiel houd. Zonder helicommand blijft natuurlijk leuker.

:-)

Als je in het begin met een rex600 net zo vaak zal butsen als je met een coaxje doet,
es kijken wie dan de kortste kassabon heeft. :lol:

Maargoed, mensen, lekker blijven plakken, want walkera heeft al laten weten in 2010 een serieuze 500size brushless coax helikopter op de markt te gaan poten!
Ik wacht in ieder geval met liefde en plezier op dat model,
hopend dat het makkenlijk opgefokt kan worden om flink te kunnen tillen.

Als je in het begin met een rex600 net zo vaak zal butsen als je met een coaxje doet,
es kijken wie dan de kortste kassabon heeft. :lol:

Maargoed, mensen, lekker blijven plakken, want walkera heeft al laten weten in 2010 een serieuze 500size brushless coax helikopter op de markt te gaan poten!

Heb je hier ook een nog bron bij Sven?

het lijkt me geweldig, snap sowieso niet dat dat er nog niet is , er bestaan tenslotte ook "echte" coaxiale heli's

Inderdaad, een 500 beest met borstelloze motoren moet toch wel lukken. ;)
Ik ben benieuwd hoe ze zon flink formaat ontwikkeld hebben,
simpel plastic spul zal denk ik niet meer van toepassing zijn.
Stijve bladen zal denk ik wel nodig zijn bij zulke formaten.

Hmmmm, en wat als die 500 size nu eens niet met FP rotors uitgerust gaat worden, maar met CP, zoals "in het echie"? Dan ben je in één klap al je voordelen van Coax kwijt, sterker nog, dan word het afstellen van de rotorkoppen écht een nachtmerrie....

Want ik denk dat FP bij dergelijke afmetingen toch echt meer nadelen dan voordelen oplevert qua vlieggedrag. Al kan ik mij daarin vergissen natuurlijk.

Is zo maar een losse gedachte....

Groet, Bert

Dat denk ik niet Brutus, ze zullen wel de berekening van groter formaat tov motor en blades in orde hebben.
Dit moest er vroeger of laat eens van komen en ik kijk er toch ook wel naar uit, tenminste als dit geen hoax of gerucht is.
Natuurlijk zal dit wel een vrij prijzig beestje worden en ik gok dan ook dat dit vlug rond de enkele 100'n euro's zal kosten.

Oh, ik acht het ook niet super waarschijnlijk hoor, maar het is me opgevallen, dat de FP heli's eigenlijk niet veel groter dan 400 size gaan (volgens mij zelfs dat al niet) en aangezien bij de huidige grotere coax-en bladestrike al een beetje tot de mogelijkheden schijnt te horen, zou het me gewoon niet verbazen als men dat onder controle wil zien te krijgen door over te stappen op CP en een hoger constant toerental, net als in het echt. Je kunt dan in elk geval al naar één aandrijfmotor en regelaar toe, en ook CP rotorkoppen zijn al niet het probleem. Het geheel van tuimelschijven en pitchaansturingen word al wel lastiger, maar ook dat is in het echt allang opgelost, en slechts een kwestie van verkleinen. En daar zijn ze in Azië meesters in....

Om de kosten hoeft het denk ik niet gelaten te worden, als je kijkt wat een gewone 450 of 500 CP nog maar kost.

Nogmaals, zomaar een losse gedachte, ik zou er in elk geval nog niet wakker van liggen:D

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Brutus,

Denk ook even aan de Multiplex funcopter fp heli die al in de buurt van een 500 size komt.
Ze komen er gerust de grote coaxiale heli's.
ik denk dat ze noornamelijk de markt van kleine heli's bespelen, low cost instapprijs = grotere verkoop door de toegankelijkheidsgraad die minimaal is om deze spullen aan te kopen.
Als men morgen een 500 size coaxiale heli aanbiedt voor 400€ zullen er niet veel beginners zijn die deze kost meteen maken.
tenzij de hardcore fans en ware liefhebbers die het kaf van het koren kunnen onderscheiden.

Nieuws,

Via de website van Walkera kwam ik de nieuwe Lama3 tegen (LM3). Een coaxiale heli met 1 borsteloze motor en ccpm aansturing op de onderste rotorbladen (zoals al eerder door iemand besproken in dit topic)!

De specs:

Totale lengte: 660 mm!!!
Main rotor diam: 620mm
Borsteloze motor
Ingebouwde (3d???) gyro
2,4 Ghz Rx en Tx
11,1 V 2200 mah
Ingebouwde ESC

Helaas nog niks over de release date. Fotos op deze site:

LM3, one-motor-driving coaxial helicopter, features both stable flight and ability to flying various courses like a normal one doing.

Ziet er wel erg tof uit hoor!!!

Laatst bewerkt:
Leuk... maar wat die halve CP nou voor meerwaarde heeft??
In het filmpje vliegt het ding nogsteeds als een natte krant,
en zotezien heeft de bovenste rotor nogsteeds de vrijloop met gewichtjes.
Het enige wat ze hier denk ik mee voor elkaar hebben gekregen, is een duurdere rekening.
Niet alleen de aanschaf maar ook als het ding een keer een schuiverd maakt,
en daar kun je op wachten met dit formaat en de top rotor die een bak met op-boom effect geeft.
Ik had gehoopt op een grotere brushless FP, of als CP dan toch echt moet, op bijde rotors.
Dit lijkt mij meer een racefiets met zijwieltjes. :lol:

Ik vind het "over engineered",
en daarom eigenlijk wel een misser.

Laatst bewerkt:
Nieuws,

Via de website van Walkera kwam ik de nieuwe Lama3 tegen (LM3). Een coaxiale heli met 1 borsteloze motor en ccpm aansturing op de onderste rotorbladen (zoals al eerder door iemand besproken in dit topic)!

Wel gaaf...
Let op: de pitchverstelling wordt gebruikt voor het draaien om de as - DAAROM kan je ook volstaan met 1 motor (en pitch op 1 etage!); beide rotors draaien altijd het zelfde toerental! Ik weet niet of ze het zelf verzonnen hebben, maar ik vind 't wel briljant gevonden...

Laatst bewerkt:
Ik moet bekennen dat ik helemaal niets heb met Coaxialen.
Maar deze Lama3 vind ik wel strak gebouwd en goed uitgedacht.
Het feit dat ie slechts op 1 Brushless motor loopt is knap bedacht.
Ik vraag me wel af als ik zo'n machine zie als deze hoe het nu echt zit met dat Blade Strike effect.
Mijn eerste heli was een Graupner Bell 47G Coaxiaal.
Blade Strike kwam regelmatig voor als de snelheid opliep en dan plots de machine tot stilstand kwam.
Hoe zouden ze dat probleem bij deze Lama3 hebben opgelost?
Vr Gr Erwin

Tsja ze hebben nu 1 motor, maar daarbij krijg je dan wel een bak servos, mixers, en een boel fragiele mechanica.
Of het dan nog zin heeft om coax te nemen, ik weet het niet.
Dan ben je denk ik met een beetje lomp gewicht aan de flybar van een normale CP heli beter gesteld lijkt me.

Ik had hem liever gezien met 2 kleinere motortjes op FP, lekker simpel (en goedkoop).

Back