walkera shop in ned ???

hallo

ik ben al enige tijd op zoek naar een winkel waar ik heen kan gaan om de walkera modellen in het echt te zien !! ik kan echt niks vinden !??!?zit te twijfelen tussen
de CB180Z of de UFLY of de 4F180 allemaal best mooie helicopters dacht ik zoo

heb eigenlijk binnen niet veel ruimte !! buiten heb ik grasvelden zat !!maar om nauw met een collective pitch te gaan beginnen lijkt me niet zoo goed , iedereen raad het af of deze forum

ik zie door de bomen het bos niet meeer !!

alvast bedankt

gr chrisace

Als je er bij zou zetten waar je in Nederland woont, zou dat het advies vergemakkelijken, denk je niet?

Ik weet dat Niels Ester in Oudega (Friesland) in elk geval een paar Walkera modellen heeft staan. Welke, dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Dat je niet met CP zou kunnen beginnen is een fabeltje, maar het is WEL een feit, dat je dan heel dringend geadviseerd word, hulp te zoeken: in je eentje zijn er niet veel die dat voor elkaar krijgen. Maar vliegen in je eentje is sowiso minder leuk dan met een paar mede-hobbyisten, dus hulp zoeken verhoogt het hobby plezier alleen maar.

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind Walkera ook mooi. Maar wel even een paar puntjes. Een fixed pitch gaat buiten nooit lekker vliegen. Tís meer vliegeren wat je doet dan echt vliegen. Of de FP nou groot of klein is maakt niet zoveel uit. Het moet echt windstil zijn om er buiten wat mee te kunnen en dat heb je niet veel in Nederland. Dus als je een fixed pitch wilt neem er dan eentje die klein genoeg is om ook binnen te kunnen vliegen.
Verder is Walkera mooi maar ze zijn wel breekbaar. Als het je eerste helicopter wordt dan ben je meer aan het repareren dan aan het vliegen.
Ook is het zo dat volgens mij Walkera een beetje verdwijnt uit de Nederlandse schappen. Baal ik zelf enorm van maar de nieuwe modellen zijn hier niet verkrijgbaar. Ik zou dus het merk Walkera heroverwegen voorlopig.

Als eerste kennismaking met helicopters zou je kunnen beginnen met een Nine Eagles Solo Pro of een Eflite Blade MSR. Die leer je snel, kun je binnen vliegen zonder schade aan huis en haard en als het windstil is kun je er eventueel mee naar buiten. Onderdelen zijn in Nederland op voorraad.

Wil je dit niet dan zou ik het hele FP Esky en andere grote FP helicopter verhaal overslaan en een mcpx nemen. Maar da's wel een collective pitch en kan binnen weliswaar gevlogen worden maar ook de planten en huisdieren beschadigen. Of je begint met een grote CP en gaat les nemen.

ik woon in apeldoorn maar maakt verder niet uit waar de modelbouw is , ik rij er wel heen
als ik hem daar kan halen en advies kan krijgen !!

bedankt voor de reactie ga er eens goed overnadenken !!

als ik zou beginnen met een CP welke is dan aan te raden ? en waar kan je les krijgen ?

gr chrisace

Die vraag is te algemeen. Lees even de sticky's door. Daar vind je al heel veel informatie..

Als je VEEL geld hebt een 500 tot 600 size
Als je minder veel geld hebt een 450 size van bijvoorbeeld Align of een dergelijk gerenommeerd merk
Als je gewoon geld hebt, kun je KDS overwegen (heli's zijn gewoon OK, niet top maar absoluut OK, de electronica zijn de meningen over verdeeld)
Als je weinig geld hebt, kun je ook de goedkopere klonen proberen, maar dan moet je wel beter in staat zijn, problemen op te lossen.

De goedkoopste optie KAN wel, maar ik raad het niet aan: heli leren vliegen is al moeilijk genoeg zonder dat je eerst de onvolkomenheden aan je heli moet zien op te lossen....

In alle gevallen: makkelijk is het NIET.

Groet, Bert

Back