Walkera V120D02 spint

• Topicstarter Topicstarter DStultiens
  • Startdatum Startdatum
D

DStultiens

Guest
Beste allen,

Ik heb sinds kort een Walkera V120D02 (mijn eerste "echte" heli).
Nu heb ik hier een tijdje mee gevlogen en dat lukte allemaal redelijk. Maar ik zit nu met het probleem dat zodra de heli van de grond komt en ik begin met de hoofdrotor te bewegen, begint de heli oncontroleerbaar te spinnen.
Ik heb de rotorbladen opnieuw gebalanceerd en de hoofdas is nog recht. Naar mijn idee zijn de trillingen niet zo erg dat ze de gyro's van slag maken.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is en hoe dit op te lossen is?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

mvg,
Danny

Vaak betekend dat dat de tailrotor niet goed z'n werk doet.. Je bedoeld met spinnen dat hij om z'n as draait??

Controleer even de tailshaft, wordt die goed aangedraaid door de hoofdmotor? Zijn de tandwielen hiervan nog wel 100% en sluit dit genoeg aan?

Danny,

Ga er maar vanuit dat je de drie tandwieltjes die voor de aandrijving van de tailrotor zorgen moet vervangen. Gaan namelijk redelijk snel stuk heb ik ervaren.

Groet alder

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Het zou inderdaad goed kunnen dat de tandwielen van de tailrotor de oorzaak zijn. De laatste tijd "ratelde" de staart inderdaad meteen zodra deze een grassprietje tegen kwam.
Ik ga in ieder geval de tandwieletjes even vervangen en hopen dat het probleem dat is opgelost.

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties! Het werd een beetje frustrerend ;-)

mvg,
Danny

Danny,

Wat voor rotorbladen gebruik je, de foams of de carbonbladen? Daar kan ook nog wat aan mankeren.

grt. alder

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Het zou inderdaad goed kunnen dat de tandwielen van de tailrotor de oorzaak zijn. De laatste tijd "ratelde" de staart inderdaad meteen zodra deze een grassprietje tegen kwam.
Ik ga in ieder geval de tandwieletjes even vervangen en hopen dat het probleem dat is opgelost.

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties! Het werd een beetje frustrerend ;-)

mvg,
Danny

100% de tandwielen zijn net peperkoek:yes:

Back