Walkera V120D03 (nu met foto's!)

Hallo iedereen

Na lang uit de modelbouwwereld geweest te zijn ben ik terug begonnen met heli's, had eerst zo'n coaxiaal speelgoed ding gekocht en daarna een t-rex 100. Deze heb ik nu al zeer goed onder controle. Natuurlijk wil ik wat meer en ging ik op zoek naar een CP heli die ook binnen gevlogen kan worden. Ik dacht eerst aan de mCP X, maar ben dan uiteindelijk toch bij de V120D03 uitgekomen, deze is flybarless en heeft 2 brushless motoren.

Hier meer specificaties ed.
V120D03_big_e.jpg

Kan zo goed als nieks vinden over deze helicopter (op dit forum) dus ik dacht ik start even een topic.
Tips en commentaren ed. zijn welkom :)

Ik verwacht de mijne begin volgende week! (uiteraard volgen dan ook meer foto's)

Edit:
Eindelijk is hij binnen, hieronder wat beeldmateriaal voor de geïnteresseerden!
Foto_1.jpg

Foto_2.jpg

Foto_5.jpg

Foto_9.jpg

Foto_9_3.jpg

Foto_9_5.jpg

Mvg
mr-02

Laatst bewerkt:
Leuke heli maar volgens mij zijn er ook versies van met directe staart aandrijving ipv een motor op de staart. Meen te herinneren dat die staartmotortjes niet zo denderend zijn. Kan het mis hebben hoor.
In ieder geval veel plezier ermee en ik zeg, filmpje(s)!

groeten Iwan

Tís het neefje van de V120D02. Verschil is inderdaad de tailmotor. De V120D02 is direkt aangedreven. Verder een heel mooie heli. Meen ietsje goedkoper dan de 02 maar in Nederland zelf niet leverbaar.. Althans niet toen ik er naar had gezocht.

Mocht er 1 zijn met directe aandrijving, ga daar dan absoluut voor. Met een losse staart motor ga je constant een drift krijg in je staart.

Valt bij die kleintjes wel mee hoor. M'n V100D01 heeft daar eigenlijk geen last van..

Mocht er 1 zijn met directe aandrijving, ga daar dan absoluut voor. Met een losse staart motor ga je constant een drift krijg in je staart.

Ja, er zijn er met directe aandrijving maar dat vind ik dan weer een minpunt voor een beginner, dat zijn dan al wat minder tandwielen om te breken.
Maar die drift zal wel meevallen hoor, heb al vele reviews gelezen ed. en ziet er zeker goed uit, zal uiteraard niet voldoende zijn voor extreme 3D, maar daar ben ik nog lang niet aan toe.

Foto's, en misschien ook filmpjes zullen zeker nog volgen :)

Kan haast niet wachten tot volgendeweek :p

De filmpjes die ik zie zien er goed uit. Mooi vlieggedrag. En voor een beginner niks mis mee. Zou hem wel eerst even buiten proberen. Zijn best giftige heli's door hun formaat. Maar ik zag tevens dat je een Belt CP kunt hoveren dus moet het verder wel goedkomen.

De filmpjes die ik zie zien er goed uit. Mooi vlieggedrag. En voor een beginner niks mis mee. Zou hem wel eerst even buiten proberen. Zijn best giftige heli's door hun formaat. Maar ik zag tevens dat je een Belt CP kunt hoveren dus moet het verder wel goedkomen.

Dat ik een belt CP kan hoveren? das al lang geleden (wat je lang noemt :p, ben nog maar 18 ).
Waar heb je dat filmpje gevonden? Ben eens benieuwd!
Ik heb vroeger nooit echt actief met heli's gevlogen, enkel wat hoveren en daarna was ik definitief gestopt, maar nu terug begonnen 8), maar kan nu al de t-rex 100 goed controleren, rondvlieg en neus naar mij hoveren ed, dus denk dat ik wel klaar ben voor een cp terug

Gewoon zoeken op youtube. Komt een hele waslijst tevoorschijn :) Ben benieuwd naar je ervaringen. Tís geen robuuste heli. Crash is eigenlijk gelijk stuk. Daarom heb ik zelf wel de mCPX genomen. Maar als je begint in een beetje ruime omgeving zou het wel goed moeten komen..

Gewoon zoeken op youtube. Komt een hele waslijst tevoorschijn :) Ben benieuwd naar je ervaringen. Tís geen robuuste heli. Crash is eigenlijk gelijk stuk. Daarom heb ik zelf wel de mCPX genomen. Maar als je begint in een beetje ruime omgeving zou het wel goed moeten komen..

Zal dan voorzichtig moeten zijn, gelukkig zijn de onderdelen in hongkong zeer goedkoop :).

@Wiebster
Ziet er ook een toffe heli uit!
Bedankt.

Zat nu toch wel te denken aan wat er zou kunnen stukgaan tijdens een crash, de bladen allesinds maar wat nog hiernaast? Waarschijnlijk vooral aan de swashplate?
Zijn er trukjes of mods om schade tegen te gaan of te verminderen?

Beste truc is rustig beginnen. Volgens mij is bij dit type de blade als eerste aan de beurt. Zou nu niet bij voorbaat allerlei spullen gaan bestellen. Voor hetzelfde geld valt het reuze mee. Tail en mainblades zul je wel extra kunnen gebruiken denk ik.. Verder gewoon aankijken.

Beste truc is rustig beginnen. Volgens mij is bij dit type de blade als eerste aan de beurt. Zou nu niet bij voorbaat allerlei spullen gaan bestellen. Voor hetzelfde geld valt het reuze mee. Tail en mainblades zul je wel extra kunnen gebruiken denk ik.. Verder gewoon aankijken.

Ok bedankt, gelukkig zit er een extra setje main blades en tail blades bij :).
Nuja zowe bladen vind je al voor 2 euro ofzo op myrcmarket

Ik meen dat er nu zogenaamde "foamies" opzitten. Die vervangen mensen nog wel eens voor blades van extreme.. Je merkt het wel denk ik.

Hee, ik heb sinds enkele maanden de Walkera V120D02 als extra heli erbij en is perfect voor effe vliegen op een mooie.....bijna wind stille dag.
Denk als je echt verder wil dat je beter kunt kijken naar een 450 size heli.
Deze zijn een stuk stabieler, en onderdelen.....mits je geen allign neemt liggen kwa prijs niet zover uit elkaar.
Daarnaast als je wat moet gaan vervangen op de Walkera, moet je toch wel over redelijk kleine chineese kindervingers beschikken....
En ja het is een lekker klein gif kikkertje.....iets zwaardere bladen helpen je hem wat stabieler te maken.

Succes met je volgende stap......

Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarnaast als je wat moet gaan vervangen op de Walkera, moet je toch wel over redelijk kleine chineese kindervingers beschikken....

Lol, ik heb de V100D01. Dan red je het zelfs niet met kindervingers :D Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar het vlieggedrag van die kleine Walkera CP's..

Hee, ik heb sinds enkele maanden de Walkera V120D02 als extra heli erbij en is perfect voor effe vliegen op een mooie.....bijna wind stille dag.
Denk als je echt verder wil dat je beter kunt kijken naar een 450 size heli.
Deze zijn een stuk stabieler, en onderdelen.....mits je geen allign neemt liggen kwa prijs niet zover uit elkaar.
En ja het is een lekker klein gif kikkertje.....iets zwaardere bladen helpen je hem wat stabieler te maken.

Succes met je volgende stap......

Dave

Aan onderdelen geraken is echt geen enkel probleem voor mij, weet zo al een tal van winkels waar ze die onderdelen verkopen (bv: helipal, chinesejade). Inderdaad een 450 was een beter stap maar ik zocht iets voor binnen te oefenen omdat ik dan geen rekening moet houden met het weer ed, en geen tijd moet maken voor verplaatsing ed.
Zwaardere bladen, wat zou je dan aanraden? zijn de houten bladen zwaarder dan deze?

Laatst bewerkt:
Back