Walkera V370D01

Chow

Forum veteraan
Ik kwam deze tegen. De flybarless fp helicopter Walkera V370D01.

Wat zijn de voor en nadelen van een flybarless helicopter? Vind het wel een mooie heli namelijk. Overigens kan ik hem in Nederlandse webshops nog nauwelijks vinden..

Voordelen: makkelijker te repareren na een crash.:yes:

Deze vliegt wel een heel stuk moeilijker dan de NESP die je nu bezit overigens, en je moet er ook de ruimte voor hebben, ik schat in te vliegen t/m windkracht 2-3 voor buiten als je al wat ervaring hebt met deze heli.
Maar als je een grote indoor ruimte hebt is het wel leuk deze heli!:D

Kleine toevoeging ; kijk eventueel ook naar een flybarred FP helikopter zoals bijvoorbeeld een Honeybee FP2. Is ook nog eens een stuk goedkoper! Verder: mooi apparaat zal zeker uitdaging bieden.

Kleine toevoeging ; kijk eventueel ook naar een flybarred FP helikopter zoals bijvoorbeeld een Honeybee FP2. Is ook nog eens een stuk goedkoper! Verder: mooi apparaat zal zeker uitdaging bieden.

Dat geeft dan denk ik weinig meerwaarde ten opzichte van een NE Bravo SX die nu nog op de wishlist staat..

Het grote verschil is dat de flybar anders georiënteerd is met als resultaat dat je een hele ander vlieggedrag krijgt. (90graden vs 45 graden van de NE heli's).

Naar mijn mening is het flybarless gebeuren echt mooi spul, alleen vind ik het zelf eigenlijk een beetje geldverspilling om zoveel extra te investeren in een FP helikopter. Zeker aangezien de kans groot is dat je uiteindelijk toch bij een CP helikopter uitkomt omdat die veel meer te bieden hebben. Als je een tussenstap wil tussen de NE en een CP helikopter zou ik voor een 90graden flybar FP helikopter gaan.

Klopt, dat is ook de reden waarom ik die helikopter noemde, uiteraard kan je ook kiezen voor een FP met 90 graden flybar van een ander merk.. Ik weet alleen wel dat er een FP2 hier op het forum word aangeboden mooi compleet, misschien een idee om naar te kijken?

Okee moet ook geen probleem zijn, er zijn genoeg winkels die die helikopters aanbieden, Ik heb een suggestie via PM naar je toegezonden

Back