Wally 118 romp! geweldig :D:D:D

• Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum
W

wickedspawn

Guest
Mijn vraag is vrij simpel...
Is deze romp al in de omloop bij de modelbouw fanaten ?

Ik vind hem echt geweldig!!!

Als mijn wildthing af is... en ik ben verhuisd... zodat ik beetje ruimte heb.... Dan moet ik hier echt een keer mee aan de gang!

Fantastisch :D :D :D :D :D :D 8) 8) :lol: :lol: :lol: :D 8)

img_118WP_new_001.jpg

IMG_118Pow_lateral_pop_2.gif

IMG_118Pow_deck_pop_2.gif

img_118WP_new_002.jpg

img_118WP_new_003.jpg

img_118WP_new_0008.jpg

img_118WP_center_0006.jpg

img_118WP_center_0002_1.jpg

img_118WP_new_0005.jpg

Ik vrees dat het erg lastig wordt om deze romp "los" te laten lopen. Als je ziet hoeveel vermogen ze hier in hebben gelegd om een beetje te kunnen varen, wordt dat denk ik lastig om in mini vorm na te bootsen.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten :) Totdat het geprobeerd is, blijft het tenslotte gokken ;)

Marco.

ga je nou de vraag op elk forum vragen?
je heb volgens mij al andwoord gehad op xtreme

net wat marco zegt je zal heel veel vermogen nodig hebben wil je de boot leuk vooruit willen laten komen.

greetz jaimy

Wat dat vermogen betreft... de originele boot wordt aangedreven door 3 turbine motors van 5600pk elk. dat is dus 16800 pk !!!!

Maar je mag ook niet vergeten dat de originele boot ook 95 ton weegt, wat gelijk enorm veel is voor een speedboot.

Nu denk ik wel, dat een modelbouw boot dankzij goed gebruik van lichte materialen, in verhouding een pak minder gaat wegen (er hoeft ook niet een geheel interieur in!!!)

De boot wordt aangedreven door 3 turbines gekoppeld aan 3 waterjets. Waar hebben we dat nog gezien... inderdaad bij de "Moonraker" van Graupner.

Dus als je deze boot wilt bouwen, gewoon 3 vette waterjets erin van pakweg Kehrer, gekoppeld aan 3 vette motors (Plettenberg, Lehner; brushless) en dan denk ik wel dat je lekker hard kan gaan.

Misschien niet het goedkoopste materiaal, maar voor zo'n boot mag je wel een investering doen lijkt me ;) Ik krijg zelf al bijna zin om te beginnen bouwen! (Misschien als volgend project dan, als er goede plannen beschikbaar zijn)

jaimy zei:
ga je nou de vraag op elk forum vragen?
je heb volgens mij al andwoord gehad op xtreme

greetz jaimy
Hmmm... je hebt hem zelf van het Xtreme forum naar dit forum verwezen, dus ga nou niet donderen dat hij zijn vraag hier ook stelt hé...

ik heb je laten zien waar ik het ooit heb gezien op het net .. en dat is het enige wat bekent is op het net.

ik heb zelf het modelbouwforum ook al afgezocht voor je maar zonder succes.

greetz jaimy

Dazzler zei:
Ik krijg zelf al bijna zin om te beginnen bouwen! (Misschien als volgend project dan, als er goede plannen beschikbaar zijn).

Toen ik die boot zag heb ik ook het idee gehad om hem te gaan maken en ermee gespeeld. Maar wil toch eerst een zeilboot of werkschip gaan maken.

Als je toch besluit om deze boot te gaan bouwen en de plannen ontbreken nog wil ik wel een poging doen om de plannen te maken in autocad.

mvg Eric

Beste Eric,
Ik heb al een tijdje gezocht naar bouwplannen voor de "wally" Tot heden heb ik deze niet kunnen vinden.

Ik kan zelf ook redelijk met solidworks en autocad omgaan.
Maar het defineren van de hoeken is erg lastig!
Ze dan dan ook essentieel voor een goede vaart.

Hoe had jij in gedachten dit aan te pakken?

Groet niels

wickedspawn zei:
Beste Eric,
Ik heb al een tijdje gezocht naar bouwplannen voor de "wally" Tot heden heb ik deze niet kunnen vinden.

Ik kan zelf ook redelijk met solidworks en autocad omgaan.
Maar het defineren van de hoeken is erg lastig!
Ze dan dan ook essentieel voor een goede vaart.

Hoe had jij in gedachten dit aan te pakken?

Groet niels

Het defineren van deze boot is inderdaad niet makkelijk. Er zijn wel voldoende dekplannen aanwezig die je kan gebruiken om maten te krijgen. Maar het lastige zal worden om de romp te maken/onwerpen. De vraag is wat je wilt. wil je een gedetaileerd schaal van de 118 of wil je meer een speedboot met deze looks. Omdat je het in dit forum heb gezet ga ik ervan uit dat het een speedboot moet worden. Voor mijn gevoel bestaat de romp uit 4 kromme vlakke. 2 zijvlakken en 2 bodem vlakken die bij de punt overgaan tot een zijvlak. Dit zal lastig zijn om te maken van hout en dat het toch ligt blijf. Dus ik denk dat je moet overwegen om met een mal te gaan werken. Voor de vorm van de romp aan de onderzijde zal ik zoveel mogelijk proberen een bestaand ontwerp te gebruiken van een andere boot die als basis dient en deze zonder te veel wijziginen hergebruiken.

Advies, probeer foto's van het onderwaterschip te krijgen.

Of vraag gewoon aan de hierbovenstaande mensen hoe hun het gedaan hebben en of ze tekeningen hebben.

mvg Eric

Back