Wanneer accu vol

Ik een Tamiya Rising Storm met 2 accu packs en een losse lader (Ansman AC 48T). Er zit een rood ledje in. Gaat deze uit dat jullie weten wanneer de accu volledig geladen is? Ik heb het vermoeden dat hij nl. blijft branden en je dus eigenlijk niet weet wanneer de accu vol is.

Alvast bedankt!

Is dat een stekker/adapterlader of een wat uitgebreidere lader? (ik denk het eerste omdat je het een losse lader noemt)

Als het een adapterlader is dan moet je eigenlijk uitrekenen hoeveel uur je hem aan de lader moet hebben, rekening houdende met een laadverlies.

Je moet dan even kijken hoeveel stroom hij levert en naar de cap. van je accu en bijv. 1,1x zo lang laden als uit je berekening komt. Overladen kan eigenlijk niet bij die dingen omdat ze een beperkte laadstroom geven.

Het is een stekkervoeding lader. Slaat niet zelf af, je moet zelf de tijd in de gaten houden.
Lees ook eens de faqs, en sticky;s voor wat betreft de accu's en laders...
Dan weet je precies hoe je er mee om moet gaan, en dat het beter is een zogenaamde deltapeak lader te kopen, welke WEL zelf afslaat, waneer de accu vol is.

6cell NiCd1300mAh batterij zou die 10 uur over doen om te laden.
Kan verder nergens iets vinden of de lader automatisch afslaat.
Maar als je NiCd batterijen hebt zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken met zo'n lage laadstroom.

Wat is een goeie en betaalbare Delta-Peak lader. Ik heb 2 packs voor de Tamiya. Een SportPack 7,2V 1500mA en een 6-cell van 3600mA (allebei Ni-MH)

Wat is voor jou goedkoop?
oftewel wat is je budget?
mischien dat je kunt kijken voor een graupner ultramat 14+?
als je dan een keer over wilt stappen op lipo's hoef je alleen maar de lipo's te kopen en niet ook nog een nieuwe lader

Mvg,
Ruud

hoeveel amp is de accu ??? 1500 en 3600 7,2v.
met hoeveel amp laat je de accu op ???
hiermee kun je uitrekenen hoelang hij er over doet.

gr Sander.

Laatst bewerkt:
Goedkope laders voor zo'n accu:
- Ansman X-base
- Protech peak 3000 / 4500
- Multiplex LN 5014 (Alleen gevoed door 12v)

Betere laders met meer mogelijkheden:
- Graupner Ultramat 14 (plus)
- Graupner ultramat 16
- Jamara Xpeak 5

Ik een Tamiya Rising Storm met 2 accu packs en een losse lader (Ansman AC 48T). Er zit een rood ledje in. Gaat deze uit dat jullie weten wanneer de accu volledig geladen is? Ik heb het vermoeden dat hij nl. blijft branden en je dus eigenlijk niet weet wanneer de accu vol is.

Alvast bedankt!

ben even wezen zoeken maar kan erg weinig vinden over de lader.
wel dat hij voor 8,4 en 9,6 volt is.
dus als je met een 7,2 pack gaat laden zal inderdaad het rode letje niet uit gaan.
succes met het zoeken van een andere lader.

gr Sander.

Takuu 12 kk. EAN 6418121221237 Ansmann AC48T RC-Akkulaturi 4,8-9,6V Tamiya-liitin. Akuille 4,8-9,6V Latauksen merkkivalo, Automaattinen latausvirran asetus akun jännitteen mukaisesti, latausvirta 350mA 4,8V:n akulle, latausvirta 150mA 9,6V:n akulle. Tamiya-liitin.

bij 4.8v laadt die met 350mA en bij 9.6v nog maar 150mA, op 7.2 is dat simpel gezegd 250mA

Lijkt mij dus ook een langzaam lader zonder afslag en alleen een controle LED dat er iets aangesloten is.

Uhm dat had ik ook al geconstanteerd, (dat het een langzaam lader was, en geen auto afslag heeft)zie mijn reactie, heb eerst even op google gezocht, je wilt niet weten hoeveel je daar mee aan info haalt!

Best wel ideaal. Je kan ook nog zoeken op afbeeldingen, zeker ok handig, als je niet weet hoe het eruit ziet. Veelal heb je als wat "meer ervaren" modelbouwer, dan ook meteen een idee waarmee je te maken hebt.

Laatst bewerkt:
Goedkope laders voor zo'n accu:
- Ansman X-base
- Protech peak 3000 / 4500
- Multiplex LN 5014 (Alleen gevoed door 12v)

Betere laders met meer mogelijkheden:
- Graupner Ultramat 14 (plus)
- Graupner ultramat 16
- Jamara Xpeak 5

Misschien even kijken naar de accucel-6 op hobbycity, vind ik een prima ladertje dat ik met 'plezier' gebruik..

Back