Wanneer filter van Traxxas Jato 3.3 vernieuwen?

• Topicstarter Topicstarter JeremyReiding
  • Startdatum Startdatum
J

JeremyReiding

Guest
Ik heb in December vorig jaar een Traxxas Jato 3.3 gekocht maar ik weet niet wanneer ik het filter moet vernieuwen...:(
Weet iemand wanner je het filter van een Traxxas Jato 3.3 moet vernieuwen?

Alvast bedankt :D

Vervangen of uitspoelen? Het is toch een schuimfilter?

Even onder de warme kraan met wat afwasmiddel, goed uitkneden, laten drogen en opnieuw van olie voorzien.

Vervangen of uitspoelen? Het is toch een schuimfilter?

Even onder de warme kraan met wat afwasmiddel, goed uitkneden, laten drogen en opnieuw van olie voorzien.

Het is inderdaad een schuimfilter, bedankt :D

Je voelt het bij het schoonmaken van het schuimfilter.

Wanneer hij stevig aanvoelt tijdens schoonmaken is hij okee, wanneer er meer rek in komt dan vervangen.

En natuurlijk luchtfilter-olie gebruiken.

Ik rij enkele keren/dagen met de filter, tot hij vuil begint te zien... Dit ligt natuurlijk aan de plaats waar je ermee rijdt.
Zodra hij vuil begint te zien, vervang ik hem gewoon door een nieuwe...
Was een tip van Paco op de Rookie Racing School.
Gelijk heeft hij wel, schuimfilters heb je voor enkele euro's terwijl het toch motortjes van 400 à 500 euro moet beschermen bij me...

na een paar keer rijden vervang ik hem altijd
als je hem te vaak uitwast word hij ook veel slechter

dat filter moet toch na ieder uur rijden schoongemaakt worden?

of ben ik nou een mierenneuker?:p

dat filter moet toch na ieder uur rijden schoongemaakt worden?

of ben ik nou een mierenneuker?:p

dat ligt echt aan de ondergrond waar je op rijdt. rij je in een straat met mooi asfalt en weinig zand en stof, dan hoef je hem niet zo snel te vervangen. rij je nou in een zand put met veel stof enzo, kan een uur rijden al genoeg zijn voor een schoonmaak beurt ;)

Ik was enkel de buitenfilter uit en max 1 of 2 keer. De binnenfilter wordt ni zo snel vuil, dus die laat ik 2-3 races zitten op astro.
Buiten filter ieder weekend een andere er op.

ik vervang precies veel te weinig mijn luchtfilter.
ik heb hem al elke keer uitgewassen toen ik het gevoel was dat hij vies was.
ik smeer ook zowel binnen als buitenfilter in maar ik heb nog nooit geen nieuw schuimfiltertjes vervangen.

Als hij vuil is idd vervangen...

Bij uitwassen kan je het vuil evengoed dieper duwen waardoor het mss niet veilig is.
Filter kost niets, nitro motoren wel...

Zou mijne OS speed niet willen vernielen door een stom filterke van nog geen euro... :rolleyes:

Als hij vuil is idd vervangen...

Bij uitwassen kan je het vuil evengoed dieper duwen waardoor het mss niet veilig is.
Filter kost niets, nitro motoren wel...

Zou mijne OS speed niet willen vernielen door een stom filterke van nog geen euro... :rolleyes:

Waar koop jij filters voor minder dan een euro? :p
Mijn binnenfilter is nooit vuil, dus daarom laat ik die soms iets langer zitten dan de buitenfilter en was ik die 1 keer uit.

Back