Wanneer geld geen rol speelt.......

• Topicstarter Topicstarter chris-helmkamp
  • Startdatum Startdatum
C

chris-helmkamp

Guest
Heren / Dames,

Na geruime tijd rondgesnuffeld te hebben op dit forum heb ik me toch geregistreerd... :D .....dus nu tijd om me even voor te stellen....:

ik ben chris helmkamp, 29 jaar jong, getrouwd, dochtertje van 7 weken, repressie medewerker bij de brandweer, en tot voor kort fanatiek aan het varen met xtremercboats ( electro en brandstof )...nu alleen nog naar met brandstof.....waarom:

http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=10456

een paar weken geleden waren er bij mij in de buurt een aantal mensen met electro heli's aan het vliegen, ben even wezen kijken, heel erg leuk...en na me goed te hebben laten voorlichten ben ik overgegaan tot de aanschaf van een T-TREX 450 set, en ben nu druk bezig deze in elkaar te zetten.... :lol:

nu even over de titel van dit topic...: mijn oom uit zwitserland is in nederland op vakantie, hij vliegt al zo lang ik mij kan herinneren met brandstof heli's.....en hij was bij mij thuis en zag dat ik de T-rex in elkaar aan het zetten was....hij gelijk helemaal verkocht....hij wil ook een electro heli hebben....echter mijn oom is 65 jaar, heeft geen internet....( ja...die mensen bestaan nog.... 8) )....dus hij vroeg aan mij of ik ergens iets kon vragen voor hem op internet.....hij heeft het geluk dat hij geld kan uitgeven aan wat hij maar leuk vind....dus stel dat jullie een heli konden samenstellen en het niet uit zou maken wat de kosten daarvan zijn, wat zouden jullie dan kiezen:

welke heli ( geen schaalmodel...vliegt hij nu ook mee)
welke motor
welke regelaar
welke servo's
welke gyro
welke ontvanger
welke accu's

alvast reuze bedank namens mijn oom....en natuurlijk kan ik elke tip gebruiken over mijn T-rex 450

gr.

chris helmkamp

hallo,

naar wat voor een size heli is je oom op zoek?
dat is meschien wel handig om te weten.

ps. ik heb nog een leuke t-rex te koop staan, zie te koop sectie op het forum :wink:

hoi,

hij is op zoek naar een electro heli :oops: ....geen micro...in zijn woorden.....: een dikke electro heli met alles erop en eraan...best of the best...... :? ....

gr.

chris

Stuur eens een PB naar RickNT...Als er iemand verstand heeft van dikke e-heli's is hij het wel op dit forum ;)

Er zijn natuurlijk keuzes ZAT, van goedkoop tot absurd duur. Van klein tot HEEL groot!

Als geld geen rol speelt... Dat is een mooie, maar ik weet dat geld ALTIJD een rol speelt, zelfs voor de uberrijken onder ons :wink:

Ik vlieg zelf met groot plezier met een T-rex 450SE maar dat is een heel kleintje, binnenkort komt er een T-rex 600 bij... als ik geld zat zou hebben, maar niet teveel zou willen afgeven en toch een leuke heli zou willen hebben dan werd het zo eentje.

T-rex 600 CF (www.4rc.nl)
3x Futaba 9451
GY611/9256
FlightPower 4900 6s1p accu
V-blades 600
Lader: Thunder Power 1010 + 210 Balancer

Dat is wel een erg mooie helicopter zo vind ik, ik zal hieronder even een linkje naar een filmpje posten ;)

http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=20022

Uiteraard kun je ook normaal vliegen met zo'n heli.

Nu zullen er vast en zeker mensen komen die roepen dat deze helicopter zichzelf nog moet bewijzen en die zeggen dat het allemaal niks is... Maar er zijn er genoeg in omloop en er is genoeg online info om te kunnen concluderen dat dit niet het geval is. En dat deze helicopter wel degelijk potentieel heeft!

Cheers,

Richard

Maxi Joker, en een hand vol lipo's. (Al ziet de heli op Ron z'n filmpje er ook erg fijn uit!)

Greetz Aldert

Voor het geld geen Issue dan de volgende opties:

Joker 2 met een dikke 12S Lipo-bom die 100+ Amps kan leveren. Fligthpower Evo 20 5000 mAh NF bijvoorbeeld.
Joker 2 is meer voor het acrobaat werk, een Maxi voor het rustige hover/vlieg-werk met evt. een cameratje oid tussen de skids.
In de regelaars op dit niveau ben ik niet helemaal thuis, is wat nieuw spul in te verkrijgen in het HV gebeuren. Zo'n grote Schulze plaat (Future 40/160H) die eigenlijk uit heb Extreme-boot gebeuren komt is al wel bewezen goed te zijn (advies-prijs 628 Euro).
Dan nog ff opzoek naar een 3-4 KW motortje, bijv. zo'n dikke blauwe Plettenberg HP370/40 Heli.
Servo's op tuimelschijf, digitale 8-9 Kg met snelle steltijd en gedeeltelijk of helemaal metalen tandwieltrein.
Gyro: Futaba 611 met 9256 of CSM 720 met 9256.
Ontvanger: DS PCM, geen Futaba G3 PCM ivm officiele waarschuwing m.b.t. multi-KiloWatt E-setup.

Bovenstaande setup kan ook in een JR Vibe met elektro ombouwset gebruikt worden.

Ook Leuk een Mikado Logo 14 met 3 assige V-Stabi unit erin. 10S1P accupack (Fligthpower Evo 20 3700 NF).
Motor Kontronik Tango 45-07 of wachten op de nieuwe Hacker A50-S 16 Turns 10Pol.
Regelaar Kontronik Jazz 55-10-32, evt. voorzien van extra koellichaam (voor 90A 8) ).
Servo's Futaba 9650. Heck-servo: 9256.
Ontvanger DS PCM.
Je hebt bij de Logo nog wel wat tunning-deeltjes nodig: Alu motorplaat, heck met druklagers, geharde stalen hoofd-as, langere heck-buis-set voor 600mm bladen.

Vindt de V-stabi wel een beetje vals-spelen, maar het geeft toch een behoorlijke power-boost aan deze kleine helitjes, hmmmm Joker V-Stabi Special 8O :) 8)

Bovenstaand zijn lekkere droom-setup's en kan dus geen enkele rechten aan worden verbonden :).

Rick

P.S.: Inderdaad geen Henseleits, zijn momenteel ook helemaal niet leverbaar. En de MP-serie doet op enkele essentiele zaken onder voor de NT.

P.S. II: Ralf van Mikado heeft aangekondigd een nieuwe heli te lanceren op de volgende Toy-Fair in Nuernberg

Mantra (=username op dit forum) vliegt als ik me niet vergis met een Logo 14 en ik heb er weinig anders dan positieve geluiden over gehoord.

Misschien hem even een PB-tje sturen welke setup hij heeft..

ff een edit gedaan op m'n bovenstaande post.

Bij een 3 assige V-Stabi unit heb je natuurlijk geen aparte Gyro meer nodig voor de staart :oops:.

Powerjazz is inderdaad dik, alleen jammer genoeg ook een beetje aan de zware kant. Alhoewel zo'n Schulze komt ook al al lekker in de buurt.
De Powerjazz is meer bedoeld voor extreme setup's in boten en auto's met die actieve koeling.

15S Lipo is ook een beetje te, kan geen enkele lader als compleet pakket aan. Ook compleet balanceren is niet mogelijk. En in volgeladen toestand ga je over de 60V heen, bij gelijkspanning zit je dan blijkbaar al in de gevaren-zone.

Rick

Een 3D-MP-E van Henseleit is de ideale keuze.

- 50-size
- low part count
- 90 power (2+ kW met 10s)
- moet niet getuned worden (kan trouwens niet, is niet nodig)

Combinatie: Tango 45-07, Jazz 55-10-32, FlightPower EVO 20 10s1p 3700 mAh, Volz servo's, GY401+volz, R148DP-PCM,4x800NIMH,NHP Razor Pro 600mm blades

Gewoon alles volgens wat Jan Henseleit aangeeft: het resultaat is een raket.

1500 RPM: genoeg voor acro en soft 3D
1800 RPM: 3D
2100 RPM: tja ...

http://www.henseleit-helicopters.de/MP_E.html

Mvg,
Ralf

Ralf,

Bij de MP speelt geld inderdaad geen rol. Lees de laatste regeltjes maar eens op deze pagina.

http://www.henseleit-helicopters.de/Infos.html

Zijn nieuw gewoon al een hele tijd niet meer aan te komen.

De oom van Chris kan natuurlijk altijd ff contact met mij opnemen, als geld toch geen rol speelt dan komen we er wel uit voor een prijsje van de mijne :).

Rick

Dat klopt :-) Gelukkig heb ik er ook 1. Fantastische machine.

Ik wacht met ongeduld op een berichtje van Jan wanneer hij m'n MP-XL-E gaat opsturen.

Mvg,
Ralf

Back