Hier mijn eerste ervaring welke was ergens begin september 1980 waar ik met m'n pa op een open dag van de brandweer Schiedam door de laag blusschuim liep en omhoog keek om te kijken waar dat zware geluid vandaan kwam. Het bleek een rood gekleurd vliegtuig te zijn die zich met grote snelheid door de lucht kliefde. Ik was toen 8 jaar en vroeg m'n pa wat dat was en hij vertelde me dat dat een Spitfire was en er op datzelfde moment een vliegshow op luchthaven Zestienhoven werd georganiseerd.
Diezelfde avond, na aandringen, samen met m'n pa naar Zestienhoven gereden waar we nog even getrakteerd werden op een na-showse demonstratie van een B25 genaamd 'my little Bonny' of zoiets.
De eerder op die dag gespotte Spitfire maakte een grote indruk op me... alles klopte eraan, de vorm de snelheid het geluid etc etc. Vanaf dat moment was ik 'verslaafd' zullen we maar zeggen
Na wat uitzoekerij was het destijds deze Spitfire:
Het duurda daarna nog 5 jaar voordat er een groot vliegfeest (zo heette dat destijds) op Zestienhoven werd georganiseerd wat ik nog steeds als de dag van gisteren herinner:
Nu jullie!!! Wat was je eerste "ontmoeting" en hoe ervoer je dat??

Diezelfde avond, na aandringen, samen met m'n pa naar Zestienhoven gereden waar we nog even getrakteerd werden op een na-showse demonstratie van een B25 genaamd 'my little Bonny' of zoiets.
De eerder op die dag gespotte Spitfire maakte een grote indruk op me... alles klopte eraan, de vorm de snelheid het geluid etc etc. Vanaf dat moment was ik 'verslaafd' zullen we maar zeggen

Na wat uitzoekerij was het destijds deze Spitfire:

Het duurda daarna nog 5 jaar voordat er een groot vliegfeest (zo heette dat destijds) op Zestienhoven werd georganiseerd wat ik nog steeds als de dag van gisteren herinner:

Nu jullie!!! Wat was je eerste "ontmoeting" en hoe ervoer je dat??

Laatst bewerkt: