Wanneer is iets een schaalmodel?

Hele simpele vraag, waarschijnlijk geen eenvoudig antwoord. Voor een kennis ga ik misschien een P51 Voodoo Reno Racer maken. Wanneer is dat een schaalmodel, en wanneer een leuke laagdekker die op de Voodoo lijkt?

Hugo,

Het is zoiezo altijd een leuke laagdekker.

En het is een schaalmodel als alles op schaal is nagebouwd.

Vertel eerst eens even hoe, wat waar en waarom en of het een kit, tekening of eigenontwerp is of gaat worden.

Wordt tie voor de show, funvliegen of wedstrijden kort samengevat hoe ver wil je gaan.

Ton

Het idee is dus deze:

35.jpg

Ik heb op deze site een tekening gevonden (pag. 5). Deze lijkt al redelijk, maar is voor verbetering vatbaar en de constructie pas ik ook aan aan mijn bouwstijl.

En op deze site vond ik dit plaatje:

Voodoo_Color_Profile.jpg

Het ding krijgt een cockpit met piloot, en een intrekbaar landingsgestel (ook achterwieltje). Viertakter, de uitlaat zal wel 'niet schaal' uit gaan steken. Wel flaps en airlerons zoals het origineel. Hmmm, klinkt wel schaal, hè?

klinkt zeker schaal :thumbsup:

Weet niet welk formaat je hem wil gaan maken maar zal wel iets zijn met een spanwijdte van +/- 1600mm?? en dan een 15 of 20cc 4 takter ervoor???

Daar heb je namenlijk ook hele mooie schaaluitlaatjes voor (alleen het geluid is een vraag?!?!?!?!?):
thumb-2-2-OS-91.jpg

Dus dat is ook al geen belemmering meer en dan wordt de kist nog meer schaal.

Maar als ik deplannen zo hoor dan kan deze kist zeker onder de schaalkisten geschaard worden :yes:

Gaaf, zo'n uitlaat. Ik zal eens naar het budget kijken... Of ik maak zelf zoiets, met een demper ertussen. Ik ga voor ongeveer 1,5 meter span, ik heb een ASP FS91 liggen. Misschien dat ik die er in hang, en zelf een nieuwe aanschaf (en dan stiekum een 20 cc!) en twee toestellen tegelijk bouw, kunnen we racen.

Oh ja, het wordt een toestel om lekker (hard) mee te vliegen, geen wedstrijden qua racen of schaal-'heid' of zo. En voor mij wordt het een leuke bouw oefening.

Back