Wanneer neem je een Powerbox?

Hoeveel (m)A kan een Futaba R617FS ontvanger aan om de servo's van stoom te voorzien?
Dus wanneer is het verstandig om een powerbox te gaan gebruiken, of de servo's van een aparte stroombron te voorzien?
Ik wil een R617FS ontvanger 8x standaard servo's laten aansturen, maar ik ben bang dat de ontvanger de gevraagde stroom niet kan leveren.
En kan op de futaba-site verder geen info vinden.

Gr.

Laatst bewerkt:
Zou je dan je stroomtoevoer naar de ontvanger niet aan moeten passen?

Ik heb eens begrepen dat een standaard ontvangerstekker 'maar' 2 ampere continu kan verdragen..

De ontvanger is hier niet de "zwakke schakel". De kabel van de accu (of de ESC) naar de ontvanger, de stekker die er aan zit en de eventuele schakelaar zijn veel zwakkere schakels in de ketting.
Wanneer dit alles "standaard" is zullen 8 servo's behoorlijk stroom kunnen trekken. Het spanningsverlies over de kabel, schakelaar en stekker zou dan misschien wel eens een probleempje kunnen opleveren. Gebruik een dikkere draad een echt goede schakelaar en minimaal vergulde stekkers dan gaat het al een stuk beter.
Het is ook heel erg belangrijk dat je alles SCHOON houdt. Laat nergens stof of lijm of verf in komen, dat soort dingen leveren de meeste problemen op in de modelbouw. Nee, niet lachen en denken dat ik onzin uitkraam. Ik heb ze gezien hoor, modellen die gespoten zijn met de ontvanger er al in. Ach dat miezerige mistje verf op de contacten dat zie je nauwelijks dus zal het ook geen problemen opleveren. 8O Ja, ja..... 8O.
En dan servo's al vroeg tijdens de bouw in de vleugel bouwen. Lijkt handig maar een druppel lijm op de stekker gebeurt zonder dat je er erg in hebt. :oops:

Hoeveel (m)Ah kan een Futaba R617FS ontvanger aan om de servo's van stoom te voorzien?

Dit was me eerst nog niet opgevallen maar maar het maakt voor de ontvanger geen bal uit hoe groot de capaciteit van de accu is die je er aan koppelt. Of het dus een 150mAh accu is of een accu van 150Ah.
Ik heb wel begrepen wat je bedoeld maar wanneer je over stroom spreekt moet je de "h" vergeten. Je spreekt dan alleen van Ampère wat je mag afkorten tot A. Als je het over kleine stromen hebt spreek je van milliAmpère wat je mag afkorten tot mA, 1 mA is hetzelfde als 0,001 Ampère.

Dit was me eerst nog niet opgevallen maar maar het maakt voor de ontvanger geen bal uit hoe groot de capaciteit van de accu is die je er aan koppelt. Of het dus een 150mAh accu is of een accu van 150Ah.
Ik heb wel begrepen wat je bedoeld maar wanneer je over stroom spreekt moet je de "h" vergeten. Je spreekt dan alleen van Ampère wat je mag afkorten tot A. Als je het over kleine stromen hebt spreek je van milliAmpère wat je mag afkorten tot mA, 1 mA is hetzelfde als 0,001 Ampère.

Je hebt helemaal gelijk, ik had het verkeert weergegeven, ik heb het gelijk aangepast.

Gr.

Back