Wanneer zijn Lipo's 'op'/'stuk'/'kapot' ?

Ik heb een 2S pakket 740mAh en het motortje dat ermee vliegt geeft plots niet meer die power die ik had, één van de oorzaken kan een versleten lipopakket zijn maar nu is de vraag 'wanneer is een lipopakket versleten?'

als ik de stroom meet met dit of een ander 2S-pakket is die op 0.2A na dezelfde, laden doet het pakket ook gewoon normaal.
Balancen is nog een mogelijkheid die niet benut is, maar is het wel nodig ? ik moet het pakket er namelijk voor openmaken omdat het geen balanceerconnector heeft.

Alle tips zijn welkom.

Kris

als je buiten vliegt kan de verminderde capaciteit ook verklaard worden door de lagere buiten temperatuur. Daar houden lipo's niet van.

Erik

Zelfde kist met een gloednieuw gelijkwaardig pakket vliegen en je weet het....

@ Erik: 't is een indoormodel, lekker warm binnen...
@ Pjotr: ik heb met een ander pakket geprobeerd (dit is een te zwaar pakket om te vliegen) en meet dezelfde stroom.

Kris

Heeft het pakket een tijd op de plank gelegen ?
Ik heb hetzelfde probleem, spanning is goed maar onder belasting kakt de boel gewoon in.

Rijp voor de chemobak !

De ervaring leert dat een (indoor) lipopakket dat vol is weggelegd tijdens de zomer het volgende indoorseizoen vaak slecht presteerd.
Lipopakketten kunnen het beste rond de 3,7 Volt worden weggelegd voor langere tijd, zo worden ze ook af fabriek geleverd...

soms kun je een lipo dan nog reanimeren door em dan 'leeg'te maken totdat ie echt onbelast net boven de 3 volt ofzo is, en dan heeeeel langzaam (1/10C of zo) op te laden, ipv snelladen, dit wil soms werken, als het geen zin heeft kan ej ze altidj nog in de chemobak pleuren, als het wel werkt heb je net de aanschaf van een nieuwe lipo besppaard :))

Back