freeflyer p.m.de mij:
Ik las je reactie op mijn warbird onderwerp. Ik heb GWS ook gezien maar heb het idee dat de kwaliteit iets minders is.. welk merk ben jij nu aan het bouwen? en wat voor een materiaal is de kist.
Ik ben nu een GWS ME109 aan 't bouwen; ik ben al een bouwdraadje gestart (zoek maar eens op ME109), maar daar moet ik nog wel inhoud aan geven. Het wordt geen kist voor dagelijks de storm trotseren, maar meer iets leuks voor er bij. Ik ga 'm met dat 33 grams outrunnertje vliegen dat o.a. RCTechnics heeft. Verder laat ik het richtingroer achterwege; ik wil 'm als parkflyer inzetten en zo licht mogelijk houden! De kwaliteit van de kit is wat minder dan van een MPX kitje: pasvorm, gebruikte materialen etc. Toch kan je 't niet helemaal vergelijken, want de GWS kitjes zijn ook wat kleiner en lichter, dus is het logisch dat sommige zaken wat fragieler zijn. MPX levert veel modellen in Elapor; dat is een zeer taai, sterk en oplosmiddelen bestendig soort "schuim" dat niet te vergelijken is met het styropor van de GWS-modellen. Bepaalde details bij GWS lijken ook wel heel erg basic, maar werken verassend goed; er is wel over nagedacht. Wel moet je het nodige pasklaar maken en sommige delen passen ook niet waanzinnig netjes. Alles heeft z'n prijs, want voor 36 euri koop je geen MPX-schuimpje. Bovendien levert MPX voornamelijk modellen met een hoog Legoland-gehalte en GWS probeert iets neer te zetten dat richting schaalkist gaat. Het wordt echt tijd dat MPX eens een mooie (Elapor) Focke Wulf 190 of Mustang met een span van 1,20 m en goede vliegeigenschappen gaat leveren. Over het vliegen met de GWS-kistjes kan ik nog niet veel zeggen, want dat moet nog gebeuren.
Er is een tijdje een hele informatieve site geweest, getiteld gwsfans; deze is echter gehacked en de eigenaar is 't een beetje zat nu. Wel jammer, want je kon er zeer bruikbare informatie uithalen over tuning, bouwtips (bijv. versterkingen), glasvezelen etc. Ook werden de plussen en minnen van de diverse modellen uit de doeken gedaan. De ME109 van GWS staat bekend als een van de best vliegende ME's in deze klasse, de Mustang is een gifkikker, de Corsair moet je 2 servo's geven op de ailerons, maar hij vliegt zeer goed etc. etc.