Warbird kiezen

Er worden vooral warbirds van het merk Parkzone aangeraden, maar wat is er mis met de modellen van andere producenten? Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld een trojan van parkzone en een trojan van hype?

Laatst bewerkt:
net voor mijn verjaardag de Phoenix 5 simulator gekregen, en de trojan van parkzone vliegt voor mij toch veruit het beste. maar vliegt hij in het echt zo goed? iemand ervaring met beiden?

Ik heb de pz Trojan gehad en in Phoenix gevlogen.
Simmen is niet te vergelijken met echt vliegen.
Het vlieggedrag van de Trojan komt op de sim weliswaar aardig overeen maar je mist heel veel elementen die je in het echt hebt.

De Trojan is echt een aanrader en is een paar jaar geleden uitgeroepen tot beste beginnersvliegtuig van het jaar.
Daarnaast kun je er alle figuren mee vliegen waardoor je er niet zo snel op uitgekeken bent.
Ik heb hem verkocht; vond hem wat te windgevoelig en ons veld is er niet geschikt voor.
Volgens mij vliegt hij nog steeds.

Edit:
Ik heb er flink wat centjes bijgelegd en een multiplex tucan gekocht.
Deze is iets groter, 4x zo zwaar en 3x zo duur.
De Trojan vliegt gemakkelijker maar de Tucan is veel minder windgevoelig.

Ik ben de trojan van hobbyking tegengekomen tijdens het zoeken, en die leek me erg interessant. Hij is slechts de helft van de prijs van de pz, heeft retracts, flaps en lichten, en ik heb gehoord dat hij gelijkaardige eigenschappen heeft als de pz. Iemand daar ervaring mee?

Zoals geldt voor de meeste aankopen:
Je krijgt waar je voor betaalt.
De Durafly (Hobbyking) modellen hebben veel accessoires voor weinig geld.
De kwaliteit is evenredig met de prijs...
Door de extra's zijn ze wat zwaarder waardoor ze minder gemoedelijk vliegen.
Het schuim is wat brozer, dus ook wat breekbaarder dan de parkzone modellen.

Als je bestelt bij Hobbyking, houd dan rekening met de verzenkosten en eventuele douane kosten! Dit maakt het vele malen minder interessant.
Als je bij HK bestelt, kun je het beste uit het european warehouse bestellen. Die prijzen liggen iets hoger maar de verzendkosten en verzendtijd maken dat ruimschoots goed.

Albatros modelbouw in België heeft vaak scherpe aanbiedingen van Parkzone.
Ik heb er vanuit NL diverse bestellingen gedaan omdat ik inclusief verzendkosten voordeliger uitkwam.

Ook worden gebruikte Parkzone modellen regelmatig te koop aangeboden.

Back