Warm worden motor

• Topicstarter Topicstarter Mauriceke
  • Startdatum Startdatum
M

Mauriceke

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van 10 heeft een Reely buggy "Pyro"
Vandaag reed hij ermee over het pas gemaaide korte gras maar de motor werd zo heet dat de rook er af kwam.
Nu moet dat motorke natuurlijk flink werken in het gras maar dat kan toch niet normaal zijn.
Wat kan de oorzaak zijn en wat een eventuele oplossing ter voorkoming?

Alvast bedankt!!

Dat de motor flink moet werken in het gras is logisch .... Dat die daar niet helemaal geschikt voor is lijkt me ook logisch ...

Tis maar een auto'tje van 60,- , daar kan je niet teveel van verwachten.

De oplossing is om het bij heel kort (en droog) gras te houden of hard zand.

Lichter vertanden als de auto dat toe laat.
Als je de ruimte hebt kan je ook een koelblok op de motor zetten.

Hallo,

Mijn zoontje van 10 heeft een Reely buggy "Pyro"
Vandaag reed hij ermee over het pas gemaaide korte gras maar de motor werd zo heet dat de rook er af kwam.
Nu moet dat motorke natuurlijk flink werken in het gras maar dat kan toch niet normaal zijn.
Wat kan de oorzaak zijn en wat een eventuele oplossing ter voorkoming?

Alvast bedankt!!
Toevallig niet wat grassprietjes in de motor gekomen ? Of om de as geslagen waardoor die zeer zwaar loopt ?

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit heeft niet met de kwaliteit van een auto te maken. Zelfs met de duurste modellen en motoren kan je dit als beginner makkelijk veroorzaken. Of ie dan 60 euro is of 600 euro je kan het zo voor elkaar krijgen. Met het duurste model kan je het niet op de kwaliteit gooien want die is gewoon goed. Ik vind bij een goedkoop model ook niet.

Probleem is gewoon dat een beginner vaak deze kennis niet heeft om juist te vertanden en ze leggen het in de handleiding niet of niet erg duidelijk uit en ze worden er ook niet op gewezen. Dan is een warme motor als deze zo veroorzaakt als je in het gras gaat rijden met een vertanding die het beter doet op vlakke ondergrond.

Als de tandwielen er nu uit hadden gesprongen met een standaard motor en dat niets heel blijft oke. Dan is de kwaliteit die niet in orde is. Maar een motor die te warm wordt omdat de belasting veel te hoog is en de tandwiel verhouding niet voldoet zou ik toch niet aan de kwaliteit koppelen van een chassis.

Dank allemaal voor jullie in-puts cq opmerkingen tot zo ver.
Maar concreet, wat zou ik kunnen doen om het eea te verbeteren??
Kan ik hier ergens iets over lezen?? In de handleiding staat hierover helemaal niets!!!

En ja het is niet de duurste auto met waarschijnlijk niet de beste kwaliteit. Persoonlijk ben ik van mening dat zo'n knul eerst de auto moet leren handlen alvorens een auto van een paar honderd euro tegen een boom te parkeren. Ik ben zelf ook jong geweest........... die mannen proberen van alles uit wat meestal niet goed voor het materiaal is. Ze moeten ook alles leren en weten dat het geld kost als het kapot gaat of kapot gemaakt wordt.

Back