warme motor - niet de sensorkabel, wat dan?

Kort maar krachtig:
Kan een kapotte sensorkabel zorgen voor een warme motor?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen voor een koelere motor. Een motor met kapotte sensorkabel loopt minder snel en zou daardoor minder warm worden?

Mijn 2 centen
 
Normaal niet daar de motor dan zonder enige vorm van timing rijd dus theoretisch minder vermogen leverd/minder warm word.
Word hij alsnog warm dan zou ik het in overbrenging of lagers van de motor zoeken.
Wat dan Rick??
Weer problemen met de SP motor?
Toch niet weer het laatste model 13.5?

Mvg Roy
 
Yep Roy, is de nieuwe SP 13,5 motor.
aandrijflijn lijkt soepel te lopen.
Heb de hobbywing xerun regelaar met het nul graden programma. Hierin heb je en optie om de punch op te geven (initial power ofzo). Die had ik dus op 7/9 staan met een vertanding van 4.15. Temperatuur werd 75 graden. Punch op 5/9 gezet, maar nog steeds 75 tot 80 graden. Vertanding op 4.30 gezet en punch op 1/9. Werd temperatuur 85 graden.

Ben een beetje bang geworden en enige wat ik kan bedenken is de kabel..

Iemand ideeën?
 
Als ik zo lees is de temp kouder als je met een lagere FDR rijd.
Misschien een optie om gewoon 4.0 te gaan rijden en dan de temp in de gaten houden??
Hoeveel graden staat de endbell vertimed?
Heb je deze op 10 of 20 graden staan?
Alle maal informatie die belangrijk is.
Wil je een motor hebben die snel is en koel blijft kan ik je alleen maar de Turnigy Trackstar aannraden.
Zelfs met een FDR die voor een grotere baan is en timing met boost er bij, nog maar een temp van 56 tot 60 graden bereiken.

Mvg Roy
 
Die SP 13.5 motoren lijken koeler te rijden met meer (sensor) timing. Als de sensoren niet goed zitten of 1 slecht functioneert kan dat temperatuur geven.
 
Yep Roy, is de nieuwe SP 13,5 motor.
aandrijflijn lijkt soepel te lopen.
Heb de hobbywing xerun regelaar met het nul graden programma. Hierin heb je en optie om de punch op te geven (initial power ofzo). Die had ik dus op 7/9 staan met een vertanding van 4.15. Temperatuur werd 75 graden. Punch op 5/9 gezet, maar nog steeds 75 tot 80 graden. Vertanding op 4.30 gezet en punch op 1/9. Werd temperatuur 85 graden.

Ben een beetje bang geworden en enige wat ik kan bedenken is de kabel..

Iemand ideeën?

De nieuwe 13.5 V3 of de MMM
de nieuwe V3 13.5 wordt hoe dan ook warmer door de andere draaddikte en overige veranderingen. 80-90 graden is ineens prima haalbaar waar je voorheen misschien 60 graden haalde.
 
het gaat om de nieuwe 13,5 v3, dus met een maximale vertiming van 10 graden.

Het gekke is dat dezelfde motor bij iemand anders met zelfde vertanding 20 graden koeler is.

Ik ga een nieuwe sensorkabel eraan koppelen en maar weer voorzichtig proberen.
 
Om welke serie gaat het ? 2005 2018 of 2038 ?

ik heb zelf 2x een 2005 en 1 x een 2038

de ene 2005 word zonder koelen en op 4.2 vertand 80 graden de ander word op 4.2 65 graden.

de 2038 word met koelen op 4.2 vertand 80 graden..

Toch zie je bij anderen ook weer flinke verschillen..

Speedpassion is de draad kwijt !!!
 
@knadrapa: het is een 2005 motor.

Vandaag gereden met een nieuwe sensorkabel, maar helaas nog steeds hete motor, 85 graden. Vervolgens motor gewisseld (motors zijn gelijk aan elkaar) met Ronald. Ronald rijden met die van mij en ik met de motor van Ronald. Uitkomst, mijn motor in auto Ronald 60 graden en motor Ronald in mijn auto weer 85 graden. Het ligt dus niet aan de motor.

Test volgende was rijden met een andere regelaar. Heb nu een xerun hobbywing met stockprogramma en mijn andere regelaar is een mamba max pro. Maar helaas met de mamba werd de motor nog eens heter. Het ligt dus niet aan de regelaar.

Wij hebben aan alles zitten te denken, maar kunnen het niet vinden. Op het rechte stuk met zelfde vertanding lopen de auto's net zo snel. Stel er is iets dat aanloopt, zou je in ieder geval een snelheid verschil verwachten.

Met andere woorden: HELLLUUUPPP! Ik weet het niet meer. Iemand nog ideeen?
 
Allebei dezelfde kap? Misschien is de airflow langs de motor beter bij de kap/auto van Ronald? Of het ligt aan de manier van gas geven/gas-curve op je zender. Wat gebeurt er als jij met de auto van Ronald rijdt, en hij met die van jou?
 
Onze volgende optie was idd met elkaars auto rijden, maar waren al te laat. Beide trouwens een speed6 kap. Ik alleen van hb. Andere kap uiteindelijk 40 graden verschil?

heb wel iets geks gevonden in stuur graden. Stond op 28. Ik denk te veel, auto stond te schudden op carstand en merkte weerstand bij volledig sturen. Stuur nu op 22 graden gezet. Maar weet testen volgende week
 
Vaak zit het in de vinger van de rijder.. tussen 2 personen kan het zo 20 graden schelen
Dus wisselen van auto is de ultieme test om het zeker te weten.
 
20 graden is wel veel verschil. Wij gaan het proberen.
Wordt vervolgd.

Vandaag weer ondervonden dat de ene persoon met zn nieuwe motor 55-60 graden is en de ander gerust 81-85 graden.
Zit hem natuurlijk voor een deel in de auto, snaar, lagers.. maar voor het grootste deel in de gas-vinger van de rijder.
 
wat ik dus ook kan proberen is mijn rijstijl aan te passen. Betekent dit bij bocht uit gas rustiger (maar toch snel genoeg) laten op komen?
 
Hey Rick,

Denk dat het niet alleen je rijstijl is maar ook een puntje afstelling.
Een auto die meer "rolt" heeft doorgaans een minder agressieve rijstijl nodig dan een auto die minder "rol" in de auto heeft.
Had het met de TRF417 ook dat als ik de auto een beetje snel over de baan wilde hebben ik veel agressiever moest rijden als ik in het verleden had met de TRF416X.
Een aantal veranderingen in de afstelling gemaakt en de auto is nu rustiger en rolt meer door de bochten heen.
Dit zorgt er voor dat het geen stop/gas combinatie word en zal de motor ook minder warm worden.
Bij mij scheelde het reeds 15 tot 20 graden op de LRP motor.
Ronald zijn auto rolt ook erg mooi, waardoor hij misschien niet de snelste auto op het rechte stuk heeft maar wel veel goed maakt in het bochtenwerk.
Jou auto is nerveuzer gezien als toeschouwer als die van Ronald.
Dit heeft misschien met rijstijl of de afstelling te maken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Mocht je hem nog niet hebben, download de Hudy setup guide eens en lees hem aandachtig door.
Hier staan een hoop tips,tricks en info in wat een bepaalde afstelling bij de auto doet.

Mvg Roy
 
ik geloof niet dat het bij een stock motor zoveel uitmaakt dat je loopt te hakken op het gas. Er rijden zoveel beginners met die motor zonder ook maar enig probleem.. Ook afstelling van de auto maakt ook echt niks uit voor de temperatuur van een motor in de stock klasse..We gaan er vanuit dat de aandrijflijn soepel loopt? dan denk ik dat het alleen maar in de regelaars zit die hij gebruikt. Probeer eens gewoon een stock regelaar van iemand anders. En niet een vertimebare regelaar in "0"graden modus..

Kleine edit voor de info: Ik neem aan dat de gemeten temperaturen na 5-7 minuten zijn en op beide auto's evenlang mee gereden? Met dezelfde gearing? en op dezelfde dag..
 
Back
Top