Warmliner/Hotliner nog wel zwever ?

Je ziet en hoort meer en meer over die "nieuwe" soort HIGH PERFORMANCE ELECTRIC RC SAILPLANES ... Zwevers kun je dat toch echt niet meer noemen vind ik... Het kriebelt wel als je een clip ziet van zo'n OMEI of iets dergelijks die aan een rotvaart over de piste scheurt ...

Niet voor beginners, dat spreekt ... Zijn hier hotliner-piloten onder ons of anders mensen die met het idee spelen zo'n ding aan te schaffen ? pro's en cons ?

Ik vlieg sinds enkele weken een Micro-Flash van MiBo Modelli uit Italië.
Hacker B40 8s 4:4.1 @ 13x7 prop
8 cellen 1950
Jeti 45 B ESC

Het is niet echt een epic hotliner maar hij wilt toch goed verticaal gaan en een duik maken! Voor de rest is hij vrij simpel te vliegen en zweeft erg goed met een leuk geluidje ;). Natuurlijk niet echt iets voor de beginner maar zeg maar "instap" hotliner haha. Ik moet zeggen dat de Soarus 1600 V-Tail van Kyosho met een typhoon 15/13 (geloof ik + 3s 2200 16c pq slimpack) ook goed vliegt nog net niet goed vertikaal maar vliegt erg relaxt en is erg stevig gebouwd!

Groeten,
Xander

Ik vlieg met een Evolution Competition met een Mega 22/20/1 met 5.2 : 1 vertraging een Hacker F5F 125 A regelaar en 10 X GP 3300 en hij trekt 125 A. Als ik na een vluchtje de vleugel eraf schroef, dan ruik je die typische geur van hete cellen en hete elektronica. Dit gaat best wel vooruit, maar vlieg ik samen met iemand met 16 cellen dan valt het ineens tegen.

Niet te bescheiden Ben!

http://www.fvk.de/Englisch/Nobody.html

Hacker B50 8s 16cellenGP3300>> 160km/uur Makkelijk te vliegen, echt waar (V-stelling, iets achterlijk zwaartepunt, 60%ail.diff)

Zelfde kist met 10cellen GP3300 -16x16RFM>> ca 360gram lichter, en ineens heb je een hellingkist en thermiekzwever in 1!

Geloof me, eenmaal goed afgesteld vliegt dit als een eitje. Op 16Cellen een showstopper, op 10cellen won ik de clubwedstrijd met dit ding.

Topkwaliteit, en niet duur. De 'absolute' is bijna hetzelfde.

succes met raggen 8)

@ Peter
Ik vlieg nu met een 14 X 12 en daarmee kan ik ook in een horizontale lijn vliegen, ik heb ook wat lichtere props geprobeerd maar dan kan de regelaar het horizontaal niet meer bijbenen, verticaal is geen probleem.
Dat is ook een groot nadeel van een 6 pool, de regelaar kan door het hoge toerental het niet meer volgen. Ik kan er dus heel moeilijk een paar cellen bijzetten terwijl dit met een Hacker wel prima gaat als je de prop aanpast.
@ Robert
Ben jij dat op de achtergrond bij Xander?

Back