Warmte problemen T-rex SE

Ik heb ook een behoorlijk warme motor. Eerst zat ik op 70% gas, daarna op 80, Nu heb ik hem gewoon altijd op 100%. Vliegt prima, regelaar wordt niet meer warm, motor nog wel, maar minder dan eerst. Als ik nu 4min30 vlieg kan ik mijn vinger er nog wel op houden. Dat was trouwens een paar dagen terug niet te doen (met die warme wind).

Ik heb een Feigao 3533KV met 10 tanden. Als ik het zo lees kan ik ook beter naar 11 tanden. Hij draaite nu onbelast (0°) 2700 toeren.

En die carbon stokkies moeten niet veel boeien hoor! Het kan wel wat de trillingen versterken als die erin zitten.
Ik had eerst heel ff een kruis van 2 skyshark stokken van 1 meter eronder :D. Werkt prima! Alleen zodra de glitches weg waren, was normaal landen ook geen probleem meer. En een looping met zo'n kruis eronder staat ook zo stom :D:D:D

Bij mij zaten de problemen duidelijk in de BEC van de Align 35 amp regelaar. Na de aanschaf van een CC35 met 3 amp BEC heb ik geen enkel probleem meer gehad. Zelfs met dit warme weer wordt de regelaar niet warmer dan 45 graden en de motor (Align 430L) 60 graden, erg netjes dus.

Voor degene die dit probleem ook hebben hoeven het natuurlijk niet zo drastisch aan te pakken als mij. Een losse BEC van 14,95 volstaat natuurlijk ook prima ;)

steven. zei:
Hoi, ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij wordt de motor te warm, kan er nog net m'n vinger ophouden gedurende een aantal seconden.

Amstel76 zei:
..Zelfs met dit warme weer wordt de regelaar niet warmer dan 45 graden en de motor (Align 430L) 60 graden, erg netjes dus. (Align 430L)

Steven : 60 graden celcius voelt al erg heet aan hoor!

Klopt, 60 graden voelt vrij heet aan maar is een keurige temperatuur met dit weer. Ik heb alleen het voordeel dat ik de temperatuur kan meten en weet dus precies waar ik aan toe ben.

Amstel76 zei:
Klopt, 60 graden voelt vrij heet aan maar is een keurige temperatuur met dit weer. Ik heb alleen het voordeel dat ik de temperatuur kan meten en weet dus precies waar ik aan toe ben.

Meten is W........???

Voor degene die dit probleem ook hebben hoeven het natuurlijk niet zo drastisch aan te pakken als mij. Een losse BEC van 14,95 volstaat natuurlijk ook prima

Oh ja, vergeten te zeggen, ik heb nu dus ook een losse BEC, zelfs 1 van maar 5 euro bij Perba :). Werkt perfect en de regelaar blijft nu gewoon koud. (was eerst loeiheet).

Steven : 60 graden celcius voelt al erg heet aan hoor!

Ok, dan zal het wel niet zo'n probleem zijn, maar ik maakte me gewoon zorgen omdat ik hier ergens gelezen had dat de kracht van de magneten afneemt als deze één maal overhit raken en dat de kracht dan blijft afnemen. Zou natuurlijk zonde zijn om een brushless motortje weg te gooien omdat ik zo nodig geen aandacht aan koeling zou geven.

Bedankt allemaal,
Groetjes
Steven

Back