Ik heb een Spektrum DX4C zenderset en een tijd geleden is het veertje van mijn stuurwiel gebroken.
Ik hoorde best een flinke tik en voelde direct daarna een slap stuurwiel. Hiermee is niet te rijden, de auto is bijv. niet op het rechte stuk te houden.
Ter plekke is door een clubgenoot een nieuw oogje aan het oude veertje gebogen waarna ik deze weer ingebouwd heb. Ik heb de voorspanning zo laag mogelijk gezet en tot nu toe werkt het weer. Ook heb ik al een nieuw veertje in huis.
Als ik het nieuwe veertje monteer en de voorspanning omhoog breng kan ik echter wachten totdat ook deze het begeeft, het is nl. een algemeen voorkomende kwaal van Spektrum ben ik inmiddels achter via o.a. YT.
Ik heb het plan om het nieuwe veertje een uur of 6 in de oven te leggen op 230 graden (hoger gaat de oven niet) om het materiaal hopelijk wat taaier te maken.
Nu is mijn vraag of dit zin heeft, is de temperatuur daarvoor hoog genoeg? Is er iemand met veel verstand van verenstaal die hierover iets kan zeggen?
Alvast bedankt,
Leo
Ik hoorde best een flinke tik en voelde direct daarna een slap stuurwiel. Hiermee is niet te rijden, de auto is bijv. niet op het rechte stuk te houden.
Ter plekke is door een clubgenoot een nieuw oogje aan het oude veertje gebogen waarna ik deze weer ingebouwd heb. Ik heb de voorspanning zo laag mogelijk gezet en tot nu toe werkt het weer. Ook heb ik al een nieuw veertje in huis.
Als ik het nieuwe veertje monteer en de voorspanning omhoog breng kan ik echter wachten totdat ook deze het begeeft, het is nl. een algemeen voorkomende kwaal van Spektrum ben ik inmiddels achter via o.a. YT.
Ik heb het plan om het nieuwe veertje een uur of 6 in de oven te leggen op 230 graden (hoger gaat de oven niet) om het materiaal hopelijk wat taaier te maken.
Nu is mijn vraag of dit zin heeft, is de temperatuur daarvoor hoog genoeg? Is er iemand met veel verstand van verenstaal die hierover iets kan zeggen?
Alvast bedankt,
Leo