Warrior

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Benjamin 1951, 19 apr 2022.

  1. Benjamin 1951

    Benjamin 1951

    Lid geworden:
    4 mrt 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben van plan om na mijn lopende project te starten met de bouw van de Warrior. Graag zou ik willen weten wat voor problemen ik mij op de hals ga halen met dit monster. Het schip is nl. zowat anderhalve meter lang. ik ben nu bezig met de Endurance, ja die kan je zowat als sloep op het dek van dit monster sjorren. Graag wat tips om mij als niet zo'n ervaren bouwer een beetje op weg te helpen. Ik ben zeer geïnteresseerd in deze periode van de zeevaart. ik heb zowat een hele dag doorgebracht op het schip zelf en was toch wel weer bijzonder onder de indruk hoe de mensen in die tijd hebben geleefd en gewerkt. Een heel verschil met de tijd waarin ik op zee zat, met AC op de brug en in de hutten met eigen douche, bureau en zitje.
     
  2. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Welkom op modelbouw forum. Je gaat een mooi pakket bouwen. Neem aan van Billing Boats. Verstandig om een verslag te beginnen. Zo krijg je veel input over je bouw. Ik weet niet of er eerder een soortgelijk schip hier gebouwd is ik zag wel een start van een bouw maar daar was men niet verder dan de spanten gekomen. Benieuwd naar foto's van de endurance en naar je nieuwe project van de Warrior. Succes

    Edit
    Misschien een mooie optie om een boek te nemen over dit soort schepen
    https://www.amazon.nl/Warrior-Dreadnought-Warship-Development-1860-1905/dp/1848320868
    Kun je voor dat geld niet laten liggen.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2022
  3. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Als je de Endurence gebouwd krijgt zal de Warrior ook wel lukken, Ze is gewoon langer omdat er tussen de masten nog enkele stoomschouwen staan.
    maar laat eens wat zien wat je al hebt gebouwd, is vaak makkelijker om dan op je vragen te antwoorden.
    ps. hou het best ook bij 1 topic en maak niet voor elke vraag een nieuw aan, is makkelijker om je verder te helpen en de antwoorden staan dan ook niet overal op het forum verspreid.
    succes
     
  4. Benjamin 1951

    Benjamin 1951

    Lid geworden:
    4 mrt 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zoetermeer
    We gaan het zien, de Endurance moet eerst af, ben redelijk autistische en 2 projecten tegelijk nee, daar ben ik te ordelijk voor. Ik denk dat ik nu nog een ruim half jaar nodig heb. Maar ja de vakantie komt er ook weer aan, en als het lekker weer is zoals nu dan komt er van bouwen niet veel. De tuin en de zon prevaleren dan, zoals nu met laptop op de knie en een borrel op tafel, die schuit komt dan later wel. Waarom de Warior zo bij mij in de belangstelling staat weet ik ook niet, maar het is qua model 1 van de weinige schepen die ik aandurf. De romp van bv. een galjoen of de Victory dat is voor mij een brug te ver. een clipper met een geverfde romp dat is haalbaar, maar verder, misschien later of in een volgend leven. Na een bezoek aan ondermeer dit schip redelijk onder de indruk hoor, de combi stoom en zeil dat is wel een dingetje. Maar in ieder geval bedankt voor de tips iedereen, ga er mijn voordeel mee doen, zal verder proberen dit forum niet te vervuilen met allerlei vraagjes. gr, Benjamin.
     

Deel Deze Pagina