wasa 1628

• Topicstarter Topicstarter ramon2
  • Startdatum Startdatum
R

ramon2

Guest
foto's van de plastic modelbouwkit wasa van: airfix , engeland
mijn vader heeft dit bootje gemaakt in zijn jeugd, onafgewerkt op zolder laten liggen waar ik het uiteindelijk gevonden heb en zo mijn interesse voor modelbouw kreeg. Samen hebben we er dan verder aan gewerkt totdat het uiteindelijk weer enkele jaren bleef liggen. Ik heb het model een paar weken geleden weer boven gehaald en nu de laatste details afgewerkt, hier een paar foto's. (dit is de eerste keer dat ik fotos online zet dus even testen) de bouwdoos dateert van 1976

alles is met de hand geschildert, geen airbrush.
er ontbreken enkele details door het kwijtraken van onderdelen in de jaren.
de witte gloed is van de flits van het fototoestel XD
ik heb nog een doos van de batavia liggen (nog niks aan gedaan), waarschijnlijk plaats ik hiervan een bouwverslag als ik er aan begin.

alle reacties welkom:D

Mooi schip man. Zeker omdat je alles met de hand geverfd hebt, dat vraagt wel wat tijd denk ik?

En het model is ook mooi. Ik heb het niet echt op schepen maar zeker voor de tijd waarin het gemaakt is (1976) vind ik het een supermodel.

Meer van dit! Kom op met die Batavia!

duurt nog even ben eerst de houten nordlandsbaden van billing boats aan het afwerken. het schilderwerk is door papa gedaan, maar aangezien mijn naamplaatje goed gelukt is heb ik er vertrouwen in dat de batavia net zo mooi word, ik hou je op de hoogte maar reken zeker nog tot de paasvakantie eer ik eraan begin :p

Back