Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ziet er ook al strak uit . ik zie dat jij de standaard motor spant gebruik. ik ga een losse oplossing bedenken dat ik niet vast zit aan de standaard indeling. en je kan denk ik de motor ook in het midden houden en de as 3mm uit het midden laten uitbuigen naar de stinger
dat schiet al goed op sam! wauw. ik moet maar eens doorwerken zo te zien haha.
waar heb je de bodem van gemaakt? en de kantelkamer hoe breed is die geworden?
hahaha okejj dacht al dat gaat wel héél snel Xd
ik heb de eerste helft van de bodem erop foto komt later
ziet er ook al netjes uit sam wat voor glas ga je gebruiken ik ga 50gram glas gebruiken. buiten en binnenkant. lijkt me genoeg. of zou je voor de bodem iets zwaarder weefsel gebruiken?
ja aan de buitenkant doe ik de 48 grams glasweefsel gebruiken van hobbyking, en voor de binnenkant de bodem een 160 grams weefseltje dat ik nog heb liggen, maar zit nu ook te twijfelen of ik de binnenkant ook niet beter 48 gram kan doen als je naar het gewicht kijkt..
inderdaad. ik heb nog een aardig stuk van 48gr/m2 en dat is dan als laminaat een totaal van 170gram per m2 maar denk dat ik 80 binnenin doe. en die 48 buiten. heb niet genoeg van die 48 om alles mee te doen namelijk
of ik doe 80 binnen en buiten/ maar dan komt er gauw een paar honderd gram bij... dus of dat slim is gezien het gewicht. tenzij het echt vele vele malen sterker is het hoeft niet het geweld van zware motor te dragen en te weerstaan. dus de torsie krachten zijn niet zo groot. maar hij moet wel een klapper kunnen weerstaan. een fijne lijn tussen goed genoeg en overdreven. maar weet niet waar die lijn ligt
ik ga hier denk ik voor. Mr. Boat - Glasweefsels - Glasweefsel 80 gr. - 1m2
als totaal gewicht niet heel veel zwaarder. misschien dat iemand ervaring heeft met het verschil tussen 50 en 80gram glas. in sterke ten opzichte van gewicht? als 50 niet veel slapper is of beter gezegd 80 niet veel sterker is dan... dan ga ik voor gewicht en doe ik ook 50 idd.
dat gaat goed sam! ik zal morgen even wat foto's posten van mijn voortgang
en waarom bruislijm eigenlijk? ik hou juist van witte houtlijm want dan zie je meteen of alles goed aansluit dan hoef je geen kiertjes te hebben
Witte houtlijm heeft me een beetje in de steek gelaten bij m'n wiesel. Het is een soort kitachtige substantie geworden. Vooral de delen die onder spanning stonden(de beplating) hield de lijm het niet. In de hele bodem wilden de plankjes weer naar hun ouder vorm.
ik maak handbogen en dan lamineer ik ook wel eens een bamboe backing op een hardhouten buik. met witte houtlijm (d3) daar komt een hele dikke bak spanning op. dus het kan meerr hebben als je denkt! zkr als je het klemt. je moet het onder spanning/druk vastlijmen voor optimale hechting dat is met houtbouw projectjes soms lastig omdat de spanten zo dun zijn.
de bodem maak ik van 0,8mm dik triplex. duur plankje (100cm x 50cm kost 13,50) maar het is het waard. daarvan ga ik dus de bodem, en zo veel mogelijk andere delen van de beplating maken. als het plankje op is, maak ik de rest van 2mm dik balsa (waarschijnlijk alleen het bovenste paneel)