Wasabi e900 setup

Discussie in 'Speedboten' gestart door RoyV, 19 mei 2016.

  1. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Je kap zal wel redelijk zwaar zijn , inderdaad 2 pennen voor en het mooist voor achter is gewoon met een verzonken imbus m4 1 of beide kanten 1 die dan onder de tape komen.
     
  2. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Denk dat ik inderdaad maar een verzonken imbus ga proberen en voorzijde 2 pennen inderdaad. Is wel de beste en mooiste oplossing.
     
  3. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Mijn messing buis van de flexas steekt nu nog uit mijn spiegel enkele millimeters. Wat is wijsheid dit zo laten of gelijk aan de spiegel houden?
     
  4. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Verzonken imbusjes geplaatst voor de achterzijde van de kap. 1536312459007.jpeg
     
  5. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Netjes je maakt er gelijk werk van
     
  6. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Dankje doe mijn best om er wat moois van te maken.

    Ik probeerde net mijn flexas te solderen maar dit was geen succes. Heb deze opgeruwd ontvet verwarmt s39 gebruikt maar het soldeer loopt er zo vanaf.
    Iemand nog goede ideeën. Heb de werkwijze en spullen gebruikt die eerder zijn aangegeven in het topic. S39 en drinkwater soldeer.
    Krijg het maar niet voor elkaar.
     
  7. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Zie topic van de hydro houtbouw van Roy Maas , hij legt goed uit wat voor hem wel werkte.
    Hard solderen met een gewone soldeer fles/brander werkt zoiezo niet.
     
  8. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Ga ik dat topic even bekijken.
     
  9. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Roy,

    Hoe heb je de toplaag van de boot afgewerkt? Tweecomponentenlak?
    Bij 'gewone' verf is de kans groter dat de verf meekomt bij het verwijderen van de tape.

    Groeten, Jan.
     
  10. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    De boot is voorzien van een 2k filler/primer gespoten met metallic zwart toen voorzien van 2k clear coat dit alles geschuurd met waterproof 800 en afgeplakt gespoten met metallic zilver en voorzien van 2 lagen clear coat.
    Ik ga er vanuit dat dit wel blijft zitten
     
  11. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.684
    Locatie:
    Sneek
  12. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Flexas solderen.
    Ik krijg het maar niet voor elkaar om de flexas te solderen.
    Ik gebruik drinkwater soldeer en s39 maar het soldeer vloeit er niet in. Het blijft er maar afrollen. Ik wordt er inmiddels een beetje wanhopig van.
    Of is dit niet de goede soldeer? 1536505624029.jpeg
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Even aan @Stoompomp of @willum vragen Roy, één van de twee (of beiden?) heeft het nodige geschreven en verwezen m.b.t. hardsolderen, toevoeg- en vloeimiddelen.

    Aangezien het een flexas is, kun je het S39 dat capillair verder/dieper in de 'wikkelingen' is getrokken later goed verwijderen? Anders kan het blijven doorvreten.

    En binnen het kader van elektro
    S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!!
     
  14. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.628
    Locatie:
    noord-limburg
    Roy,

    Heb je een foto van het objekt voor het beeld.
    Kan ik mogelijk een passend antwoord geven.
    Het zou een tekort aan soldeerwarmte kunnen zijn.

    Groet,
    Willum
     
  15. Zeiler

    Zeiler

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Hilversum
    Of inmiddels een te veel aan verontreiniging na vele keren de S39 gedeeltelijk te hebben opgestookt...

    Zoals willum zegt, een foto zal een duwtje in de juiste oplossingsrichting zijn.
     
  16. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Waar willen jullie precies een foto van zien?
    Het is een normale flexas. Ik heb er een stukje afgedremeld om op te testen. Het maakt niet uit welke temp ik deze stook. Het vloeit er gewoon niet in en rolt eraf. Heb de as al meerdere keren getracht te ontvetten eerst in de aceton en daarna in de thinner.
    Met de brander kan ik het test stukje ook rood gloeiend krijgen dus denk niet dat het een gebrek aan warmte is.
    Ik heb helaas niet genoeg as om te kunnen blijven testen.
    Heb namelijk begrepen dat te heet er voor kan zorgen dat de as broos wordt.
     
  17. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Dit is de as 1536605934377.jpeg
    Ben nu een beetje huiverig om op de as te gaan solderen. Misschien maar verlijmen met loctite. Welke is hier geschikt voor?
    Of moet het gedeelte wat in de koppeling gaat ook gesoldeerd worden?
     
  18. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    ik plak mijn assen met loctite 648
    50ml op ebay voor ongeveer €8 met free shipping
     
  19. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    4.628
    Locatie:
    noord-limburg
    Roy,
    De vraag is op dit moment:
    Is de spiraalveer misschien al te ver uitgegloeid om een goede werking te garanderen.
    Lijmen.

    Groet,
    Willum

    Verder:
    Is je spiraalveer van RVS, dan heb je "S39-RVS" nodig met jou eigen zilver-tin.
    Is je spiraalveer van staal dan heb je S39-universeel nodig met jou eigen zilver-tin.

    Kom je RVS-spiraal te kort kun je deze zelf maken met je accuboormachine en RVS lasdraad.
    Maak deze met regelmaat zelf op deze manier.
    Zelfs veertjes kun je zo in alle maten en soorten maken.
     
  20. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Ben wel heel benieuwd hoe je die maakt.
    Heb je daar een filmpje van?
    Als ik deze verlijm wat doe je dan met het eindstuk in de koppeling? Hoeft deze niet verlijmd te worden dan?
    Denk dat de as van staal is. Zal morgen even kijken welke s39 ik heb. Denk dat deze voor koper is misschien. Drinkwater leiding.
    Zou dat het probleem kunnen zijn?
     

Deel Deze Pagina