wat betekent 30 c

hoi,
Ik heb een vraagje .
je zie als je een lipo heb bvb 5s 2200 mha 30 c.
maar wat betekent 30 c .
sp ik heb de zoekfunctie van het forum al geprobeerd.
gr pierre

Laatst bewerkt:
zucht kan niemand de zoek functie gebruiken tegenwoordig?
beste, er zijn hier al heel veel topics over. de c waarde houd in hoe snel je accu weer kan worden ontladen. dat is de ontlaadsnelheid van je accu. je kan de ampere uitrekenen door 2200:1000 en dan x het aantal c waarde. dat komt uit op 66 ampere dat je accu continu kan leveren.

( ik ben alleen niet zeker van de som die ik heb gedaan maar k geloof dat je het zo moest uitrekenen ik zou even wachten op andere reacties )

30 x 2,2A is inderdaad 66 A dit is dus inderdaad de stroom die de accu constant kan leveren.

Als op zon accu bijv. staat max charge 2c betekent dit dus dat je hem met maximaal 4,4 A mag laden.

Grtzzz

zucht kan niemand de zoek functie gebruiken tegenwoordig?
beste, er zijn hier al heel veel topics over. de c waarde houd in hoe snel je accu weer kan worden ontladen. dat is de ontlaadsnelheid van je accu. je kan de ampere uitrekenen door 2200:1000 en dan x het aantal c waarde. dat komt uit op 66 ampere dat je accu continu kan leveren.

( ik ben alleen niet zeker van de som die ik heb gedaan maar k geloof dat je het zo moest uitrekenen ik zou even wachten op andere reacties )

dat ik al geprobeerd maar gaf geen resultaat maar bedankt voor je antwoordt

Back