Wat doen al die quadcopters hier?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Justapoke, 26 jul 2017.

  1. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Modelvliegtuigen > FPV (First person view)

    Een multicopter valt volgens mij niet onder de noemer vliegtuigen, dus waarom?

    Er is ook een draad: Multicopters én Multicopters FPV foto en video
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Misschien omdat het FPV wereldje niet zo heel groot is en kruisbestuiving altijd positieve dingen bewerkstelligd. Maar waarschijnlijk omdat mensen zoeken op FPV en dan hier belanden; best wel logisch als je de subforum-naam zo bekijkt. Dat dit dan weer onder het subforum Modelvliegtuigen valt, tja, daar wordt dan overheen gelezen.

    Ik vlieg beide op FPV, vliegtuigen en racequads, en vind het eigenlijk logischer ook om FPV in 1 forum te drukken want we gebruiken immers dezelfde technologie.
    Niet alles zo in hokjes proppen en het is prima om af en toe een beetje buiten de lijnen te kleuren ;)
     
  3. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Mja, ik vlieg ook beide, maar zou het wel prettig vinden als er toch wat duidelijkere structuur in zit.
    Toch wat makkelijker als je informatie zoekt. Wat electronica betreft zit er toch wel wat verschil in fixed-wing en rotors.

    Wat mij betreft zou je die andere subforums dus ook moeten hernoemen. Multicopters FPV foto en video naar Arial fotografie bijvoorbeeld, en een duidelijke sub voor FPV multi-rotor toevoegen.

    En over het algemeen zijn bijna alle moderne quads tegenwoordig standaard voorzien van een camera en FPV gear, dus eigenlijk valt het ook nog gewoon onder multi-rotor.

    Als ik wil lezen over FPV vliegtuigen heb ik geen zin in quad geneuzel, andersom hetzelfde.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2017

Deel Deze Pagina