Wat doen met speed 400 en ... (filmpje test roer)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door mr-02, 16 nov 2006.

  1. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Hoi,

    Heb ondertussen al wat verdergewerkt.
    vraagje: zal het vliegtuigje misschien wel gaan met brushless als het niet met speed 400 gaat?

    nu is hij zo:
    [​IMG]
    (Hoofteroer en richtingsroer staan nog niet vast (daarom staat het op de foto nog beetje scheef)
     
  2. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Denk eerder in de richting van Sp300 (of280) 7.2V. Gaat veel gewicht besparen.
    Het ziet er voor de rest wel strak uit.
    Ga zo door.

    De romp is toch hardhout en geen balsa?
    Want dan zul je toch nog wat moeten verstevigen .
    Is de vleugel ook verlijmt op de romp ... anders trek je deze bij de eerste de beste looping los van de romp. De kopjes van de schroeven hebben een veel te klein opp. om al die krachten te houden in combinatie met het brose depron. --> Anders een triplex plaatje onder de schroeven zorgen voor een groter opp.

    Nog veel bouwplezier.

    My 2 cents only.
     
  3. aviador

    aviador Guest

    ìk zou anders niet weten waarom dit vliegtuigje niet zou gaan vliegen. ik heb veel vreemdere modellen verzonnen die zelfs nog vlogen. een speed 400 is eigenlijk wel te zwaar voor je toestelletje (wat is de span?) met een cdrom of fietsbel met 3s vliegt het zoiezo wel, want met zo'n settup gaat het toch verticaal :hammer:
    gewoon doorbouwen, vleugel oppervlak berekenen, gewicht meten, redeneren of het zou vliegen, mocht het niet kunnen vliegen fietsbel of cdrom erop!

    ik experimenteer ook liever dan een bestaand model na te maken, het geeft gewoon veel meer voldoening om zelf iets te maken en ontwerpen wat (goed) vliegt. laat je niet ontmoedigen dus!
     
  4. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    kan je misschien niet zien maar onder die schroevjes is er al plastiek(doorzichtig) onder voor meer oppervlakte,ja vleugel is ook goed vast gelijmt :wink:

    @aviador
    de span is 70cm, maar ik ga toch eerst proberen met een speed 400 en als dat niet lukt koop ik ff een speed 300

    greetzzz
    florian
     
  5. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Woensdag ga ik normaalgezien beginnen aan de servo's.

    Enkele vraagjes:

    1. Waar steek ik het best de servo's? (midden, dicht bij de roeren ...)?
    2. Hoe bereken ik het zwaartepunt van m'n vliegtuigje ?
    3. Iemand een idee voor een naam als ie ooit eens zou kunnen vliegen :lol: ?
    4. Zou het vliegtuig ook kunnen vliegen zonder rolroeren ?

    Groeten
    Florian
     
  6. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Aloha

    1.Servo's plaatsen met de motor en batterij ... zodat het zwaartepunt in eens goed ligt.

    2.Zou het op ongeveer 1/3 van de vleugel leggen en daar ergens mee beginnen. En dan verder experimenteren.

    3. Test I ??????

    4. Nee een vlakke vleugel is niet eigenstabiel en kan dus niet vliegen zonder rolroeren ... Is niet bestuurbaar.

    MvG

    Tim
     
  7. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    merci voor de antwoorden,

    dus er moeten rolroeren op ... hoe kan ik dat dan het bet doen?
    plaatsen van de servo en zo en de stangen

    hoe ik denk hoe het moet:
    servo plaatsen in het midden van de vleugel (onderkant of bovenkant)
    dan gewoon rolroeren uitsnijden, en dan de rest gewoon et die stangetjes en de houdertjes

    is dat juist?
    en waar moet ik extra op letten ?
     
  8. aviador

    aviador Guest

    rolroeren maak ik altijd zo:
    eerst een snede maken in de lengte van het roer, niet helemaal uitsijden dus.
    dan het begin en het einde van de roer insnijden
    dan het roer naar de niet-gesneden kant vouwen en het roer afschuinen met schuurpapier (snijden kan ook)
    dan met tape het roer extra verstevigen en er een koolstof staafje van 1,5cm in stoppen
    als laatse met krimpkous en CA een scharnier maken om het roer aan te sturen.

    als je wil kan ik nog wel een foto zoeken waarop het te zien is.
     
  9. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    merci aviador voor de uitgebruide uitleg

    maar dat snapte ik al :lol:
    ik bedoelde met de servo oe da'k die vast moet maken maar dat snap ik ook al
    heeft 2f@st 4 U uitgelgd via msn :-D
     
  10. aviador

    aviador Guest

    ik ben weer eens overbodig geweest :lol: :(
    ga je het met quicklinkjes doen of met koolstof en krimpkous?
    ennuh, laat wat foto's zien als ie klaar is he :D
     
  11. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    quicklinkjes ? :oops:
    wat betekent dat ookalweer :oops:

    voor van servo naar roer:
    zo'n stukje op het roer met daaraan een stang en dan aan de servo
    voor scharnier:
    gewoon schuren (de rand)
    en dan met tape

    als je 1 van die twee bedoelt :p
     
  12. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Ziezo

    hoogteroer en richtingsroer zijn aangesloten en al.
    nu nog rolroer, ...

    oeja, ik heb zonet een LiPo 7.4V 820MAH besteld.
    nu moet ik juist nog een speed 300 hebben (aangezien ik blut ben moet ik nog ff w8en :lol: )

    doeii
     
  13. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    ai ai ai, Je had beter een 3s lipo kunnen nemen, dan heb je veeeel meer vermogen op die sp300 7,2v


    Niet dat je tekort komt met die 2s, maar als het nog kan zou ik een 3s nemen.

    MVg Jesse
     
  14. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    3s heb ik nog,

    maar ie zal nu lichter zijn, en het is toch niet voor snel mee te vliegen, gewoon eens op gemak...

    foto's oe ie nu is:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    Hoi,

    ik heb nog een motortje gevonden in m'n carboon cp (helicopter)
    op die motor stond er: 370 HP
    zal ook wel goed zijn zekers ... de prop is een 12 cm hunter
    [​IMG]

    zeg het me als het niet zal gaan e :wink:

    doeii
     
  16. aviador

    aviador Guest

    op 2s moet dit gaan, lekker lichte setup. met de sp400 heb je meer kracht, maar je 2s lipo is daar te licht voor (kan te weinig stroom aan), en 3s is weer een te hoge spanning.
    het best kan je denk ik een sp300 7.4volt!! + gunter op 3s vliegen, maar dan moet je wel een sp300 kopen.
     
  17. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    okeej :D
    de lipo 2S is vandaag verzonden van bij rctechnics
    zal dus voor begin volgende week zijn hopelijk
     
  18. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Een speed 400 7,2V gaat prima op een 3S Lipo hoor, mijn torretje heeft er nu zo'n 20 vluchten op zitten maar ik merk nog geen verschil hoor.
    Speed 400 6V is idd te licht op een 3S Lipo, dan verbrand deze en als je pech hebt gaat ook je Lipo eraan.
     
  19. mr-02

    mr-02

    Lid geworden:
    7 sep 2005
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Brugge
    eerst zit iedereen te zeggen dat dat de zwaar is met een speed 400 :lol:
    nu blijf ik bij m'n motortje van nu wi
     
  20. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    Ja, op dat wegwaai vliegtuigje :wink: wat je nu aan het maken bent is dat zeker te zwaar ja.

    Het gaat er om dat een 3S lipo gewoon gebruikt kan worden in combinatie met een Speed 400 7,2V, het torretje zal alleen iets eerder versleten zijn maar ik merk er na ca. 20 vluchten nog maar weinig van.
     

Deel Deze Pagina