wat heb ik allemaal nodig

• Topicstarter Topicstarter henjac24
  • Startdatum Startdatum
H

henjac24

Guest
Hallo allemaal
wie kan mij helpen ? ik ben een tijdje terug begonnen met wat hout te zagen en inmiddels heb ik een echt scheepsmodel op tafel staan het is een jumbo sleephopperzuiger nu wil ik hem ook rc.maken wat heb ik er voor nodig om dit te bereiken.
ik heb er al wel 2 electromotoren+schroefen inleggen en ben bezich met de boegstraal en de roeren en om dit allemaal rc te krijgen wat heb ik daar voor nodig? even wat extra info de lengte is 1.40m
de breedte is 25cm 2motoren van de aandrijfset happy hunter rechtstreeks op de assen gemonteerd.
de boegstraal is van robbe
dat was het wel zo,n beetje.
met vriendelijke groet harry.

baggerwereld

Ehhh,
1. een zender/ontvanger (als je die nog niet hebt)
2. 2 accu's (een accu voor de servo's+ontvanger en een accu voor de motoren)
3. Een vaarregelaar (heb ik geen verstand van, ik bouw zeilboten)
4. 1 of meer servo's (voor het roer)(meerdere voor extra functies, ankerlier, bluskanonnen)

Denk eraan: Neem 1 stekkersysteem (robbe, futaba, J/R) voor je boot, hoef je geen verloopstukjes te kopen :lol:

PS: Ik denk dat er nog wel meer dingen zijn, maar die ben ik vergeten te vermelden (er zijn ook motorbootbouwers op dit forum)

Laatst bewerkt:
oke maar een zender en ontvanger heb je daar ook nog verschil in als ik een zender koop hoe weet ik welke ontvanger er bij moet en goed is
zo ook als ik m,n boegstraal wil bedienen hoe gaat dat dan op de zender dat van de stekkers is een goeie bedankt:-)
ja en de accu,s hoe groot zijn die en hoelang kan je er mee varen waar moet ik naar kijken?...................je begrijpt het al ik ben een leek op dit gebied en ben bang dat ik de winkel uitga met spul wat het net niet is.
groet.

Als je een zender koopt zit er bijna altijd een ontvanger bij!
Servo's sluit je direct aan op de ontvanger.
Ik heb geen verstand van accu's voor zulk soort schepen...

Ludo

Voor een zender moet je maar eens even de modelcraft van 60 euro opzoeken bij conrad.. Deze is 4 kanaals.. Dus je motoren (kunnen) op 1 kanaal.. je roeren op 1 kanaal.. en dan een kanaal voor je boegschroef.. en een 4e voor wat anders?? Hier heb je dan ook gelijk een ontvanger etc bij..

ha ha kijk hier kan ik wat mee en als je op de zender gaat varen heb je pookje vooruit/achteruit en pookje sb/bb maar dan de boegschroef?? gaat dat met een knopje/switch en dan heb je geen roer(b.V) maar wel boegschroef? of zit ik er nu helemaal naast......
ik zal binnenkort wat foto,s plaatsen van het schip.

Je hebt 2 knuppels die in feite rond kunnen draaien.. Dus doe je bijvoorbeeld je boegschroef op de linkerknuppel samen met je hoofdmotor.. dan kan je dus de motor op vooruit achteruit aan sluiten.. en de boegschroef op links rechts.. want de knuppel kan alle kanten op.. en dan heb je dus 4 kanalen.. want 2x vooruit achteruit ( 2 knuppels dus) en 2x links rechts (idem) en links rechts en vooruit achteruit zitten dus op 1 knuppel..

he bedankt voor de uitleg en die zender modelcraft is dat allemaal makkelijk zelf aan te sluiten ik zie dat er een hoop bij zit en dan komt er alleen nog een accu bij en dan kan ik dus varen kan niet wachten ha ha

Als je een schip kan bouwen dan is de boel aansluiten net zo makkelijk als scheiten op de wc :D Tenzij je een stomawals hebt :mrgreen:

Als je een schip kan bouwen dan is de boel aansluiten net zo makkelijk als scheiten op de wc :D Tenzij je een stomawals hebt :mrgreen:

Botter

er zijn mensen die snappen zo iets gewoon niet en die beginnen geef dan ook gewoon normaal antwoord!!!!

mvg,
Karsten!

oke duidelijk ja
nou ik ga m,n best doen tot zover bedankt allemaal
heb m,n casco nu in de vijver liggen voor de lek test ziet er goed uit
groet allemaal

baggerwereld

ik hen 12 volt 7a acus in mijn boot nemen gewoon uit een uode brandmeld instalatie of en beveileging instalatie
hankt er van af wat voor motoren je hebt

alex

hallo ben ik weer

nou het begint al aardig bootje te worden
maar de diepgang is niet goed hij moet dieper in het water komen te liggen
wat kan je dan het best als ballast gebruiken?
vr gr harry

baggerwereld.com

meer accus voor langere vaartijd of als dat niet past lood.

alex

edit; heb je ook een paar foto's????

Laatst bewerkt:
Back