Wat heb ik gekocht?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rgrs, 16 dec 2018.

  1. rgrs

    rgrs

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aarde
    Hallo kenners, wie kan mij helpen?

    Ik heb hier een Nitro auto, schaal 1:8. Die heb ik letterlijk op de kop getikt.
    Impulsieve aankoop, doe je niks aan.

    Banden datum 1998
    Motor t2m m21xp 3.5 zonder trekstarter.
    27Mhz zender ontvanger (mix van Kyosho en acoms techniplus Alpha
    Opdruk op diff voor en achter is Pirate.
    Simprop ses 320STD gas servo (stuur servo kan ik niet aflezen momenteel)
    4x1,5AA batterypack.

    Ik heb hem volledig schoongemaakt, motor loopt soepel en de elektronica werkt.

    Ik moet hem nog starten, ik mis nog wat onderdelen. Ik zou met name willen weten of er een trekstarter op kan. Dat is beduidend goedkoper dan een starterbox.

    Ik vermoed dat het een Frankenstein is van een oude Protech icm met andere onderdelen.

    Welk merk is dit? Iemand enig idee? En waarmee is het compatible?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • rc1.jpeg
      rc1.jpeg
      Bestandsgrootte:
      327,3 KB
      Weergaven:
      277
    • rc2.jpeg
      rc2.jpeg
      Bestandsgrootte:
      329,8 KB
      Weergaven:
      292
  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Heb niet echt verstand van merken bij auto's maar weet wel dat je goed moet oppassen met het batterijen pakket.
    Als je die Wilt gebruiken dan beter goede enneloop cellen gebruiken.dat zijn oplaad bare cellen / batterijen.nog beter een 4,8 of een 6 volt pakket kopen of zelf maken
    Veel plezier nog met je aankoop
    Grt Tom
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Ps...startbox is wel Super handig hoor.
    Die doet het altijd met een volle accu.
    Trekstarter altijd wat.
    Touwtje weer kaduuk enzo.
    Maar ja iedereen zijn dingetjes natuurlijk
     
  4. rgrs

    rgrs

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aarde
    Hallo Tom, voordat ik er meer geld in steek wil ik eerst weten, wat ik heb. Ik heb verder gezocht en kom nu hier uit.
    De batterijen ga ik niet gebruiken, die zitten er in om te testen.

    Of deze. Die lijkt er al helemaal op.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2018
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Iets wat 20 jaar oud is moet je niet eens proberen om voor jezelf rijdend te maken. Als je het voor een prikkie gekocht hebt kan je beter op Facebook oid wat Vintage RC pagina's opzoeken en het daar te koop aanbieden.
    Motor zal wel vast zitten of verroest zijn en het plastic verouderd en dus meer kwetsbaar als ook de onderdelen nog moeilijk vindbaar zullen zijn..

    Maar op de motor staat T2M en op de diffs Pirate. Nu is de T2M Pirate een bekend model in vele revisies uitgebracht. Als ik zoek op de motor kom ik bij vele sites uit waar ze praten over een T2M Pirate Twister
     
  6. rgrs

    rgrs

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aarde
    Hallo Roelof,

    De motor zit niet vast en ziet er nog goed uit van binnen, geen roest!. Hij draait soepel rond en heeft geen speling, van wat ik kan zien en voelen. Het is een Graupner Impuls 2000. Het motortje is een t2m m21xp 3.5cc, daar kan ik inmiddels ook al genoeg over vinden. Als ie start, dan rijdt ik hem op totdat ie niet meer kan of wil.

    Ik heb alleen een pakking, brandstof, luchtfilter, gloeiplug en een starter nodig. Die start is het duurste helaas.
     
  7. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Die pakking kun je misschien zelf maken.met aftekenen en wat doorslagjes kom je in combie met een scherp mesje al een heul eind
    Br.stof ,plug en filter zijn ook wel gangbare zaken.starter gebruikt kopen en even nalopen?
    Grt Tom
     
  8. rgrs

    rgrs

    Lid geworden:
    16 dec 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Aarde
    Pakking van de uitlaat bocht naar de uitlaat. Dat was zon dik rubber ding. Die zijn ook gewoon verkrijgbaar. Ik ga morgen even alles halen bij een winkel hier in de buurt. Dan zien we wel of het een miskoop was of dat we er nog wat plezier aan beleven. Starter zoek ik nu tweedehands op MP.
     
  9. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Gewoon proberen Toch.
    Leuk man.
    Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog aan de serpent cobra 4x4.
    Ook op mp en prachtige wagens.
     
  10. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Hoi ik heb een wagen die hier sterk op lijkt volgens Roelof was het een t2m(ander toppic) maar volgens t2m Frankrijk was het een promodels uiteindelijk weet ik nog steeds niet wat ik heb en ik zoek een tandwiel
    Roelof wel bedankt voor de goede hulp heb je op dit forum een the button of een rate die je iemand kan geven ofzo dan geef ik je even credits
    VGRTijs
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Protech.... iets van een Tech-12 oid...

    Protech is al vele jaren geleden failliet gegaan, je zult dan winkels moeten benaderen of ze nog wat in de rommelbak hebben liggen of anders kom je op Ebay nog wel wat tegen.
     
  12. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Roelof heb al heel veel mensen gemaild of gebeld iedereen ziet er een andere auto in maar het komt er elke keer op keer dat ze het onderdeel niet hebben dus heb het opgegeven maar nogmaals bedankt voor de goede hulp
    VGR:Tijs
     

Deel Deze Pagina