Wat heeft meer grip op asfalt: 2WD of 4 WD?

200+ km/u

Heren racers,

We zijn inmiddels een paar maanden verder.
De keuze is uiteindelijk een Xray T3R geworden met Protoform 1505-30 body.
De wagen is voorzien van een CC 4pole 5700 KV i.c.m. Mamba max pro op 5S.
Op dit moment is de hoogst gemeten snelheid: 183,6 km/u.(gemeten met GPS)
Deze speedruns zijn gedaan op een industrieterrein (dus niet op een circuit).
Het meest grappige van alles is: dit kogeltje wordt bestuurd door een jochie van 9!

Het doel is 200+ km/u, gewoon met deze auto, zonder allerlei verbouw-trucs!

Heren racers,

We zijn inmiddels een paar maanden verder.
De keuze is uiteindelijk een Xray T3R geworden met Protoform 1505-30 body.
De wagen is voorzien van een CC 4pole 5700 KV i.c.m. Mamba max pro op 5S.
Op dit moment is de hoogst gemeten snelheid: 183,6 km/u.(gemeten met GPS)
Deze speedruns zijn gedaan op een industrieterrein (dus niet op een circuit).
Het meest grappige van alles is: dit kogeltje wordt bestuurd door een jochie van 9!

Het doel is 200+ km/u, gewoon met deze auto, zonder allerlei verbouw-trucs!

CC 5700KV met 5s? Heb je er ook een airco opzitten? Ik heb zelf ook de Xray T3R en heb er een modelcraft 8T en 100A regelaar erin hangen icm 4s lipo haalde ik 137Km/u toen me voorste aandrijfriem knapte, me regelaar en motor werden aardig warm/heet. Ik op dat moment niet eens het gas helemaal open.... Welke riemen heb jij er dan opzitten als ik vragen mag:D?

Flimpjes doen veel tegenwoordig;)

@ansmann-racing:

Citaat: "CC 5700KV met 5s? Heb je er ook een airco opzitten?"

Nee, gewoon een blowertje.Daarnaast worden de temps na iedere run gecontroleerd
en het blijft rond 43 graden celcius.

Citaat: "Ik heb zelf ook de Xray T3R en heb er een modelcraft 8T en 100A regelaar erin hangen icm 4s lipo haalde ik 137Km/u toen me voorste aandrijfriem knapte, me regelaar en motor werden aardig warm/heet ".

Dat is dus precies de reden dat ik jaren geleden al overgestapt ben naar Castle Creations!

Welke snaren ik gebruik? Gewoon de standaard die bij de kit geleverd zitten.
Daar komt bij: je schrijft dat je op een 4S lipo rijdt. Hoeveel milliampere heeft deze accu en wat is de C-waarde? Ik denk dat je regelaar gewoon te weinig aan kan!

Overigens is het niet zo dat deze speedruns op "trial and error base" gebeuren.
Mijn zwager blaast ook mee en heeft een speedcalculator ontwikkelt die rekening houdt
met spanningsval, luchtweerstand etc. Daarnaast heeft hij een meetinstrument aangeschaft
waarmee we motorvermogen e.d kunnen meten. Hiermee en de speedcalculator kun je gegevens analyseren en vrij nauwkeurig gearratio's berekenen. (Alle lof aan jou U2.5T jangah!)

Jij schijnt te schrikken van een cc5700 KV op 5S. Gewoon een kwestie van de temperatuur in de gaten houden en juist vertanden.
Lees dit maar eens:http://www.fast-rc.co.uk/forum/index.php?topic=772.0

Citaat:
"Flimpjes doen veel tegenwoordig"
Wil je een filmpje ter bewijs? Wellich dat er een filmpje komt, als we 200 km/u hebben gehaald. Ik maak geen filmpjes om dingen te bewijzen, we doen dit puur voor de lol en voor onszelf.Je gelooft het......of niet!

De reden dat ik na een aantal maanden nog een reactie plaatste om te vertellen wat onze keuze was geworden qua chassis (2WD/4WD), was puur uit fatsoen naar degene die ik destijds om hulp heb gevraagd!

Erwin

Laatst bewerkt:
Back