wat hulp nodig

ik wil een DLG (wat betekend dat eigenlijk?) maken, maar ik heb een paar vragen over de vleugel en de romp...
ik heb eigenlijk 3 manieren gezien hoe je de vleugel kan maken:
1. een profiel in een flinke balsa plank schuren en er dan wat gaten in snijden en dan bespannen (eventueel met een V stelling)
2. op de een of andere manier ribben te maken voor de vleugel (ik krijg die nooit mooi en hoe ik ze wil hebben...)
en dan ook gwn bespannen.
en 3. ik geloof dat ze dan een piepschuime plaat zo schuren als ze hem hebben willen en dan glasvezelen.

nou wil ik weten wat het makkelijkst is voor een beginners vliegtuigje? (dus moet tegen ruwe landingen kunnen)

en dan wil ik weten hoe je een romp kan maken met glasvezel of van een carbon matje (of hoe dat ook mag heten)
en waar kan ik zo'n geweven carbon matje kopen?

ik denk dat dit voorlopig wel mijn vragen waren :P

vrgt Jacar

Sparkie,

Ik zou aanbevelen om met een bouwdoos te beginnen, er zijn genoeg leuke,
b.v. The Gambler, Bonsai, QFII, Apache, Huron, en Apogee Sport.
Ook zijn er wel tekeningen van short kits (ribben pakket) te verkrijgen
Kijk een op de Nederlandse F3k site, daar vindt je heel veel informatie.
Cheers

Bart

of je maakt, om het gevoel een beetje te krijgen en te zien hoe het een beetje gaat, de Thermal Scout is wel VV , die heb ik ook als 1e gemaakt, en heb toen veel geleerd over de ballans en over vleugel instelling enzo,
hier een foto :

Tscout.jpg

de site waar alles hierover staat: http://f4bscale.worldonline.co.uk/scouts.htm#Test Flying

succes

Bart

ja ik had dat draadje ook al gezien nu weet ik...
discus launch glider en hand launch glider...
ik ga dus een DLG maken (vind ik mooier en lijkt me ook handiger omdat ze veel hoger kunnen, of zeg ik nu iets doms???)

vrgt Jacar

De tekening van de OFA II kun je op www.f3k.nl aanvragen.

Trouwens, je woont in Den Haag. Een van de meest productiefste DLG bouwers van Nederland woont ook in Den Haag, Sietse!
Ik zie mogelijkheden tot kennisuitwisseling :wink:

Wubbe zei:
Trouwens, je woont in Den Haag. Een van de meest productiefste DLG bouwers van Nederland woont ook in Den Haag, Sietse!
Ik zie mogelijkheden tot kennisuitwisseling :wink:

Nou, dan moet ik weer ff snel gaan bouwen om dat waar te maken. Liggen nog teveel dingen ietwat stil.. Moet nou toch echt ff glas inkopen om die naam waar te kunnen maken :).
Hoewel... meer DLG-bouwers wonen hier (nog) niet volgens mij :)

Back