wat ik doe verkeerd?

:mad: wat ik doe verkeerd? :mad:
ik heb hacker a30-14l met Master Basic 40SB controller. ik heb aangesloten motor en controller volgens handleiding en mijn eindpunten in de futaba zender worden geprogrammeerd -100 en +100. nu de motor begint wanneer trottle is ongeveer -68 en gaat uit rond -80. hoe kan ik programmeren mijn zender of controller om motor te draaien en stoppen van -100

hartelijk dank voor alle hulp
 
misschien helpt het om je eindpunten in de regelaar te programmeren.

bij de meeste regelaars gaat het zo:
zet je zender aan en geef vol gas.
sluit de accu aan op de regelaar maar gooi het gas op de zender dicht na het (de) eerste piepje (s)

kijk of dat helpt.

Anders moet je het misschien zoeken in je trim? staat die wel gecentreerd?
 
de trim is in het centrum en op de zender 0 staat voor de trim. volgens hacker handleiding gashendel aan te passen wordt automatisch geprogrammeerd
 
Ik heb hier de handleiding gelezen:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=handleiding%20master%20basic&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.hacker-motor.com%2Fdaten%2Fanleitungen%2FMASTER-Basic-Manualengl.pdf&ei=hz0mUd6hHKXP0QX08IHoCA&usg=AFQjCNHYfcJbGxe0TJYXGqxqxpC0dqM28Q&bvm=bv.42661473,d.d2k

En voor futaba moet je de throttle in reverse zetten, dus servorichting omdraaien.
Heb je dit ook gedaan?

When using Robbe/FUTABA transmitters, then your „throttle channel“ has to be reversed!
 
Herstel: volgens de manual moet de ATV 100% zijn, dus dat is wel ok. Ook moeten de trims op 0 staan. Tevens bij opstarten de throttle stick helemaal in de 0 positie (dus uit). Dan zou auto endpoint moeten werken.

My motor is not running un- til„1/3 throttle“ position and the speed can‘t be comman- ded sensitive.
Most probably the throttle stick ATV adjustment is not set to 100% for both side or the throttle stick is not in the proper „motor stop“ position when the Speed Controller is started up. In mode automatic initial point the Speed Con- troller may assume a higher throttle stick position as „motor stop“ position. This reduces the usable throttle stick resolution. As result the Speed control- ler can‘t be commanded fully sensitive.
To adjust the correct throttle stick throw disconnect the power battery. Please make sure your ATV adjustment is set to 100% for both side, your throttle stick is in the proper motor stop position and the trim is in neutral position. Than re-connect the power battery. The Speed Controller initial point will be new adjusted (if automatic mode is set).
 
Herstel: volgens de manual moet de ATV 100% zijn, dus dat is wel ok. Ook moeten de trims op 0 staan. Tevens bij opstarten de throttle stick helemaal in de 0 positie (dus uit). Dan zou auto endpoint moeten werken.

My motor is not running un- til„1/3 throttle“ position and the speed can‘t be comman- ded sensitive.
Most probably the throttle stick ATV adjustment is not set to 100% for both side or the throttle stick is not in the proper „motor stop“ position when the Speed Controller is started up. In mode automatic initial point the Speed Con- troller may assume a higher throttle stick position as „motor stop“ position. This reduces the usable throttle stick resolution. As result the Speed control- ler can‘t be commanded fully sensitive.
To adjust the correct throttle stick throw disconnect the power battery. Please make sure your ATV adjustment is set to 100% for both side, your throttle stick is in the proper motor stop position and the trim is in neutral position. Than re-connect the power battery. The Speed Controller initial point will be new adjusted (if automatic mode is set).

In het begin is alles zoals het zou moeten zijn. ATV's zijn 100%, trim is op 0 en gas kanaal wordt omgekeerd. en nog steeds had ik problemen. wat heb ik gedaan tot nu is dat ik heb gas kanaal geprogrammeerd met offset en EXP curve. Nu de motor begint wanneer mijn gasknuppel positie is zeer dicht bij -95%.

Volgende ontdekte ik dat in mijn zender System Menu [H / W Instelling]: Hardware reverse en Stick-instelling, is het mogelijk werking signaal om te keren van de stick. in dat geval ik hoeft niet te servo-kanaal in de Linkage Menu reversen. Ik zal proberen om dit te doen dit weeken
 
als het goed is moet je geen curve op je gaskanaal hebben. Staat je zender wel in airplane mode en niet in heli?
 
Jassenko, het klinkt als een mixer die actief staat.
Volg Ron zijn advies even en zet er un plaats van je regelaar even een servo op, dan weet je of het probleem in je zender zit of in de regelaarprogrammering.

GJ
 
Back
Top