Wat info gezocht over outdoor shocks

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door aviador, 18 feb 2008.

  1. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik denk omdat een gelamineerde vleugel nog sterker is, denk echter dat de 2 x 3 mm met lijm zwaarder is dan 1 x 6 mm.

    Kwestie van afwegen en wellicht twee bouwen om het verschil te bemerken.

    Grtz,
    Menno
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Zoiets?

    Oud videotje van Derk met de eerste shockflyer in flinke wind.
    http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/superstar2.wmv
     
  3. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
  4. aviador

    aviador Guest

    Omdat bij 2 van de leveranciers waar ik depron haal de 6mm uitverkocht was, daarom 3mm. De volgende wordt zeker in 6mm, scheelt wat werk en minder gewicht inderdaad.
     
  5. aviador

    aviador Guest

    Ik heb een kwartier geleden maar eens de maiden gemaakt met de shock. Het waaide zo'n windkracht 4 continue met uitschieters naar 5, niet veel windstoten dus opzich goed te doen (weinig bomen dus ook geen turbilentie).

    Het vliegtuigje vliegt erg netjes, geen trim nodig gehad en vermogen zit ook meer dan goed. Stil staan tegen de wind in gaan gaat met een kwart gas ongeveer en met wat minder is er ook op hoogte te blijven terwijl het vliegtuig achteruit gaat tov de grond :)

    Bijna alle figuren zover ik die kan, rollend bochten maken ging aardig, gingen met erg weinig gas dus er zijn mooie vliegtijden te halen. met de 1000mah 3s zo'n 20 minuten met dit soort rondvliegen denk ik wel. Hoveren kon ik niet echt proberen door de wind (dan wordt het stilstaan tegen de wind), hopelijk wordt het gauw beter weer en dan maak ik een filmpje.

    Erg tevreden dus over dit modelletje! :D
     
  6. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hey Aviador,

    dat is mooi om te lezen :D.
    Ik ben nog niet verder gekomen met de mijne, maar dat komt wel.

    Ik lijm met "canopy glue" maar die heeft als nadeel dat ie een erg lange droogtijd heeft. Het alternatief is Foam-safe CA of epoxy, maar de foam-safe die ik heb is echt shit. Die droogt ook pas na uren, dus dat vind ik niets.

    De epoxy mogelijkheid ga ik nog wel proberen, ik heb bij de Mini-moth ook wel een en ander met 5 minuten epoxy gelijmd en dat beviel me eigenlijk wel aardig.

    De motormount lijm ik denk ik met epoxy.

    Grtz,
    Menno
     
  7. aviador

    aviador Guest

    Waar ik nog even op zou letten is het hoogteroer. Over de lengte heeft deze niet zoveel stevigheid, wanneer de aansturing op het rechter deel zit zal het linker deel minder ver uitslaan tijdens weerstand. Met wat koolstof over de lengte in de buurt van het scharnier ga ik proberen dit wat steviger te maken. Alleen het hoogteroer heeft dit probleem.
     
  8. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    bedankt voor de tip, nu kan ik er nog rekening mee houden :).
    Volgens mij is het heel simpel op te lossen, op de tekening staat dat je een 3 mm carbon richeltje langs het stabilo moet lijmen, als ik dit niet op het stabilo maar op het hoogteroer lijm, zou dat stevigheid genoeg moeten geven toch ?

    Grtz,
    Menno
     
  9. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dat moet volgens mij kunnen als de scharnieren tenminste degelijk genoeg zijn.
    Als het hoogte roer tussen beide delen nog een beetje oppervlakte heeft dan is het ook mogelijk een flink brede strip plakband als scharnier zowel boven als onder op te plakken.
    Dit geeft ook veel stevigheid tegen het buigen van het stabilo.
     
  10. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi CD ROMFlyer,

    volgens mij moet het met jouw tip wel lukken, er zit nog redelijk wat materiaal aan het roer. Kijk maar eens naar onderstaande foto:
    [​IMG]

    Ik kan natuurlijk ook bij het stabilo gewoon de tekening volgen en wel de strip daar lijmen, terwijl ik dan in het roer zelf een sneetje maak en een klein carbon stripje er in lijm.

    Dan moet er toch ook wel wat stevigheid ontstaan, of zou dat teveel gewicht in de staart met zich meebrengen :confused:?

    Grtz,
    Menno
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ik heb niets op de achterkant. Alleen een paarkeer koolstof laten zigzaggen naar de voorkant tot aan de vleugel is geen slecht idee. Als ik vol rol loopt de staart nu 15 graden achter op de vleugel. 0.8mm is wel dik genoeg daarvoor of max 1. Meer wordt te zwaar denk ik.

    Ik heb de ligger ook met canopyglue gedaan. Plakt behoorlijk goed en gaat het depron er ooit aan trek je de ligger er zo weer uit en met een beetje krabben is hij weer helemaal schoon voor een ander model.
     
  12. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi Dennis,

    te zwaar dacht ik al, vandaar dat ik alleen het stripje carbon van de tekening heb gebruikt, dan laat ik dat verder zo.

    Jij bent nogal goed thuis in setupjes, wil jij even je oordeel geven ?

    Ik gebruik (omdat het er ligt) het volgende;
    - Himodel 2S Lipo 860 Mah (of later 3S Lipo 860 Mah, ligt er ook)
    - Himodel 12A regelaartje
    - Himodel 36 gram / 1100 Kv Brushless motortje

    Zou dit met een 9" propje kunnen ? Of heb je suggesties ?

    Grtz,
    Menno
     
  13. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Bekijk dit draadje maar eens.
    de-bouw-van-mijn-bling-bling-v3
    Carbon stripje werkt ook maar niet meer als 1 stripje in het stabilo en niet ook nog eens in het hoogte roer of begrijp ik je nu verkeerd.
    Ik maak trouwens de schuine kanten alleen aan de onderkant en laat het plakband helemaal door lopen tot de tips van het stabilo.
    Dan blijft de bovenkant mooi vlak voor het oog en de scharnier blijft ook langer zitten.;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  14. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ik denk dat je beter die 1100kv op 3S kan laten draaien met een 9x4,7 GWS of 9x3.8 APC
    Op 2S kan je denk ik een 11" draaien.


    Op rctechnics 10x5 3S 9x5 2S

    Himodel
    HiModel 1100KV 2-3SÍâת×ÓÎÞË¢µç»úA2208/17(º¬Êµ²âÊý¾Ý)>HiModel>HiModel ϵÁÐÎÞË¢µç»ú>(ÎÞË¢) µç»ú&Åä¼þ-HiModel-Ò£¿Ø,Ä£ÐÍ,º½Ä£,³µÄ£,´¬Ä£,ÓͶ¯Ä£ÐÍ,µç¶¯Ä£ÐÍ,ÎÞË¢µç»ú,Âí´ï,ÎÞË¢µçµ÷,΢ÐͶæ»ú,½ÓÊÕ»ú,Ä£ÐÍÅä¼þ,Ä£ÐÍ×ܶ¯Ô±Íø

    实测数据2- (11.1V GWS7060慢飞桨)

    电机型号: HiModel 2208-17
    输入电压: 11.1V 恒压
    螺 旋 桨: 7x6 GWS慢飞桨
    最大电流: 8.9A
    转速kv/v: 876
    最大拉力: 440g
    电机电阻: 0.221欧

    Dat komt uit op een 8x4 of 9x5 in dat geval met meer trekkracht. Als hier al 440 uitkomt zit je met een grotere prop wel goed.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  15. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi mede-forummers, allereerst bedankt voor jullie reactie.

    @CDRomflyer:
    Leuk draadje, waanzinnig mooi propje (carbon ?) trouwens:cool:

    De vraag was of ik beide moest toepassen, maar inmiddels heb ik alleen het hoogteroer voorzien van een carbon-stripje :D. En dat bleek idd voldoende stijfheid te geven.

    Heb ik ook gedaan, behalve dat ik het niet helemaal heb laten doorlopen naar de tips. Maar dat is een goede tip :cool:

    @Dennis:
    Jij leest ook al Chinees zie ik wel :D maar het gaat om de technische info en die kunnen we er wel uit halen :hammer: Het grappige is dat mijn normale inlogcode bij Himodel (waarbij ik in een Engels scherm terechtkom) deze info niet geeft, dus geen berekening zoals te doen gebruikelijk.
    Wat betreft de suggestie, het wordt een buiten-shock dus die 3S Lipo moet op zich geen probleem zijn toch ?

    Dan probeer ik die eerst met een 9 x 5 prop, dan blijft de prop ook een beetje in verhouding met het airframe ... :D

    Mijn Diablo shock (en het verslag) staat trouwens in dit draadje :D.

    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  16. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Hier nog een echte outdoor shock voor de wat zwaardere setups.
    Ik vlieg hem zelf met een 2s1000mAh lipo en een 10 X 4 prop.
    Dat vliegt goed maar 3cellen is beter voor het echte 3D werk.
    Met een dikke 2s1800mAh lipo en een 12 inch prop gaat het beste heb ik ergens gelezen.
    Dan gaat hij horizontaal of verticaal ongeveer even hard.

    Fly the “NASTY”! Free Plans, Build Guide, and Videos - RC Groups
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  17. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Aviador,

    ik moet nog een en ander bestellen bij Hobbycity, meestal probeer ik dat een beetje te combineren zodat verzenden een beetje efficient blijft. Meerdere kleine orders zijn immers minder voordelig ... ;)

    Nu zag ik dat jij de (foam safe) lijm daar ook besteld, bevalt dielijm een beetje of is het rommel ?

    Ik heb die CA ook wel eens meebesteld ($ 0,47 :D), maar die heb ik nog niet kunnen testen want m'n normale CA was nog niet op.

    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  18. aviador

    aviador Guest

    Die lijm is aardig okee moet ik zeggen, heeeel dun maar sneldrogend en sterk mits juist aangebracht.
    Wat absoluut niet werkt is insmeren en gelijk op elkaar houden tot het droog is, dan is het de volgende dag nog niet hard. Als je beide kanten dun insmeert en een halve minuut wacht en je drukt het dan op elkaar zit het gelijk vast. Ook blijft het net als UHU por een beetje flexibel, bij veel kracht kan het zelfs loslaten bij een klein gelijmt oppervlak, ik zou er dus geen 12kg turbine jet van maken :D
     
  19. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    OK, maar bruikbaar voor shock's dus ... :cool: Voor die prijs bestel ik gewoon een of twee tubes mee.

    Zodra ik die CA heb gebruikt zal ik het ook even melden, of ken jij die al ?

    Grtz,
    Menno
     
  20. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Zorg dat je bij die lijm oude kleren aan hebt! Het is inderdaad superdun en loopt zo de tube uit. Het geeft nare bruine vlekken.
    Ik gebruik deze lijm alleen voor het lijmen van grote vlakken. Het lijmt prima, maar verwerkt zo rot. Voor het lijmen van naden e.d. is UHU POR veel prettiger werken.
     

Deel Deze Pagina