wat is beter trekstarter of Quickstarter

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door martijn, 2 aug 2003.

  1. martijn

    martijn Guest

    hoi meesuh

    ik vraag me af wat beter is een trekstarter of een Quickstarter
    want ik heb een Quickstarter maar daar heb ik nog al veel problemen mee
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.541
    Locatie:
    Veenendaal
    he wat bedoel je precies met een quickstarter?! Ook gewoon met een trektouwtje?! Dan is het gewoon een trekstarter.

    Of bedoel je soms en starterbox. Een boxje met 2 accu's en 2 motoren met een rubberen wiel die het vliegwiel aandrijft. Deze heb ik zelf ook (van Serpent) voor mijn Picco Integra en ik vindt dat heel erg fijn werken. De auto start heel erg snel en makkelijk.

    Wat er beter is, is niet echt te zeggen. Over het algemeen hebben de goedkopere motoren een trekstarter en de race-motoren niet. Dan heb je dus een starterbox nodig.

    shift-on-the-fly
     
  3. martijn

    martijn Guest

    laat maar
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.541
    Locatie:
    Veenendaal
    ??? nu begrijp ik het niet meer. Heb ik iets verkeerds gezegd of je verkeerd begrepen?! Dan moet je het wat beter uitleggen. Niet zeggen van: 'laat maar' want daar schiet je niks mee op!

    Leg dus eens uit wat je bedoelt. Vergeet niet dat we je alleen willen helpen :wink:

    shift-on-the-fly
     
  5. martijn

    martijn Guest

    ohja sorry
     
  6. martijn

    martijn Guest

    een Qiuck starter is zn ding waar je dat knopje van in moet drukken en dan gaat zn lampje branden
    en dan start ie
     
  7. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.541
    Locatie:
    Veenendaal
    oohw juist nu snap ik hem. Zo'n systeem is lang niet op elke auto te krijgen. Zelf zou ik de voorkeur geven voor een trekstarter. Als je een quickstarter hebt, heb je een electromotor bij je brandstofmotor zitten met een overbrenging. Dit geeft extra gewicht en onderdelen. Dit moet je ook allemaal onderhouden, meer dan een simpele trekstarter.

    Het is natuurlijk wel gebruiksvriendelijker, maar je kunt beter wat vaker aan een koortje trekken, dan dat je veel meer betaalt voor het systeem en er misschien nog problemen mee krijgt.

    shift-on-the-fly
     
  8. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ik zat al te denk en aan een kick starter net als op een scooter enz

    lijkt me ook wel leuk om je auto'tje zo te starten
    k heb wel al eens een scooter met trekstarter gezien maar nog nooit een autotje met kick strater :)
     
  9. BlackFox

    BlackFox Guest

    ik denk dat je snel je hele auto door elkar gekicked hebt :wink:
     
  10. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    jah lijkt mij ook wel ja maar die zou je dan ook met je hand kunnen bedienen als hij klein zou worden uitgevoert
     
  11. P@trick

    P@trick Guest

    maar wat is dan het verschin met een kick of een trel starter :S je zou ze met zo een blokje toch echt allebij op de hand moeten bedienen.
     
  12. Guest

    Guest Guest

    pff electro starter is maar 15 euro duurder bij een force motor hoor
     
  13. LouD

    LouD Guest

    Het punt is alleen dat het meer gewicht meebrengt op je auto :) Waardoor hij dus zwaarder wordt, en minder hard rijdt ;)
     
  14. Guest

    Guest Guest

    ja klopt hij gaat anders net zoals bij midnight racing op 2 wielen rijden :wink:
     
  15. BlackFox

    BlackFox Guest

    hehe, te gek spel :?
     
  16. Guest

    Guest Guest

    vind je :p ?
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    :offtopic: heb je hem weer...

    Robert
     
  18. Guest

    Guest Guest

    jij voegt nou ook niet zoveel bijzonders toe aan dit topic 8)

    maar Loud (fok!) zoveel weegt zonder elektrische starter niet hoor
     
  19. BlackFox

    BlackFox Guest

    :eek:ntopic: trug ontopic dan :eek:ntopic:

    Volgens mij is gewoon een trekstarter beter omdat als je met zo een quickstarter je auto probeert te starten terwjil hij verzopen is ofzo, je snel schade kan krijgen.En je hoeft natuurlijk geen batterijen te laden om te starten, toch niet nog extra batterijen :wink:
    En het gewicht is er natuurlijk ook.
     
  20. BlackFox

    BlackFox Guest

    Voor ons niet nee, maar dat zijn kleine auto's, doe dat gewicht maar eens x10 en dan voel je het wel.
     

Deel Deze Pagina