Samenvatting:
- Alle stelschroeven met de bovenkant gelijk aan de rand (factory flush setting). De motor staat dan zeer rijk.
- Draai de High Speed Needle (HSN=die grote :wink

een hele slag in (met de wijzers van de klok mee). Start de motor, lekker rijden. Let goed op dat er rook blijft komen, ook bij vol gas. Controleer tijdens het rijden de motortemperatuur, zo'n kleine infrarood temperatuur meter (of een inbouw van Robbe of Venom, zie onderstaande foto is ook makkelijk) is een must voor het goed afstellen van de motor. Let er op dat de temp. niet boven de 140*C komt. Uit ervaring (Savage 25 ATV) weet ik dat R4 of R5 pluggen perfect zijn voor de S25 en de "normale" bedrijfstemperatuur rond de 140*C ligt bij zwaar werk met de body er op. Ik heb er 30 liter mee gereden en door het stuiteren is nu de carburateur losgescheurd, anders had hij nog langer mee gekunt (ik heb door een luchtlek temp.'s gehaald van 240*C 8O en alles doet het nog steeds).
- Draai telkens de HSN 1/8 tot 1/4 meer in. Hierdoor wordt het mengsel armer en gaat de motor harder lopen. Echter doordat er minder brandstof is, zal de temp wel oplopen. Blijven controleren dus.
- Herhaal dit tot je een goede afstelling hebt waarbij de trekkracht en hoge snelheid goed zijn en de temp niet te hoog wordt.
- Als stationair te hoog staat de naald onder de HSN (die schuin in de carb zit) iets uit draaien. Slaat de motor af als je remt, deze dan iets indraaien (armer, dus sneller). Let er goed op dat de wielen net niet gaan draaien als je de Savage bij stationair van de grond tilt. Ander slijten de koppelingsschoenen erg snel.
- Als alle goed staat en je kunt goed optrekken, dan lekker zo laten. WIl je er nog iets meer uit halen, dan kun je de naald op de Low Speed Needle (LSN=in gasschuif) nog iets indraaien. Blijf nog steeds de temp controleren!
Meer is er niet... Succes.